• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-14 13:58:38 följande:

Ja, jag måste ju byta klinik eftersom det var sista gången på Huddinge. Så har bokat samtal där 25/5.

Spännande med ny klinik! Har ni hämtat ut journalkopior att ta med er?

Jag har också funderat på ny klinik. Vi får se. Har bokat möte (för det fall att detta försök inte lyckas).
  • EricaSE83
    Gina43 skrev 2015-05-14 14:14:48 följande:

Det låter som om man tar helt nya grepp med Menopur då! Folk reagerar så olika på Gonal F/Puregon och Menopur. Du ska se att man hittar rätt inställning för dig så att det blir bättre resultat. Din läkare kan det med AMH bättre än jag såklart! Jag håller med henne/honom.

Jag hoppas verkligen vi kan få till bättre resultat. Läkaren sa att man inte kan bedöma utifrån bara en gång och att det mycket väl kan bli bättre nästa försök men jag är såklart nojig och orolig. De små bubblor jag hade på äggen är det jag oroar mig mest för, men går såklart inte att göra annat än att vänta och se hur det blir.

Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

Hoppas hoppas det blir mer fart för mig med Menopur. På vilket sätt var vissa av dina ägg mindre bra?
  • Mytime
    mom2012 skrev 2015-05-14 12:37:52 följande:

Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.

Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....

Försök 8-9, fick ni så många ägg till frysen eller går ni privat o betalar en massa för varje försök nu?
  • mom2012

Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-14 16:15:32 följande:

Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.

..och här går jag och beklagar mig över jag inte fick till frysen denna gången (och att mina frysförsök inte blev nåt)
  • iaeh

Hej!

Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!

• elisabeth1973

Hoppar in här med en liten fundering. Jag läser att ni skriver om äggkvalitén att den är bra och mindre bra. Hur vet ni det? Har också läst att vissa får "poäng" på sina ägg. När mina ägg hade befruktats frågade jag om deras kvalité och då sa det bara "alla är lika bra". Så nu oroar jag mig såklart för att dom är dåliga eftersom jag fick ett så kort svar
    Jag såg på labbrapporten (i Danmark) att det stod 1:2 på de ägg som blivit befuktade, inget alls på de som inte blev befruktade och 1:3 på de som blivit "fel" befruktade. De med 1:3 gick inte att använda. De odlats på labbet då f.o.m lö fm till må em.

• Skuggan80
    iaeh skrev 2015-05-14 19:03:37 följande:

Hej!

Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!

Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för överstimulering? Du kan alltid ringa och fråga, de kan ta ett snabbt titt och se om det tex finns vätska i buken. Jag minns att jag hade jätteont och kunde knappt gå, jag mådde ganska dåligt (var allmänt påverkad), ringde och fick komma in. Hade lite vätska i buken och tog lite prover, var lätt överstimulerad och följdes sedan upp efter ett par dagar. Det blev inte värre..
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 15:11:17 följande:
    Jag hoppas verkligen vi kan få till bättre resultat. Läkaren sa att man inte kan bedöma utifrån bara en gång och att det mycket väl kan bli bättre nästa försök men jag är såklart nojig och orolig. De små bubblor jag hade på äggen är det jag oroar mig mest för, men går såklart inte att göra annat än att vänta och se hur det blir.

Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

Hoppas hoppas det blir mer fart för mig med Menopur. På vilket sätt var vissa av dina ägg mindre bra?
    De var helt enkelt inte tillräckligt mogna, av 19 blåsor var en hel del mindre och äggen i dessa var inte mogna. Men de får plockas ändå. 10 var ok om jag nu minns rätt (det är ju 3 år sedan nu) och 7 blev befruktade.

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-14 14:17:17 följande:
    Spännande med ny klinik! Har ni hämtat ut journalkopior att ta med er?

Jag har också funderat på ny klinik. Vi får se. Har bokat möte (för det fall att detta försök inte lyckas).
    Japp, det är redan fixat och de är faxade dit. Jag var ute i god tid för att inte "förlora så mycket tid" så jag ordnade med detta innan vi gjorde FET nu i april. Vi fick också träffa en läkare för första diskussion om upplägg - men eftersom det var ett par dagar innan återföring ville han inte undersöka mig då jag var "under behandling hos annan klinik". Vi hoppades ju självklart att vi skulle slippa träffa honom igen men kände att det var bra att ha kommit igång om FET skulle misslyckas - vilket det nu gjorde tyvärr.

Så du har också redan bokat tid? =) Visst känns det som om man har väldigt bråttom =)
    Men jag hoppas verkligen att du slipper det bokade besöket!
  • elisabeth1973
    iaeh skrev 2015-05-14 19:03:37 följande:

Hej!

Jag tycker du ska ringa och höra med 1177. Enligt min gynekolog så ska man inte känna nåt efter ägginsättning. Jag var överstimulerad men det försvann efter insättningen. Det behöver ju absolut inte vara nåt allvarligt men alltid säkrast att fråga tycker jag. Lycka till!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj