• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Bergamott83

Hörrni. Hur länge ska man blöda efter? Jag trodde det var över i förrgår men idag började jag blöda igen. Kan det bli så?

• Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-04-08 22:49:17 följande:

Hörrni. Hur länge ska man blöda efter? Jag trodde det var över i förrgår men idag började jag blöda igen. Kan det bli så?

Ingen aning, jag blödde i 3 dagar. Men kan säkert ställa till det lite med alla hormoner man haft och slemhinnan som kanske inte helt kom ut med en gång.
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-04-08 22:49:17 följande:

Jag fick som vanlig mens, lite mer sparsam dock. Även denna höll i sig i 4 dagar, precis som vanligt. Men hormonerna kanske ställer till det för dig det är väl inte helt omöjligt?
  • Elfia
    Grodisgroda skrev 2015-04-08 20:21:40 följande:

Hej!

Får man också hoppa in? 

Vårt första IVF försök efter att ha försökt själva i två år. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats något fel på någon av oss, då kanske min ålder då.... Har superbra AMH för min ålder (39) och sambons spermaprov är tip top. Har provat tre cykler med Pergotime och ÄL sprutor och fått oftast minst två äggblåsor på dubbelt dos pergo. Det har blivit tre svaga plus som aldrig blev till något, "mensen" kom någon dag sen. Det starkaste "plusset" fick jag en månad utan pergo.

Så nu väntar jag på att få börja spraya om ca 2 veckor. Sedan äggutplockning i slutet av maj :)

Kul att ha några att diskutera och utbyta erfarenheter med!! Håller också tummarna för massor av plus!!

Välkommen! :) Vi gjorde precis vårt först icsi försök efter att försökt i två år på egen hand. Tyvärr tog det sig inte. Hoppas på ett lyckat FET om en månad!

Hoppas allt går bra för dig. Vi får hålla tummarna för varandra!
  • Gweny

Pratade med min BM nu och vi kommer få göra stimulerat försök med tabletter och spray. Kommer börja med provera 30/4 och planerad insättning v. 23.

tydligen måste jag börja med lutinus innan insättningen och hålla på med fram till vul(om vi nu plusar) uch, dem har varit "jobbigast" av allt tycker jag. Kladdigt och bökigt ta när man är på jobbet.

Men nu har vi en ny plan iallafall.

• Elfia
    Gweny skrev 2015-04-09 16:22:23 följande:

Pratade med min BM nu och vi kommer få göra stimulerat försök med tabletter och spray. Kommer börja med provera 30/4 och planerad insättning v. 23.

tydligen måste jag börja med lutinus innan insättningen och hålla på med fram till vul(om vi nu plusar) uch, dem har varit "jobbigast" av allt tycker jag. Kladdigt och bökigt ta när man är på jobbet.

Men nu har vi en ny plan iallafall.

Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?
  • Liil
    Elfia skrev 2015-04-09 18:19:35 följande:
    Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?
    Jag gjorde ett ostim FET som tyvärr blev minus, men vad skönt det var att slippa lutinus mm. Man mådde bra och slapp att passa tider hit och dit. 
    Det krockade med helg första månaden och jag bad att få göra stim månaden efter men dom sa bestämt nej, det var dom mycket hårda med. 
  • cameleon

Jag hoppar också in här! Mitt första IVF-försök misslyckades, hade testdag 17 mars men fick mens redan på rv 12. Nu skall jag göra FET när som helst.

Jag väntar på mensen som jag hoppas kommer när som helst, tre dagar in i cykeln börjar jag äta Progynon.
    Det blev alltså stimulerat försök för min del, har haft det på känn hela tiden och är väldigt glad för det :)

• Grodisgroda

Tack för välkomnandet!

Ni verkar igång med en del, både FET och färskförsök (ord som jag nästan nyligen lärt mig!) :) Själv går man bara å väntar på att få spraya :)

Men Schatz81 var väl också förstagångs IVF?

• Elfia
    cameleon skrev 2015-04-09 18:44:26 följande:

Jag hoppar också in här! Mitt första IVF-försök misslyckades, hade testdag 17 mars men fick mens redan på rv 12. Nu skall jag göra FET när som helst.

Jag väntar på mensen som jag hoppas kommer när som helst, tre dagar in i cykeln börjar jag äta Progynon.
    Det blev alltså stimulerat försök för min del, har haft det på känn hela tiden och är väldigt glad för det :)

Vad är progynon? Det verkar rätt olika det där med stimulerat/ostimulerat FET. Bm sa att vi gör pga manlig faktor så det borde förhoppningsvis gå smidigt med ostimulerat när det väl är befruktat :) hoppas på det!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj