FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Båda pojkarna kom till på färsk försök. V på första och S efter 2 färsk och 4 Fet och på 7:e återföringen (färsk) första med 2 ägg blev vi äntligen gravida och med tvillingar men i vecka 10 förlorade vi den ena men S stannade kvar hela vägen.
Hej, nu har jag kissat på stickan och det blev inget plus. Jag har ringt båda klinikerna Västerås och Uppsala och i Uppsala sa de att jag skulle få höra av mig till Västerås Och starta om behandlingen. Jag Har inga embryos i frysen.
Så idag "firar " jag med svart te och bada badkar.
Nu äntligen kan även jag hoppa in i en IVF-tråd!
Efter att jag och min sambo har försökt i två år genomgick vi en undersökning i höstas. Jag har lågt AMH och lågt progesteron och min sambo få spermier, som heller inte är så rörliga. Den 27 april ska vi äntligen till Akademiska i Uppsala för genomgång av behandling och kommer väl igång med vårt första IVF + ICSI i maj.
Håller tummarna och hoppas på många plus i den här tråden!
Efter att jag och min sambo har försökt i två år genomgick vi en undersökning i höstas. Jag har lågt AMH och lågt progesteron och min sambo få spermier, som heller inte är så rörliga. Den 27 april ska vi äntligen till Akademiska i Uppsala för genomgång av behandling och kommer väl igång med vårt första IVF + ICSI i maj.
Här en en som tycker dagarna går såååå sakta!! Vill bara att det ska bli 15/4 då vi ska till Huddinge för första gången! Blir ju inte lättare av tanken att det KANSKE är möjligt att jag är gravid redan nu i sommar!! Hur är det meningen att man ska stå ut med all denna väntan?!?
Tack Bergamott83 och Gweny :)
Ja, jag är bara glad om vi får komma igång innan de har sommaruppehåll. Men jag är positiv! Än så länge :)
Hej!
Får man också hoppa in?
Vårt första IVF försök efter att ha försökt själva i två år. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats något fel på någon av oss, då kanske min ålder då.... Har superbra AMH för min ålder (39) och sambons spermaprov är tip top. Har provat tre cykler med Pergotime och ÄL sprutor och fått oftast minst två äggblåsor på dubbelt dos pergo. Det har blivit tre svaga plus som aldrig blev till något, "mensen" kom någon dag sen. Det starkaste "plusset" fick jag en månad utan pergo.
Så nu väntar jag på att få börja spraya om ca 2 veckor. Sedan äggutplockning i slutet av maj :)
Kul att ha några att diskutera och utbyta erfarenheter med!! Håller också tummarna för massor av plus!!
Imorgon ska vi in på ul efter att ha sprayat och använt gonal F.
Känns lite nervöst :/
Hej!
Får man också hoppa in?
Vårt första IVF försök efter att ha försökt själva i två år. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats något fel på någon av oss, då kanske min ålder då.... Har superbra AMH för min ålder (39) och sambons spermaprov är tip top. Har provat tre cykler med Pergotime och ÄL sprutor och fått oftast minst två äggblåsor på dubbelt dos pergo. Det har blivit tre svaga plus som aldrig blev till något, "mensen" kom någon dag sen. Det starkaste "plusset" fick jag en månad utan pergo.
Så nu väntar jag på att få börja spraya om ca 2 veckor. Sedan äggutplockning i slutet av maj :)
Kul att ha några att diskutera och utbyta erfarenheter med!! Håller också tummarna för massor av plus!!