• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-17 10:39:58 följande:

Suck vad det är tråkigt att ruva! RD7 här idag. Testade negativt igår. Har väl haft på känn hela vägen att det inte skulle lyckas denna gång. Olidlig väntan! Tänkte testa på RD9 nästa gång, sedsn på TD om jag inte hunnit få mens

Förstår din frustration i ruvartider! Men försökt att inte ge upp hoppet helt, RD6 är mycket tidigt! Kram och jag fortsätter hålla tummarna!
  • Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-17 20:12:33 följande:

Förstår din frustration i ruvartider! Men försökt att inte ge upp hoppet helt, RD6 är mycket tidigt! Kram och jag fortsätter hålla tummarna!

Tack! Hoppet är fortfarande kvar. Idag inbillade jag mig (eller inte?) att jag var lite illamående. Började genast känna att "wow, kanske reagerar på lite hormonstegring nu", men kom på att det kan ju också vara Lutinusen, heh. Allt analyseras, även om man vill det eller ej

Hade middagsbjudning igår. Kändes "udda på nytt" att inte dricka alkohol till maten (och vara den enda som inte gjorde det), men kände mig otroligt lättad och fräsch vid sänggåendet och tänkte att "nämen, det här är ju inte så illa"
  • Blomster84
    Gina43 skrev 2015-05-17 21:31:31 följande:

Tack! Hoppet är fortfarande kvar. Idag inbillade jag mig (eller inte?) att jag var lite illamående. Började genast känna att "wow, kanske reagerar på lite hormonstegring nu", men kom på att det kan ju också vara Lutinusen, heh. Allt analyseras, även om man vill det eller ej

Hade middagsbjudning igår. Kändes "udda på nytt" att inte dricka alkohol till maten (och vara den enda som inte gjorde det), men kände mig otroligt lättad och fräsch vid sänggåendet och tänkte att "nämen, det här är ju inte så illa"

Haha låter väldigt bekant. Hade årets första grillfest hemma igår. Jag var den enda som inte drack (drack alkoholfritt vin, helt ok faktiskt) och kände att det var hur ok som helst. Skönt att vakna tidigt och känna sig pigg och inte det minsta tung i huvudet. Inte rört en droppe alkohol sedan 2 veckor innan vi började med sprutorna. Rätt skönt faktiskt. Sambon höll sig också ifrån alkohol till det att han "lämnat sitt bidrag" :)

Hur har ni andra gjort ang alkohol o ivf?
  • Idis90
    Liil skrev 2015-05-17 17:59:09 följande:

Jag är på rd 6, har haft från och till nu i flera dagar som lite mensvärk, som en olustkänsla att mensen ska komma. Känns att man inte är på topp...Håller tummarna för oss. 

Ja får hålla tummarna, än är det inte kört:)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-05-17 21:42:19 följande:

Haha låter väldigt bekant. Hade årets första grillfest hemma igår. Jag var den enda som inte drack (drack alkoholfritt vin, helt ok faktiskt) och kände att det var hur ok som helst. Skönt att vakna tidigt och känna sig pigg och inte det minsta tung i huvudet. Inte rört en droppe alkohol sedan 2 veckor innan vi började med sprutorna. Rätt skönt faktiskt. Sambon höll sig också ifrån alkohol till det att han "lämnat sitt bidrag" :)

Vår förra omgång levde jag precis som vanligt. Alkohol någon/några kvällar i veckan, 2 koppar kaffe per dag osv. Det gick ju så dåligt det kunde gå det försöket så senaste månaden inför nästa försök har jag druckit minimalt med alkohol (max ett glas per gång och väldigt få tillfällen) och helt uteslutit koffein (samt äter mestadels ekologiskt och vegetariskt och har börjat med några nya vitaminer). Min läkare sa att jag inte kan göra nåt för att påverka men jag vill gärna se om det funkar i allafall.

Jag låter rätt knäpp när jag skriver allt jag håller på med haha :)
  • mom2012

Gina43....I know. Ruvartiden är nog den jobbigaste. Ingen att fokusera på som sprutor att ta mm. Bara vänta...o vänta o vänta....

Kram

• En PantherTant
    Blomster84 skrev 2015-05-17 22:42:19 följande:

Dricker bara typ 10 glas champagne i året och lite glögg men ingen annan alkohol alls så blir automatiskt inget alkohol under ivf då heller.

Kaffe dricker jag inte heller. cola och energidrycker ibland, men inte under ruvartiden. Grönt te ibland, aldrig svart te.

Förra försöket avstod jag från glass och kalla drycker under ruvartiden, men det hjälpte som sagt inte (fast kommer nog göra likadant denna gång också "för säkerhetsskull")
  • PD1984

Första vul gjord! 6 små ägg på vänstra och 2 mogna o 1 litet på högra. Vul på torsdag igen o troligtvis äp på måndag

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-18 07:34:21 följande:

Vår förra omgång levde jag precis som vanligt. Alkohol någon/några kvällar i veckan, 2 koppar kaffe per dag osv. Det gick ju så dåligt det kunde gå det försöket så senaste månaden inför nästa försök har jag druckit minimalt med alkohol (max ett glas per gång och väldigt få tillfällen) och helt uteslutit koffein (samt äter mestadels ekologiskt och vegetariskt och har börjat med några nya vitaminer). Min läkare sa att jag inte kan göra nåt för att påverka men jag vill gärna se om det funkar i allafall.

Jag låter rätt knäpp när jag skriver allt jag håller på med haha :)

Jag säger som min sambo: om det finns minsta lilla chans att det kan påverka utfallet till det positiva så varför inte testa? :)
  • Semlan1988

Hej alla!

Jag håller precis på med min första ivf, är på spraydag 2 idag. Går på långa protokollet på Sahlgrenska i Göteborg. vilka är ni alla? Vad har ni för erfarenheter av ivf?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj