• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Söndag
    Liil skrev 2015-05-17 07:40:33 följande:

Jag har en fundering. 
    Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
    Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

De funderar jag också på, jag har plussat men har bim 20 de och har jätte mycket molvärk, vaknade i natt av molandet och blir jätte nojjig...
  • Ia84

Känns lite deppigt när man på första VUL i fredags endast såg två äggblåsor i bra storlek. Om inte fler har växt på sig till på tisdag då nästa VUL är så avbryts detta försök. Har höjt dosen gonal-f och hoppas svara på det. Finns det någon som kan ge mig lite hopp?! Har annars pco-äggstockar med massa äggblåsor men inga fler som växt på sig!

• Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 08:32:27 följande:

Känns lite deppigt när man på första VUL i fredags endast såg två äggblåsor i bra storlek. Om inte fler har växt på sig till på tisdag då nästa VUL är så avbryts detta försök. Har höjt dosen gonal-f och hoppas svara på det. Finns det någon som kan ge mig lite hopp?! Har annars pco-äggstockar med massa äggblåsor men inga fler som växt på sig!

Så var de för mig också, började på 125 slutade på 225, sprutade i 20 dagar och gick från som du två ägg till 30!!!

Tyvärr samarbetade bara höger äggstock så vänster låg för högt.. 12 ägg fick jag ut tyvärr totalfrys och blasto odling pga stor risk för överstimulering. Första återföringen i lördags och positivt test igår
  • Vincents mamma

Jag har haft mens värk både vid plus och minus fast för mig har värken varit annorlunda när jag varit gravid, inte varat lika länge och så men jag tror det är olika för alla.

• Ia84
    Söndag skrev 2015-05-17 08:38:17 följande:
    Så var de för mig också, började på 125 slutade på 225, sprutade i 20 dagar och gick från som du två ägg till 30!!!

Tyvärr samarbetade bara höger äggstock så vänster låg för högt.. 12 ägg fick jag ut tyvärr totalfrys och blasto odling pga stor risk för överstimulering. Första återföringen i lördags och positivt test igår smile2.gif
    Oj vad kul, stort grattis!!

Jag har nu höjt från 150 till 187,5 IE. Kan man hålla på och stimulera så länge, skjuter man upp ägglossningen med orgalutran då hela tiden? Körde du med gonal-f?

Var det vid första VUL du hade två ägg då? Hur många hade du vid andra VUL, med tanke på att man fortsatte stimulera dig?
  • Mytime

Kanske en märklig fråga men..

Kan man ha sex när man vill/som vanligt när man tar lutinus el va de heter? Tänkte eftersom så många beskriver hur kladdigt de kommer va o känslan av att "åka ut". El bör man avstå sex helt fram tills man slutat me dessa vagiatorer?

• Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 08:53:43 följande:
    Oj vad kul, stort grattis!!

Jag har nu höjt från 150 till 187,5 IE. Kan man hålla på och stimulera så länge, skjuter man upp ägglossningen med orgalutran då hela tiden? Körde du med gonal-f?

Var det vid första VUL du hade två ägg då? Hur många hade du vid andra VUL, med tanke på att man fortsatte stimulera dig?
    Jag minns inte tyvärr! Tror jag gjorde 8 eller 9 ultraljud! Körde med gonal :) och japp tog orgalutan länge... Kändes tröstlöst ett tag där men som sagt än så länge verkar de ha gått vägen!!
  • Blomster84
    Mytime skrev 2015-05-17 08:55:04 följande:

Kanske en märklig fråga men..

Kan man ha sex när man vill/som vanligt när man tar lutinus el va de heter? Tänkte eftersom så många beskriver hur kladdigt de kommer va o känslan av att "åka ut". El bör man avstå sex helt fram tills man slutat me dessa vagiatorer?

Vi har haft sex medan jag tagit Lutinus. Inga problem alls tyckte vi. Hade personligen tyckt att det hade varit olidligt att vänta i flera veckor på att "få ha" sex igen. Men visst, alla är ju olika och kan förstå att vissa kanske känner sig obekväma med sex medan man tar Lutinus
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj