• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Ia84
    Söndag skrev 2015-05-17 09:08:56 följande:
    Jag minns inte tyvärr! Tror jag gjorde 8 eller 9 ultraljud! Körde med gonal :) och japp tog orgalutan länge... Kändes tröstlöst ett tag där men som sagt än så länge verkar de ha gått vägen!! smile2.gif
    Okej, då förstår jag att du inte minns. Vi får väl se vad dem säger på tisdag, men verkade som att dem ville avbryta om inte fler växt till sig! Vilken klinik har du gått på? Jag går på carlanderska i Gbg.
  • En PantherTant
    Mytime skrev 2015-05-17 09:55:04 följande:

Kanske en märklig fråga men..

Kan man ha sex när man vill/som vanligt när man tar lutinus el va de heter? Tänkte eftersom så många beskriver hur kladdigt de kommer va o känslan av att "åka ut". El bör man avstå sex helt fram tills man slutat me dessa vagiatorer?

Vid min klinik rekommenderas att avstå från sex under hela behandlingen, eller åtminstone fram till ultraljudet i vecka 7.
  • Gina43
    Liil skrev 2015-05-17 07:40:33 följande:

Jag har en fundering. 

Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?

Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

Jag har haft "mensvärk" (kramper i magen) sedan jag började med Lutinus. Det är en av de vanligaste biverkningarna (om du tar Lutinus, läs bipacksedeln). Det kan också vara tidiga tecken på graviditet, men i mitt fall är det helt klart Lutinus så jag analyserar inte kramperna så mycket.
  • Mytime
    En PantherTant skrev 2015-05-17 09:36:16 följande:
    Vid min klinik rekommenderas att avstå från sex under hela behandlingen, eller åtminstone fram till ultraljudet i vecka 7.
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Har läst att man ska meddela kliniken om man får plus el minus sen men vilken av klinikerna? Vi tillhör Västerås men kör ju plock o insättning i Uppsala.
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-17 09:50:47 följande:
    Jag har haft "mensvärk" (kramper i magen) sedan jag började med Lutinus. Det är en av de vanligaste biverkningarna (om du tar Lutinus, läs bipacksedeln). Det kan också vara tidiga tecken på graviditet, men i mitt fall är det helt klart Lutinus så jag analyserar inte kramperna så mycket.
    Vid de andra 2 ggr jag använt Lutinus har jag haft hemska livmoderkramper!  Jag menar mer som vanlig måttlig mensvärk - alltså inte kramper. 
    Denna gång har jag inte haft en ända kramp tack och lov!
  • Grodisgroda

Kingston!! En massa kramar till dig! Hopaps att ni hittar styrkan och möjligheten till att fortsätta. Förstår detta med det ekonomiska. Vi bor i Norge och här får man inte försöken gratis, eller ja det är typ gratis (man betalar för uttag och insättning, men inte fullt pris) men mediciner betalar man själv och det är DYRT. Vi har arbeten men det är dyrt att bo i Norge redan så ja. Detta tär lite på ekonomin, men det är ju så klart värt alla pengar om det blir nåt!!

Håller tummarna för alla ruvade som snart ska testa och till er som snart har insättning!

Här är man på spraystadiet och jag har en fråga till er som har gjort detta fler ggr än mig (jag är ju förstagångs ivf:are :) ). Jag fick min "mens" blödning förra veckan och den höll på tills lördag ca. Den var som en vanlig mens. Sen var det inget på några dagar. Sedan började jag få blödningar och mesnvärk. Det har kommit mer eller mindre blod varje dag, ibland bara en flytning ibland mer. Det är gammal, mörk blod och det är som hinnor som kommer (sorry för äckliga detaljer!). Någon anna som hört om detta? Har googlat det men hittar inget :)

Tack för hjälpen och kram till alla kämpare här inne!

• Liil
    Mytime skrev 2015-05-17 09:56:31 följande:
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Har läst att man ska meddela kliniken om man får plus el minus sen men vilken av klinikerna? Vi tillhör Västerås men kör ju plock o insättning i Uppsala.
    Du gör ul i Västerås runt vecka 7-9 
  • Liil
    Mytime skrev 2015-05-17 09:56:31 följande:
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Du ska meddela båda om ditt resultat är plus. Har du i frysen så räcker det med Uppsala om du kör fet i ostim, annars även Västerås. Men det skadar ju inte att meddela Västerås oavsett. 
  • Vincents mamma

Har startat en tråd för oss som haft tur och fått ett plus! Hoppas många kan göra mig sällskap!

Vi som fått plus efter Ivf/Fet/Äd i April/Maj heter den.

• Gina43
    Liil skrev 2015-05-17 09:57:45 följande:

Vid de andra 2 ggr jag använt Lutinus har jag haft hemska livmoderkramper!  Jag menar mer som vanlig måttlig mensvärk - alltså inte kramper. 

Denna gång har jag inte haft en ända kramp tack och lov!

Hur skiljer du på livmoderkramper och "mensvärk"? Är det inte samma sak?

Det kan vara olika varje gång! Förra gången hade jag inte dessa kramper/magsmärtor och jag var gravid. Den här gången tror jag däremot inte att jag är gravid.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj