• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43

Suck vad det är tråkigt att ruva! RD7 här idag. Testade negativt igår. Har väl haft på känn hela vägen att det inte skulle lyckas denna gång. Olidlig väntan! Tänkte testa på RD9 nästa gång, sedsn på TD om jag inte hunnit få mens

• Idis90
    Liil skrev 2015-05-17 07:40:33 följande:

Jag har en fundering. 

Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?

Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

Jag har fått menskänningar idag på rd 5 med en fryst blasto. Fick det vid förra Ivfn oxå, som misslyckades :/ känns inte bra. När ska man lyckas?! Vilken ruvardag är du på?
  • elisabeth1973
    Jag är med i kommunal men alla LO fackförbund har medlemslån. Jag vet tyvärr inte hur det är med de andra fackförbunden men det kan vara värt att kolla upp!
    En del företag har också en förmån som gör att man kan få låna genom jobbet till IVF sk bruttolöneavdrag. Då dras  det under avbetalningstiden av direkt på lönen FÖRE skatt.  Jag jobbar inom kommunen och där har vi det.. men såklart måste man göra IVF i Sverige så jag fick avslag.:(

Jag förstår känslan att inte vlja låna mer pengar...man oroar sig för barn kostar ju också. Men jag kom fram till att det är värt det för mig. Det är trots allt "bara" pengar. Har man fast jobb så kan man alltid får lån..  Lycka till hur ni än väljer att göra!
  • missmissis

Hej.Hänger gärna med i denna grupp/tråd!

Imorgon har jag insättning av embryo (planerat iaf). Spännande och läskigt. 2011 fick vi barn på första försöket men nu har vi gjort både FET och fler färskförsök men inte lyckats.

• Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 09:30:14 följande:
    Okej, då förstår jag att du inte minns. Vi får väl se vad dem säger på tisdag, men verkade som att dem ville avbryta om inte fler växt till sig! Vilken klinik har du gått på? Jag går på carlanderska i Gbg.
    Örebro :)
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-17 10:37:19 följande:
    Hur skiljer du på livmoderkramper och "mensvärk"? Är det inte samma sak?

Det kan vara olika varje gång! Förra gången hade jag inte dessa kramper/magsmärtor och jag var gravid. Den här gången tror jag däremot inte att jag är gravid.
    Ja kanske för vissa, men de kramper jag jag hade vid de andra 2 färskförsöken är bland det värsta jag känt. Är inte ens i närheten av det när jag har mensvärk. Att förklara hur en kramp/värk känns är nog svårt...
  • Liil
    Idis90 skrev 2015-05-17 12:34:31 följande:
    Jag har fått menskänningar idag på rd 5 med en fryst blasto. Fick det vid förra Ivfn oxå, som misslyckades :/ känns inte bra. När ska man lyckas?! Vilken ruvardag är du på?
    Jag är på rd 6, har haft från och till nu i flera dagar som lite mensvärk, som en olustkänsla att mensen ska komma. Känns att man inte är på topp...Håller tummarna för oss. 
  • Pommac1

Fler som har/har haft blodiga flytningar innan äggplock? Igår kom det lite och idag kom det lite. Ska troligen ta ägglossningssprutan i morgon och ha äggplock på onsdag. Bör jag oroa mig?

• mom2012

Mytime du gör ul på den klinik som du gjort äggplock och återföring på (om ni inte har Ngt annat upplägg med distansbehandling). Därefter tar mödravården över :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj