FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?
Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?
Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.
Idag fick jag hem brevet med all information inför FET, så bara invänta att tiden ska gå...
Jag påbörjar Primolut-nor på onsdag.. så räknar med att påbörja progynon ca 26:e april.. vill starta NU :) Tänker att FET sätts in ca 15:e maj :)
oj ok!! hopaps att det blir så att ni får börja ganska så omgående!! Vi får iaf följas åt på vägen och hjälpa varandra med dessa IVF uttryck :)Jag ska starta med sprayen den 26 så vi kommer att vara ganska synkade där :), men det är mitt första Ivf
Sitter och väntar på läkare, daga för ÄP nu :) börjar bli smått nervös men håller tummarna och tår!
Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.
Jag börjar oxå spraya den 24:e och är inne på min andra omgång. Min första fick jag ut 8 ägg o 1 befruktades men delade sej inre som det skulle. Hade då menopur och denna gång ska jag byta till gonal-f. Har du nått ålanerat äp än? Jag har v22! Håller tummarna för oss att det går vägen nu! Lycka till
Hoppar också in här om jag får.
Vi var på konsultation/planering på Nordic IVF i Gbg förra veckan. Nu väntar jag på mens om den nu vill komma (har PCOS o långa oregelbundna cykler så mest sannolikt blir det Provera vid månadsskiftet) och därefter startar vi. Vi ska göra antagonist (korta protokollet) så det kan bli sprutstart redan i mitten av maj.