FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Hejsan hoppsan!
Hoppar in här om det är ok.
Vi gick igenom vårt första ivf i februari. Tyvärr slutade det med missfall i v.8. Vi har två st. 5-dagars kvar i frysen och jag vill egentligen bara komma igång med det nu.
MEN (som vanligt finns det alltid ett men) nu vill inte min mens komma... Vet inte vart den blivit av och är nu på dag 32 (normal cykel för mig är 25-27 dagar).
Vi har dessutom en resa inbokad i maj så ja nu lär vi ju missa chansen i maj :/
Så jäkla typiskt! För att inte säga tröttsamt...
Vad kul! Bara en vecka kvar tills vi kör! Trist att vi fick typ samma utgång vid förra ivf'n., varför får du byra från menopur till Gonal-f? Nej det har inte sagt när de tror att det blir men enligt mina egna beräkningar borde det bli v.20-21 nåt. Men det beror ju på när min blödning kommer osv. Jag ska höja dosen på sprutorna denna gång för att det ska gå lite fortare och inte bli så långdraget som det blev förra gången. (har ägglossning i helgen så mensen borde komma om två veckor).
Jag vet faktiskt inte varför jag fick byta. Tänkte jag skulle fråga när jag ska dit på vul. Åh jag skulle oxå vilja höja dosen så det går lite fortare.. hatar att vänta. Har ju inget tålamod hehe ;) lycka till
Ok, jag ska bara sparaya två ggr om dagen. På morgonen och på kvällen, och ingen bestämd tid bara det är vid samma tid på morgonen och kvällen (typ kl 08.00 och 20.00 eller nåt). Få ändå stola kl tror jag, speciellt på helger då :)
Ja vi får hålla tummarna att allas (på denna tråd) uppoffring med hormoner, blodprover, läkarbesök, besvikelser, hopp, glädje, sorg ger utdelning till slut i form av ett litet liv! :)
Är det någon som har satt in ett FET ägg ?
Hur går det för er?
Är det någon som har satt in ett FET ägg ?
Hur går det för er?
Ja, Man undrar ju varför man måste byta. Men gonal-f är ju enklare att använda tycker jag. Synd bara att det inte passade min kropp. Jag verkar svara lite segt på medicinen så därför måste jag höja dosen direkt denna gång. Så med snabbt menar jag att det blir som ett normalt ivf. Sist blev fyra-fem dagar mer och det var tydligen inte så bra.
Hej :)
På vilket sätt reagerar din kropp segt på Gonal F? Inga ägg? Tacksam för svar
Kram
Hej! Har en fråga om Gonal-F, Jag hade tidigare bemfola och den sprutan skulle man ta ut 5-10 min innan man skulle använda den. Denna gång ska jag använda gonal-f och ikväll är det dags för första sprutan :) Hur är det med den, kan man använda den på en gång man tagit ut den ur kylskåpet?