FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår
Jaha då var det kört igen :(
Känner mig helt tom i både kropp och själ!
Vet inte vad vi gör nu...
Vill inte inse att det är över...
Gör de ont vid återförandet oxå?
Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.
Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?
Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?
Aha då förstår jag. Vad skönt att få komma igång igen. :)
Nej jag tyckte den var väldigt enkel att använda och blanda. Jag fick lägsta dosen tror jag. 112,5 i 8-9 dagar . Är 31 och har inga problem med mina ägg. Har haft bra resultat båda gångerna och fått ut lagom många ägg. Saknar dock äggledarna pga utomkveds. Det är därför vi gör ivf.
Ni är fina allihop!
Ibland önskar man sig en kram ifrån en "medsyster" :)
Nej egentligen behöver man väl inte ta något definitivt beslut, vi har ju ändå (som ni alla säger) tiden på våran sida...
Men jag vet inte hur jag ska kunna lägga det åt sidan tillsvidare om jag inte "förbjuder mig själv" att tänka tanken på att eventuellt försöka igen om några år.
Det där med finansieringen är ju en annan fråga. Våra närmaste vet om våran situation men ingen har erbjudit sig att hjälpa till (någon tycker t.o.m att vi redan gjort mer än vi borde...) så vi är väl inte så sugna på att "tigga och be".
Hade det vart mina barn som hamnat i den situationen som vi är i, och jag hade haft möjligheten, så hade jag hjälpt till utan att bli tillfrågad. Men alla är vi olika...
Kingston hur många färsk + frys har ni gjort?
Vi blev gravida 2011 efter 3 gratisförsöken i landstinget och sen 1 fullt privat där vi fick 1 ägg till oss och 2 till frys. De 2 i frysen blev en helig unge född 2012.
Med syskon verkar det mycket trögare. 9e och sista försöket nu, misslyckas vi blir det äggdonation.
PS Kingston de kanske väntar på att få frågan. Prova närmaste familjen och se om det finns möjlighet till ekonomiskt stöd.