FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Är det fler än jag som känner att man blir kissnödig oftare när man tar Lutinus?
Blomster84 nu när du säger det så ja. Absolut mer kissnödig. Även uppe på natten.
Blomster84 nu när du säger det så ja. Absolut mer kissnödig. Även uppe på natten.
Jag intalar mig själv att jag inte har någon som helst påverkan och inverkan på om embryot fäster till en graviditet!! Mer än att undvika hård träning- vilket inte är så svårt. ????
Detta sker ju i livmoderslemhinnan
som sitter skyddad och i bästa fall tar emot ägget. Miljön i slemhinnan med hormoner som ger en gynnsam miljö.
Undviker alkohol gör jag efter insättning, mest för att jag knappt dricker alls.
Kaffe dricker jag som vanligt. Kan man ju göra under graviditeten också om man vill.
Alla ska göra det som känns rätt men tror inte man ska ge sig själv dåligt samvete så lätt. Våga släpp taget och låt kroppen sköta sitt!
Jag håller väl egentligen med men jag lever strikt nu framförallt för att se om det kan påverka äggkvalitet och skörd. Äggen är ju inte utvecklade förrän de stimuleras fram utan är bara ägganlag fram till dess och då min första ivf aldrig ledde till ET vill jag försöka göra det jag kan för att äggen ska ha så god möjlighet det bara går. Men jag ser det mest som ett test inför försök nummer 2, blir det samma dåliga resultat då så vet jag att jag inget kan göra liksom. Vill mest för egen del veta att jag provade att ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt så att jag slipper undra i efterhand.
Under ruvning håller jag med om att det säkerligen mer än embryots egenskaper än nåt annat som avgör. Men jag kanske blir lika knäpp som nu när/om jag en dag blir ruvare :)
Har gjort ett FET idag av en aktiv liten blastocyst och enligt läkaren är det 50% chans att det går vägen.
Jag fick förresten rekommendationen att äta som en gravid från och med idag (alltså undvika viss ost etc) samt att inte ha samlag. Anledningen till inget samlag var att progesteronet (i mitt fall crinone) då åker ut och att det inte är bra.
Jag kör förresten även på babyklister för att göra miljön extra gosig för ägget :)
Idag varit på ultraljud, efter att i fredags bara haft två äggblåsor så hade det nu blivit fler. Två äggblåsor var dock på 23 resp 27 mm så man kommer mer satsa på dem som låg på 12-15 mm. Äggplock bestämdes till på fredag, känns jättekul men nervöst.
Har gjort ett FET idag av en aktiv liten blastocyst och enligt läkaren är det 50% chans att det går vägen.
Jag fick förresten rekommendationen att äta som en gravid från och med idag (alltså undvika viss ost etc) samt att inte ha samlag. Anledningen till inget samlag var att progesteronet (i mitt fall crinone) då åker ut och att det inte är bra.
Jag kör förresten även på babyklister för att göra miljön extra gosig för ägget :)
Visste inte att de fanns klister!?
Hur funkar de? Receptfritt?
Hur tar man de osv?
Tell me more!
Har velat fram och tillbaka nu i dagar och idag kom jag på att jag ska banne mig se mig som gravid. Visserligen är det 6 dagar kvar innan jag kan testa men så länge mensen inte kommer så tekniskt sett kan man väl räkna så?
Hyn har torkat ut totalt jag är snustorr och inget fungerar, precis som när jag väntade twinsons...så jag hoppas att de ligger inbäddade och ombonade där inne.
(allt för att peppa en själv).
En dag till avklarad.
Hur mår ni?