FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Ja, jag måste ju byta klinik eftersom det var sista gången på Huddinge. Så har bokat samtal där 25/5.
Det låter som om man tar helt nya grepp med Menopur då! Folk reagerar så olika på Gonal F/Puregon och Menopur. Du ska se att man hittar rätt inställning för dig så att det blir bättre resultat. Din läkare kan det med AMH bättre än jag såklart! Jag håller med henne/honom.
Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...
Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.
Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....
Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.
Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.
Hej!
Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!
Hoppar in här med en liten fundering. Jag läser att ni skriver om äggkvalitén att den är bra och mindre bra. Hur vet ni det? Har också läst att vissa får "poäng" på sina ägg. När mina ägg hade befruktats frågade jag om deras kvalité och då sa det bara "alla är lika bra". Så nu oroar jag mig såklart för att dom är dåliga eftersom jag fick ett så kort svar
Jag såg på labbrapporten (i Danmark) att det stod 1:2 på de ägg som blivit befuktade, inget alls på de som inte blev befruktade och 1:3 på de som blivit "fel" befruktade. De med 1:3 gick inte att använda. De odlats på labbet då f.o.m lö fm till må em.
Hej!
Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!
Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...
Hej!