• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Blomster84

Så nu har vi satt in en fin liten blastis. Testdag den 30/5. Evigheter tills dess.... Suck!

Men, vi fick tre blastocyster till frysen. Evt 4. Känns fantastiskt!

• Mytime

Gör de ont vid återförandet oxå?

Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.

Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?

Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?

• EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 12:49:09 följande:

Så nu har vi satt in en fin liten blastis. Testdag den 30/5. Evigheter tills dess.... Suck!

Men, vi fick tre blastocyster till frysen. Evt 4. Känns fantastiskt!

Vilka toppenbra förutsättningar!!! Håller tummarna att det går vägen. Kram
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-16 12:58:05 följande:

Vilka toppenbra förutsättningar!!! Håller tummarna att det går vägen. Kram

Tack så mycket! Nu ska tiden bara gå snabbt :)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:04:47 följande:

Tack så mycket! Nu ska tiden bara gå snabbt :)

All denna EVIGA väntan kan göra en tokig alltså.

Själv ska jag in på fredag för progesteronspruta så att nästa försök kan startas och det har känts som en evighet sen första försöket! Men på nåt sätt går tiden ändå så sakteliga.
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-16 13:11:54 följande:

All denna EVIGA väntan kan göra en tokig alltså.

Själv ska jag in på fredag för progesteronspruta så att nästa försök kan startas och det har känts som en evighet sen första försöket! Men på nåt sätt går tiden ändå så sakteliga.

Ok. Har inte riktigt koll på vad du menarmed progesteronspruta? Jag tog Menopur och Orgalutran, körde korta protokollet. Hur kör ni?
  • Kingston

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

• EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:19:53 följande:

Ok. Har inte riktigt koll på vad du menarmed progesteronspruta? Jag tog Menopur och Orgalutran, körde korta protokollet. Hur kör ni?

Jag ska få en spruta för att sätta igång mensen. Jag har inte helt regelbunden cykel så för att det inte skulle bli en alltför lång cykel får jag sprutan för att kunna planera när nästa omgång börjar.

Körde korta protokollet med GonalF 150 ie förra gången vilket gav fem mogna ägg som inte befruktades. Denna gång ska vi köra Menopur 225 ie och ICSI. Hur mycket Menopur tog du? Var den krånglig att blanda tycker du?
  • EricaSE83
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Fy fan vad jobbigt! Jag lider verkligen med dig.

Ni behöver kanske inte fatta några beslut på stående fot. Att få bryta ihop och vara ledsen först och mer rationell sen kan vara lättare tycker jag.

Kram till dig
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-16 13:39:04 följande:

Jag ska få en spruta för att sätta igång mensen. Jag har inte helt regelbunden cykel så för att det inte skulle bli en alltför lång cykel får jag sprutan för att kunna planera när nästa omgång börjar.

Körde korta protokollet med GonalF 150 ie förra gången vilket gav fem mogna ägg som inte befruktades. Denna gång ska vi köra Menopur 225 ie och ICSI. Hur mycket Menopur tog du? Var den krånglig att blanda tycker du?

Aha då förstår jag. Vad skönt att få komma igång igen. :)

Nej jag tyckte den var väldigt enkel att använda och blanda. Jag fick lägsta dosen tror jag. 112,5 i 8-9 dagar . Är 31 och har inga problem med mina ägg. Har haft bra resultat båda gångerna och fått ut lagom många ägg. Saknar dock äggledarna pga utomkveds. Det är därför vi gör ivf.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj