• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Liil
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Sänder dig en stor kram!! Herregud vad jobbigt! Var så ledsen som du behöver, försök att släppa ut allt och inte hålla inne. Stanna hemma från jobbet och ta hand om dig/er och gör det ni känner att ni orkar. Ta vara på varandra! 
    Känn efter hur ni vill gå vidare, kanske låta sommaren gå och bara vara? 
    Tråkigt att ekonomin ska vara ett hinder. Förstår att du tycker att de runt er skulle kunna erbjuda sig utan att ni ska behöva fråga, och jag håller med dig till fullo i det.

Tro mig att att jag vet hur denna besvikelse känns! på senaste ½ året lite drygt så har vi 3 fulla försök + ett FET, alltså 4 insättningar, sitter just nu med mensvärk med ett 5-dagars blastocyst på rd 5. Känner mig inte på topp om man säger så. 
    SÅ när mensen väl kommer så får vi vänta till hösten och då är det dags för oss att punga upp en hel del pengar. 
  • En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-05-16 20:39:54 följande:
    Vad kul! ????
    Nämen, nu lyckades jag också få smileyn ersatt med frågetecken, sorry!
  • Jennie
    Coocoo skrev 2015-05-16 13:58:48 följande:

Jag sätter oxå in på tisdag

Jag har också FET på tisdag. Min första. Jag trodde att jag har känt mig lugn, men jag har fått en massa mardrömmar som nog säger nåt annat...

Är det nån som vet när testdagen brukar vara när man gör FET?
  • En PantherTant
    Jennie skrev 2015-05-16 21:08:04 följande:
    Jag har också FET på tisdag. Min första. Jag trodde att jag har känt mig lugn, men jag har fått en massa mardrömmar som nog säger nåt annat...

Är det nån som vet när testdagen brukar vara när man gör FET?
    Vad kul!

Jag har haft testdag 14 dgr efter. Beror lite på hur länge embryot odlats.
  • elisabeth1973
    Kingston skrev 2015-05-16 16:08:51 följande:

Ni är fina allihop!

Ibland önskar man sig en kram ifrån en "medsyster" :)

Nej egentligen behöver man väl inte ta något definitivt beslut, vi har ju ändå (som ni alla säger) tiden på våran sida...

Men jag vet inte hur jag ska kunna lägga det åt sidan tillsvidare om jag inte "förbjuder mig själv" att tänka tanken på att eventuellt försöka igen om några år.

Det där med finansieringen är ju en annan fråga. Våra närmaste vet om våran situation men ingen har erbjudit sig att hjälpa till (någon tycker t.o.m att vi redan gjort mer än vi borde...) så vi är väl inte så sugna på att "tigga och be".

Hade det vart mina barn som hamnat i den situationen som vi är i, och jag hade haft möjligheten, så hade jag hjälpt till utan att bli tillfrågad. Men alla är vi olika...

Jag vet inte hur din arbetssituation ser ut men jag tog lån. Medlemslån genom facket. Det är ganska låg ränta, de frågar inte vad du ska ha pengarna till och du kan betala tillbaks under 12 år och låna max 250 000. Det är så jag finansierat mitt ivf i Danmark. Men man måste vara med i facket och ha jobb.
  • Kingston
    mom2012 skrev 2015-05-16 16:45:27 följande:

Kingston hur många färsk + frys har ni gjort?

Vi blev gravida 2011 efter 3 gratisförsöken i landstinget och sen 1 fullt privat där vi fick 1 ägg till oss och 2 till frys. De 2 i frysen blev en helig unge född 2012.

Med syskon verkar det mycket trögare. 9e och sista försöket nu, misslyckas vi blir det äggdonation.

Vi har bara gjort ett färsk och ett frys (de andra i frysen klarade sig inte). Men vi har gjort vad vi har kunnat me de pengar vi har haft tillgång till helt enkelt.

Beklagar verkligen alla era motgångar!

Jag hoppas verkligen att ni ska lyckas nu så att ni slipper äggdonation <3
  • Kingston
    Liil skrev 2015-05-16 18:48:40 följande:
    Sänder dig en stor kram!! Herregud vad jobbigt! Var så ledsen som du behöver, försök att släppa ut allt och inte hålla inne. Stanna hemma från jobbet och ta hand om dig/er och gör det ni känner att ni orkar. Ta vara på varandra! 
    Känn efter hur ni vill gå vidare, kanske låta sommaren gå och bara vara? 
    Tråkigt att ekonomin ska vara ett hinder. Förstår att du tycker att de runt er skulle kunna erbjuda sig utan att ni ska behöva fråga, och jag håller med dig till fullo i det.

Tro mig att att jag vet hur denna besvikelse känns! på senaste ½ året lite drygt så har vi 3 fulla försök + ett FET, alltså 4 insättningar, sitter just nu med mensvärk med ett 5-dagars blastocyst på rd 5. Känner mig inte på topp om man säger så. 
    SÅ när mensen väl kommer så får vi vänta till hösten och då är det dags för oss att punga upp en hel del pengar. 
    Tack för kramen! Jag skickar en tillbaka till dig och ber dej hålla hoppet uppe lite till. Mensvärk behöver inte alltid vara mensvärk...

Vet att det är svårt att hålla humöret uppe! Men det är inte över ännu! Jag håller tummarna för er <3
  • Kingston
    elisabeth1973 skrev 2015-05-16 21:44:32 följande:
    Jag vet inte hur din arbetssituation ser ut men jag tog lån. Medlemslån genom facket. Det är ganska låg ränta, de frågar inte vad du ska ha pengarna till och du kan betala tillbaks under 12 år och låna max 250 000. Det är så jag finansierat mitt ivf i Danmark. Men man måste vara med i facket och ha jobb.
    Vi har båda fast jobb och är med i facket.

Får man fråga vilket fackförbund du är knuten till?

Kan vara värt att kolla upp! Men vi vill inte gärna öka på våran månadskostnad då vi har hus med lite renoveringsbehov och lite andra utgifter som kommer framöver.

Vi vill så gärna bara slänga oss in i ivf-träsket igen men försöker vara förnuftiga och tänka med huvudet mitt i allt kaos.

I "värsta fall" får vi avvakta något år eller två och pröva lyckan igen. Vi får se... Men just precis nu skulle bara en lottovinst kunna ändra spelreglerna är jag rädd =\
  • Liil

Jag har en fundering. 
    Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
    Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj