• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43

En PantherTant: aha, ser nu att du till och med är tvillingmamma! Vad roligt! Full rulle där hemma då gissar jag? Tvåäggstvillingar?

• En PantherTant
    Gina43 skrev 2015-05-01 17:00:59 följande:

En PantherTant: aha, ser nu att du till och med är tvillingmamma! Vad roligt! Full rulle där hemma då gissar jag? smile1.gif Tvåäggstvillingar?

Jo, tvillingarna är tvåäggs, pojke och flicka. De är 6 år nu så börjar vara ganska självgående, men sen har vi också en ettåring som ser till att det är full rulle hela tiden
  • En PantherTant
    Gina43 skrev 2015-05-01 16:57:05 följande:

Kingston: Nej, jag tror inte att du behöver vara orolig angående förkylningen annat än för egen del! smile1.gif Trist att vara förkyld förstås!

Hej! Trist med misslyckat FET. Beklagar! Fint att du orkar köra på med nytt försök. Vi skulle ha gjort ett FET i april, men inget av mina embryon i frysen klarade upptiningen (6-dagars, bra kvalitet). Nu gör vi ett färskförsök istället - satte igång direkt efter besvikelsen vi också. Tänker att ibland måste man ha lite "motflyt" innan man får "medflyt".

Långtidsodla tinat embryo! Det visste jag inte ens att man gjorde. Det låter spännande!

Äggen från 2008 - det var ju ett tag sedan. Har ni fått barn emellan eller kämpar ni än? (Har inte kikat på din profil om du skrivit något där)
    Jo, jag tänker också lite så att har man dåligt flyt en gång så borde ju egentligen oddsen för att det går bra sen följande gång vara högre.

Vi får båda hoppas det går vägen för oss denna månad!
  • mikaaaela
    Liil skrev 2015-04-29 07:06:07 följande:
    Jag har vid mina försök börja spraya ca 6-7 dagar innan förväntad mens. Sedan har mensen alltid kommit några dagar senare än vad den normalt gör, vilket är vanligt när man sprayar. Sedan har jag sprayat mellan 14-17 dagar och sedan lagt till sprutorna. 
    Jag ska inte säga att du gjort fel för har ingen aning om det finns olika metoder i detta. Men jag har aldrig hört att någon gjort som du gjort. 
    Tycker du ska ringa din klinik och kolla upp hur du ska göra. Det är som du skriver du har ju redan haft din mens och den kommer ju inte att komma nu igen. Sprayen gör så att dina äggstockar "stängs" av och då kommer du inte att få någon mens alls, om jag nu har fattat rätt.
    Hm, ja det verkar ju som att de flesta börjar innan mensen. Jag har nog inte gjort fel, har följt läkarens instruktioner, men jag vet inte riktigt hur det går till när man gör på detta sätt. Jag har svår endometrios och ska därför helst inte få någon blödning och det var därför jag skulle börja spraya på en gång. Så antar att jag inte ska få någon mens. Men när sköterskan sa något annat blev jag förvirrad. Men antar att jag ska spraya minst en månad då. Jag som fick lite hopp när sköterskan sa att jag skulle ringa efter 2 veckor, tror inte det stämmer. Hatar att vänta :P 

Får ta å ringa dit på måndag ändå och förhöra mig :P
  • Schatz81
    Gina43 skrev 2015-04-30 11:23:16 följande:
    Hoppar in i tråden och svarar på några av dina frågor. Du ringer kliniken när du får mens (alltså börjar blöda färskt blod) och då talar de om för dig om du får börja behandlingen och på vilken dag (dag 2 eller 3). De kan säkert boka in UL dag 6 och 9. Dag 8 brukar man annars ställa in/justera dosen samt bestämma dag för äggplock. Kliniken kan säkert lösa det åt dig.
    Tack så mycket Gina för ditt svar. Då borde det nog inte vara några problem Glad

Vart i behandlingen är du?
  • Kingston

Nej det var länge sedan man kände sig såhär ynklig... Inget roligt alls men det går över :)

Tråkigt att läsa att dina "isbitar" inte klarade sig. Är orolig för mina också... 2st 6-dagars som skall vara av bra kvalitet. Väldigt nervös för att de inte ska bli något alls. Men vad kan man göra? Ringer dom samma dag isf? Så att man slipper åka in dit i onödan?

Vet inte om jag kommer orka fortsätta med fler behandlingar när våra frysförsök är slut. Någon gång måste man ju inse faktum, hur svårt och jobbigt det än må vara...

• Grodisgroda
    PD1984 skrev 2015-04-26 21:12:25 följande:
    Jag började i fredags, 24/4 så du ligger två dagar före mej. Men OJ vad länge du får hålla på med sprutorna om du får göra ÄP i början av juni. Jag har planerat ÄP vecka 22 så förhoppningsvis den 25/5. Jag själv sprayar i 18 dagar så nästan 3 veckor här så det är nog ganska lagom skulle jag tro. Gjorde det sist oxå. Lycka till :)
    Vi hade fått reda påa att äp skulle ske sista veckan i maj men sen så blev det ändrat till början av juni :), spreja ska jag nog göra i två veckor 18 dagar spå samma som dig :)
    Happyland skrev 2015-04-26 20:25:10 följande:
    Jag började spraya 1 april och har fått spraya lite extra pga att mitt prel ÄP är i v 19. Började med sprutorna den 22 april, så jag ska på blodprovtagning imorgon, på dag 6...

Tror det är rätt vanligt att man får spraya lite längre beroende på hur kliniken har det med tider.

Lycka till nu med alltihop! Själv är jag inställd på VUL för att kolla antal äggblåsor nu i veckan.
    Ja efter att ha läst runt så verkar det som om det är många som sprejar et tag :) Hur gick det med äggblåsorna? 

Är tre dagar sen med mensen men det verkar ganska vanligt när man sprejar? Inte gravid då testen var blank blank blank....

Håller tummarna för alla här på tråden!!! kram
  • Gina43
    Schatz81 skrev 2015-05-02 14:47:22 följande:

Tack så mycket Gina för ditt svar. Då borde det nog inte vara några problem 

Vart i behandlingen är du?

Äggplock nästa vecka. Känner mig redan stinn. Spännande, men det ska bli skönt när äggplocket är över.
  • Gina43
    Kingston skrev 2015-05-02 15:38:05 följande:

Nej det var länge sedan man kände sig såhär ynklig... Inget roligt alls men det går över :)

Tråkigt att läsa att dina "isbitar" inte klarade sig. Är orolig för mina också... 2st 6-dagars som skall vara av bra kvalitet. Väldigt nervös för att de inte ska bli något alls. Men vad kan man göra? Ringer dom samma dag isf? Så att man slipper åka in dit i onödan?

Vet inte om jag kommer orka fortsätta med fler behandlingar när våra frysförsök är slut. Någon gång måste man ju inse faktum, hur svårt och jobbigt det än må vara...

Det är tydligen ca 90% av blastocysterna som klarar upptiningen. Vi hade otur! Det behöver inte innebära att ni kommer att ha det! Förstår din oro.

Ja, de ringer samma dag. Hör de inte av sig är det normalt bara att dyka upp för ET på den tid man fått.

Hur många behandlingar har ni gjort (alltså färskförsök)?

Känner mig ganska ynklig själv, haha! Äggstinn med molvärk! Nu har äggstockarna tydligen piggnat till igen.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj