• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Nicka
    Kingston skrev 2015-05-03 20:57:18 följande:
    Nej det är inget dåligt resultat men jag blev lite besviken på "skörden till frysen".

Men sammantaget har vi kämpat med bebisverkstaden i över 2 år nu och har fått genomgå utomkveds, operationer, tråkiga besked, ivf, missfall, för att inte glömma alla månader av ägglossningstester, misslyckade graviditetstester och det tråkiga samlivet som blir med allt det här.

Dessutom kostar det för mkt för att vi ska ha råd att att fortsätta så mkt längre...

MEN nu är jag äntligen ruvare igen.

Första embryot klarade inte av upptiningen så nu är frysen tom. Och allt hopp ligger nu på den lilla "isbiten" som vi fick tillbaka.

Hoppas hoppas hoppas att det blir våran tur nu :)
    Håller tummarna för er!
  • Gina43
    Kingston skrev 2015-05-03 20:57:18 följande:

Nej det är inget dåligt resultat men jag blev lite besviken på "skörden till frysen".

Men sammantaget har vi kämpat med bebisverkstaden i över 2 år nu och har fått genomgå utomkveds, operationer, tråkiga besked, ivf, missfall, för att inte glömma alla månader av ägglossningstester, misslyckade graviditetstester och det tråkiga samlivet som blir med allt det här.

Dessutom kostar det för mkt för att vi ska ha råd att att fortsätta så mkt längre...

MEN nu är jag äntligen ruvare igen.

Första embryot klarade inte av upptiningen så nu är frysen tom. Och allt hopp ligger nu på den lilla "isbiten" som vi fick tillbaka.

Hoppas hoppas hoppas att det blir våran tur nu :)

Jo, jag känner väl till den ofrivilliga barnlöshetens tråkiga ansikten. Det "saboterade" samlivet är verkligen trist! I vårt fall har skadan blivit bestående, men vi ska jobba på det. Nu är vi ju föräldrar, så vi måste lösa det på något sätt. Utomkveds låter inte roligt. Blev det några skador av det som man känner till? I värsta fall kan det ju ryka en äggstock!

Inget av mina två embryon klarade upptiningen. Hör ofta att det är embryon som inte gör det. Är det verkligen så stor andel som klarar upptining som klinikerna påstår (80-90% för blastocyster)?
  • Gina43
    elisabeth1973 skrev 2015-05-03 12:27:00 följande:

Ni som håller på med IVF är det normalt att vara så här TRÖTT!

Gjorde mitt ägguttag igår det gjorde satans ont men efteråt kände jag mig pigg. Men efter  4km promenad tllbaks till stationen så började äggstockarna krampa. Så pass att jag knappt kunde stå upprätt och trycka på när jag kissade gjorde jätteont. Jag lade på en varm handduk och tog två Alvedon igår och nu har värken i stort sett släppt. Men jag är helt utmatttad. Har sovit nu i över 12 timmar är fortfarande helt SLUT i kroppen. Nästan så jag tror jag skulle kunna ha feber men har ingen termometer med mig så kan inte kolla.

Förstår inte hur ja ska orka ta mig till Köpenhamn imorgon (från Malmö) och sätta in ägg. (förhoppningsvis). Var precis ner och käkade frukost på hotellet och blev så trött så jag var tvungen att somna om.

Är det nån mer som upplevt detta? Är det normalt eller är nåt fel?

Jag vågar inte svara på om det är normalt. Att du är trött och upplever kramper efter ett äggplock är normalt - för man blir ju ganska mörbultad - men den bestående tröttheten vet jag inte. Kanske en reaktion mot det smärtstillande medlet som nu går ur kroppen? Kan det vara upplevelsen/hela IVF-svängen + resvägen sammantaget? Man blir ju trött av att resa också. Det kanske är signaler om att du bör ta det lite lugnare?

Lycka till inför ET! Hoppas att du känner dig lite piggare då!
  • Kingston
    Gina43 skrev 2015-05-03 22:13:24 följande:
    Jo, jag känner väl till den ofrivilliga barnlöshetens tråkiga ansikten. Det "saboterade" samlivet är verkligen trist! I vårt fall har skadan blivit bestående, men vi ska jobba på det. Nu är vi ju föräldrar, så vi måste lösa det på något sätt. Utomkveds låter inte roligt. Blev det några skador av det som man känner till? I värsta fall kan det ju ryka en äggstock!

Inget av mina två embryon klarade upptiningen. Hör ofta att det är embryon som inte gör det. Är det verkligen så stor andel som klarar upptining som klinikerna påstår (80-90% för blastocyster)?
    Vi hade precis tagit oss ur en "samlevnadssvacka" och det känns skit att vara där igen. Men jag är nästan säker på att det försvinner så fort prestationsångesten är borta... Och jag tycker inte det är värt att riskera allt för det här.

Utomkveds va en mindre trevlig och utdragen historia. Jag blev "bara" av med en äggledare men man upptäckte också endometrios. Så det var väl inte mkt positivt med det hela...

Hör också ofta att många embryon går förlorade vid upptining och börjar verkligen ifrågasätta om det verkligen bara är 10% (som läkaren sa till oss idag) som inte klarar sig... Tycker den siffran låter väldigt låg om man skall se till vad man hör. Men så kanske man bara hör om allt som går fel också?
  • Ia84
    Nicka skrev 2015-05-03 20:48:27 följande:
    Lycka till med besöket :) går oxå på carlanderska på distans.
    Tack! Hur funkar det när man går på distans?
  • Kingston
    Ia84 skrev 2015-05-04 00:00:24 följande:
    Tack! Hur funkar det när man går på distans?
    Jag går också på Carlanderska på distans.

Det betyder att man har en läkare där man bor som gör alla ultraljud, föreskriver hormonbehandling osv.

Man åker alltså bara till Carlanderska för äggplock och insättning :)
  • Coocoo

Oj vad ni skriver tjejer. Hinner inte med. Jag har påbörjat att göra kroppen redo nu får vårt lilla embryo i frysen. Insättning blir ca 18:e maj om upptining blir bra :)

• Nicka
    Coocoo skrev 2015-05-04 17:36:18 följande:

Oj vad ni skriver tjejer. Hinner inte med. Jag har påbörjat att göra kroppen redo nu får vårt lilla embryo i frysen. Insättning blir ca 18:e maj om upptining blir bra :)

Ja här får man försöka hinna med i alla svängar :)
  • Blåblomman
    Nicka skrev 2015-05-03 20:47:13 följande:

Verkar som att endo är väldigt vanligt eller är de bara jag som tycker man hör om de hela tiden. Snart dags då, lycka till!!

Längtar så tills i slutet på maj då vi börjar med de korta protokollet, vill vara där nu! Låter ju helt knäppt att man kan längta efter mens ????

Tack, ja jag visste knappt om endo förrän jag fick diagnosen. Harrison tur är ganska lindriga besvär.

Ja konstigt är det! Lycka till du med!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj