FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Ni som tagit Suprecur två gånger. Upplevde ni det olika? Förra gången fick jag jätteont i huvudet ofta. Denna gång visar vågen 3 kg plus!!! Jag blev helt skräckslagen igår när jag ställde mig på vågen. Jag dricker mycket vatten men behöver inte kissa så ofta. Så jag antar att jag samlar på mig en del. Jag har även mens som kan bidra och jag har tränat hårt tre dagar i rad. Så jag hoppas att detta bara är vatten i kroppen och att det försvinner snart.
Ni som tagit Suprecur två gånger. Upplevde ni det olika? Förra gången fick jag jätteont i huvudet ofta. Denna gång visar vågen 3 kg plus!!! Jag blev helt skräckslagen igår när jag ställde mig på vågen. Jag dricker mycket vatten men behöver inte kissa så ofta. Så jag antar att jag samlar på mig en del. Jag har även mens som kan bidra och jag har tränat hårt tre dagar i rad. Så jag hoppas att detta bara är vatten i kroppen och att det försvinner snart.
[quote=75254564][quote-nick]En PantherTant skrev 2015-05-05 08:17:21 följande:[/quote-nick]
Jag känner inte till läkemedlen du tar, men för mig innebär ivf alltid viktproblem. Direkt jag börjar ta hormonerna tror min kropp jag är gravid, och börjar lagra fett. Det i kombination med att jag så gott som pausar träning under behandlingarna (rädd för skador pga extra hormonerna, och förbud mot hård träning) och kanske äter mera som tidsfördriv så ger flera extra kilon varje månad. Startade på 64 kg, nu efter en misslyckad FET ligger jag på 66 kg.
[/
Skönt att höra att det är fler! Jag tar dock inga hormoner just nu utan jag stänger av produktionen av ägg med Suprecur och sedan när jag börjar med sprutorna så produceras äggen.
Hej jag hoppar in här.
Jag och min sambo ska göra vårt 4de ivf i umeå om ett par veckor. Sprayar just nu. Blodprov igår och väntar på samtal idag från umeå om när vi får åka upp och när ja ska börja med sprutorna.
Vi har ett missfall bakom oss ett avbrutet och ett där de inte fäste.
Men vi har tyvärr inte fått några ägg som klarat sig till frysen. Så vi håller tummarna att de går vägen denna gång. :)
Och håller tummarna stenhårt för alla er andra :)
Hej,
jag hoppar in här! Är på första ivf-försöket och kör korta protokollet, idag ska jag ta ägglossningssprutan och på fredag ska vi till Uppsala för äggplock. Har sprutat i 12 dagar ink. dagens spruta. Är lite nervös inför äggplocket men mest för att jag ska ha fått spontan ägglossning. Fattar inte att jag ska oroa mig så mycket för det, har ju tagit orgalutran i över en vecka.
Kommer från Västerås.
Hej,
jag hoppar in här! Är på första ivf-försöket och kör korta protokollet, idag ska jag ta ägglossningssprutan och på fredag ska vi till Uppsala för äggplock. Har sprutat i 12 dagar ink. dagens spruta. Är lite nervös inför äggplocket men mest för att jag ska ha fått spontan ägglossning. Fattar inte att jag ska oroa mig så mycket för det, har ju tagit orgalutran i över en vecka.
Kommer från Västerås.
Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(
Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(
Hej å hå! borde sova nu. Ska till sjukhuset och ta blodprov tidigt i morgon. Hoppas jag får börja med sprutorna och sänka dosen på sprayen. Har levt med världens huvudvärk det senaste dygnet och det går inte över med alvedon (jag trodde jag skulle dö i natt av min huvudvärk) men jag lyckades somna efter två alvedon (så lite måste det tydligen ha hjälpt). Har inte lika ont idag men jobbigt när värken ligger och gror där hela tiden.