• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-04-09 18:19:35 följande:

Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?

ja så skönt att du slipper allt det!

Jag har så få egna äl och oregelbundna cykler, så vågar inte lita på min kropp.
  • cameleon
    Elfia skrev 2015-04-09 20:04:16 följande:
    Vad är progynon? Det verkar rätt olika det där med stimulerat/ostimulerat FET. Bm sa att vi gör pga manlig faktor så det borde förhoppningsvis gå smidigt med ostimulerat när det väl är befruktat :) hoppas på det!!
    Det är östrogen, antar att det är den som skall hjälpa till att bygga upp min slemhinna.. Den måste ju vara 7 mm.

Min cykel ligger på 27-57 dagar men jag tror att mensen är på gång snart så därför avvaktade vi med ytterligare en medicin, den som skall sätta igång mensen (Primolut-nor). Så nu går jag här hemma och hoppas att den skall dyka upp, helt sjukt egentligen, att man kan längta så!
  • Schatz81
    Grodisgroda skrev 2015-04-09 19:43:36 följande:

Tack för välkomnandet!

Ni verkar igång med en del, både FET och färskförsök (ord som jag nästan nyligen lärt mig!) :) Själv går man bara å väntar på att få spraya :)

Men Schatz81 var väl också förstagångs IVF?

Stämmer bra det. Jag har inte ens haft mitt första möte och vet inte exakt hur behandlingen kommer att se ut. 27 april ser allt nog lite klarare ut :)
  • Happyland

Hoppar in här. Sprayar inför andra IVF:en och väntar på blödningen. Är på spraydag 10. Fler som sprayar just nu?

• louisemostert
    Happyland skrev 2015-04-10 11:42:55 följande:

Hoppar in här. Sprayar inför andra IVF:en och väntar på blödningen. Är på spraydag 10. Fler som sprayar just nu?

Jag sprayar för fullt men kommit lite längr. Har tagit gonal F i 9 dagar. På måndag är det ul igen :)
  • Elfia
    Vincents mamma skrev 2015-04-11 17:49:56 följande:

Å kan det inte bara blir maj nu!

Jag känner samma sak!!!!
  • Pommac1

Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.

• Happyland

Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?

• Pommac1
    Happyland skrev 2015-04-12 03:49:45 följande:

Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?

Den kan ju utebli också. Jag har bara kört en gång än och då kom mensen på dag 10. Har du kollat så att du inte är gravid?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj