• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-15 12:12:47 följande:

Vi har insättning imorgon. Ser verkligen fram emot det! Vi ska få tillbaka en blastis.

Det ska bli kul att se om vi får några till frysen också.

När plussade ni som fick tillbaka en blastis?

Spännande!! Hoppas att ni får fint resultat!

Jag plussade på RD9 (första testet) vid min förra behandling. Det var inte ett jättestarkt plus, men tydligt. Jag hade känt lite stickningar i äggstockarna då (pga hormonstegringen), så jag misstänkte att jag var gravid.

Nu är jag på RD5. Ska köpa lite tester idag.
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-15 12:20:56 följande:

Spännande!! Hoppas att ni får fint resultat!

Jag plussade på RD9 (första testet) vid min förra behandling. Det var inte ett jättestarkt plus, men tydligt. Jag hade känt lite stickningar i äggstockarna då (pga hormonstegringen), så jag misstänkte att jag var gravid.

Nu är jag på RD5. Ska köpa lite tester idag.

Vilka tester kör du med? Jag köpte clearblue förra gången och testade innan testdag. Dock lyckades inte det försöket.
  • EricaSE83
    Pommac1 skrev 2015-05-15 09:42:30 följande:

Tack! Tyvärr var äggstockarna ganska ojämna (då de på ena sidan var större än på andra sidan). Men sist gick det bra ändå trots att storleken var olika. På ena äggstocken hade jag en på 17, 14, 14, 13, 9 och på andra äggstocken var de 11,11, 10, 9 och en på 6. Om man räknar att de växer 2 mm/dag så borde ju tisdag vara en bra dag. Vi får se vad de säger när de ringer.

Då har ni ett gäng att räkna med, skönt! Hoppas det är början till er framtida bebis som gömmer sig i en av de där äggblåsorna :)
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-15 12:35:05 följande:

Vilka tester kör du med? Jag köpte clearblue förra gången och testade innan testdag. Dock lyckades inte det försöket.

CB testa tidigt, men de är dyra Och de funkar bara 4 dagar innan BIM med viss felmarginal. Jag försökte hitta motsvarande på Apoteket men det hade inte dem (och damen på 60+ i butiken försökte förklara för mig att "man mäter ett särskilt hormon serdu.." ). Lloyds verkar ha, men då hade jag redan köpt fler CB (2 pack) som var ca 50 kr dyrare...
  • Blomster84
    Vincents mamma skrev 2015-05-15 16:43:21 följande:

Jag plussade ju redan på ruvardag 4 denna gång men det är nog i tidigaste laget

Hoppsan! Det var tidigt! Vad skönt att plussa så tidigt så man slipper vänta så länge. Varje dag känns ju som en evighet när man ruvar
  • Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-15 16:43:21 följande:

Jag plussade ju redan på ruvardag 4 denna gång men det är nog i tidigaste laget

Ja, det var väldigt snabbt! Och ett tydligt plus såg det också ut att vara. När jag plussade på RD9 förra gången så var det ganska svagt även om det var tydligt.

Vad hade du för test?
  • Vincents mamma

Jo jag hatar att ruva! Det är tortyr enligt mig så har alltid testa innan. Jag kände när det fäste samma kväll som jag hade fått tillbaka så jag var ändå lite beredd på det men sen när blodet kom vart jag osäker men det verkar varit nån nid blödning eller bara känsliga slemhinnor efter lutinus staven

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj