FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Jag är med i kommunal men alla LO fackförbund har medlemslån. Jag vet tyvärr inte hur det är med de andra fackförbunden men det kan vara värt att kolla upp!
En del företag har också en förmån som gör att man kan få låna genom jobbet till IVF sk bruttolöneavdrag. Då dras det under avbetalningstiden av direkt på lönen FÖRE skatt. Jag jobbar inom kommunen och där har vi det.. men såklart måste man göra IVF i Sverige så jag fick avslag.:(
Jag förstår känslan att inte vlja låna mer pengar...man oroar sig för barn kostar ju också. Men jag kom fram till att det är värt det för mig. Det är trots allt "bara" pengar. Har man fast jobb så kan man alltid får lån.. Lycka till hur ni än väljer att göra!
De restriktioner jag fått är sexförbud i två veckor. Ej lyfta tungt. Ej sporta med hopp. Ej bada. Ej sova på mage. Händerna ska inte vara ovanför huvudet för länge. Dricka mycket vätska. Äta vitaminer. Ta medicinerna.
Ej stressa eller utsätta sig för onödiga infektioner.
Leva med 19månaders twins och följa detta, en hel del omöjligt men följer inte detta slaviskt heller.
Jag skulle behöva lite hopp... är det någon som testat negativt dag 14 efter ägginsättning och senare testat positivt?
Testade negativt i morse, mensen är 4 dagar sen vilket säkert kan bero på Lutinus men man hoppas ju ändå...
Jag åkte in på akuten i överstimulering för 9 dagar sedan och då sa de att livmodern fått vatten och att allt såg helt normalt ut för en graviditet.. så man undrar ju varför i helvete man ska bli överstimulerad (vilket enligt gyneklogen är vanligt när min kropp börjar producera egna gravidhormoner samtidigt som jag har för mycket hormoner i kroppen pga översimuleringen vid gonal) och allt ska se bra ut mensen inte kommer och sen blir det ändå inget.
Danmark säger jag ska testa imorgon igen.. men jag har tänkte vänta och ta blodprov i slutet på veckan om inte mensen kommit.
Litar inte på mitt urin... fick aldrig utslag på ägglossningsstickorna inte ens de dagar de gått in med ultraljud och sett ÄL var på gång.. mina stickor hade gett negativt test samma morgon.
Är det någon mer som har liknande erfarenhet
elisabeth1973: det stämmer att överstimuleringssymptomen kan komma tillbaka när kroppen börjar producera egna hormoner, vilket ofta betyder att man är gravid. Tyvärr är det inte alltid så Jag har inte hört att överstimulering kan "störa" en graviditet om embryot fäst sig (har tvärtom hört att "ÖS light" till och med är positivt ur graviditetshänseende trots att det är negativt för kroppen i allmänhet förstås), men jag kan ha fel. Håll ut och testa på nytt!
Gina43: det är mitt sista ägg i frysen och jag tror inte jag kommer orka göra om allt som ivf innebär. Därför har jag bestämt att detta blir mitt enda och sista syskonförsök. Jag kommer vara glad och lycklig ändå. Jag har ju min underbara dotter.
Gina43: det är mitt sista ägg i frysen och jag tror inte jag kommer orka göra om allt som ivf innebär. Därför har jag bestämt att detta blir mitt enda och sista syskonförsök. Jag kommer vara glad och lycklig ändå. Jag har ju min underbara dotter.
Men Lutinuskramperna som jag får drar ju också ihop livmodern? Antar att de också förespråkar sexförbud då (orgasm drar ju ihop)?
Jag intalar mig själv att jag inte har någon som helst påverkan och inverkan på om embryot fäster till en graviditet!! Mer än att undvika hård träning- vilket inte är så svårt. ????
Detta sker ju i livmoderslemhinnan
som sitter skyddad och i bästa fall tar emot ägget. Miljön i slemhinnan med hormoner som ger en gynnsam miljö.
Undviker alkohol gör jag efter insättning, mest för att jag knappt dricker alls.
Kaffe dricker jag som vanligt. Kan man ju göra under graviditeten också om man vill.
Alla ska göra det som känns rätt men tror inte man ska ge sig själv dåligt samvete så lätt. Våga släpp taget och låt kroppen sköta sitt!
Jag har också hört att det beror mest på embryot om det blir en graviditet eller inte. Så jag tror att man kan leva som vanligt under ruvningen. och om det inte lyckas är det inte man själv som har gjort nåt fel utan helt enkelt att embryot inte kunde bli till ett barn.