• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Ia84
    Kingston skrev 2015-04-21 17:23:18 följande:
    Härligt att stå i startgroparna! Det medför ju lite hopp och spänning i den annars lite trista vardagen.

Jag har genomgått en ivf behandling i februari. Vi då gravida på första försöket men tyvärr slutade det i mf i v. 8.

Våran upplevelse av Carlanderska är ok. Det är lite "rullandeband-känsla" när man ska in på äggplock och insättning men de tar sig ändå den tiden som behövs för att ni ska känna er trygga. Och de har ju bra läkare och många års erfarenhet så jag tror de är bra (har ju inte så mkt att jämföra med).

Lycka till med eran fortsatta behandling!
    Usch vad trist med erat missfall. Hoppas ni blir gravida nu igen på första försöket!

Känns verkligen jättespännande att snart få börja hela proceduren och man har stora förhoppningar. Man vill ju så gärna att det ska ta sig på första försöket.
  • Kingston
    Vincents mamma skrev 2015-04-21 18:04:25 följande:

Att tina upp en frysis går på någon timme bara så det gör dom på morgonen samma dag.

Jaha okei :) tack!
  • Kingston
    Idis90 skrev 2015-04-21 17:32:06 följande:
    Jag tror på er :) när tror du ni kommer ha insättning?

Vi har två 5-dagars och två 6-dagars i frysen. Blir nog i mitten på maj skulle jag tro :)
    Tack! Skönt att någon har tron kvar ;)

Jag hoppas vi ska ha insättning omkring den 6:e maj. Men min senaste ägglossning var som sagt väldigt sen... Och händer det igen så är det kört denna månaden!

Så jag håller verkligen tummarna för att kroppen ska vara med på noterna denna gången!

Skönt för er att ni har så många i frysen! Vill inte ens tänka på vad som händer om våra två "isbitar" går förlorade...
  • Idis90
    Kingston skrev 2015-04-21 22:29:26 följande:

Tack! Skönt att någon har tron kvar ;)

Jag hoppas vi ska ha insättning omkring den 6:e maj. Men min senaste ägglossning var som sagt väldigt sen... Och händer det igen så är det kört denna månaden!

Så jag håller verkligen tummarna för att kroppen ska vara med på noterna denna gången!

Skönt för er att ni har så många i frysen! Vill inte ens tänka på vad som händer om våra två "isbitar" går förlorade...

Jobbigt att behöva vänta ännu en månad isf! Hoppas ni slipper det.

Nä man vet ju aldrig om dom kommer överleva. Skulle vara tungt om dom inte gjorde det. Men isf borde man få starta en ny behandling på en gång.

Men nu håller vi tummarna att det ska gå!
  • Mysan10

Hej!

Har följt båda Gwenys trådar medan jag väntat på att det ska bli vår tur att starta med vår första IVF. Går på Sahlgrenska i Göteborg och har börjat spraya. Mycket väntan blir det men förhoppningsvis äggplock v 21. :) Som tur är fick vi en återbudstid för första mötet för annars tror jag inte vi hade hunnit göra något försök innan sommaren. Så skönt att vara igång nu!

Lycka till alla!

• Gweny
    Mysan10 skrev 2015-04-22 09:03:12 följande:

Hej!

Har följt båda Gwenys trådar medan jag väntat på att det ska bli vår tur att starta med vår första IVF. Går på Sahlgrenska i Göteborg och har börjat spraya. Mycket väntan blir det men förhoppningsvis äggplock v 21. :) Som tur är fick vi en återbudstid för första mötet för annars tror jag inte vi hade hunnit göra något försök innan sommaren. Så skönt att vara igång nu!

Lycka till alla!

välkommen in du med. Jag går också på SU. Vad bra att ni fick komma tidigare och hinner starta innan sommaruppehållet.
  • Vincents mamma

Nu har mensen kommit som en klocka! Så nu är UL inbokat till nästa fredag och återföring veckan efter :)

• Nicka

Hoppar gärna in i denna tråden :) ska i slutet på maj börja med sprutor kör de korta protokollet, detta är vårt tredje IVF och vi betalar nu själva då våra landstingsförsök är slut..vi går på distans på carlanderska.

• minna456

Vi ska starta med kortaprotokollet imorgon. Det är första försöket och jag känner mig spänd och nervös! Undra hur jag kommer att reagera på sprutorna?!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj