• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Jennie

Men vi är bara på RD6 än så länge. Än finns det hopp! Men ja, jag blev också nedslagen av att läsa det.

• Niskan15

Hoppar in här igen.

Allt känns så hopplöst just nu.

Ivf 1. 9 ägg 6 befruktade inget till frysen en till mig - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 2. 4 ägg 2 befruktade inget till frysen - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 3. Fick börja med Elonva o Gonal-F, fick se 9-10 äggblåsor på ultran men fick endast ut 4 ägg i förra veckan. 2 befruktade. En till mig o inget till frysen.

Denna gång var vår sista gång via landstinget och allt känns så hopplöst. Behöver lite solskens historier att jag eventuellt kan ha ett guldägg i mig just nu med oddsen säger inte så mycket...

Någon med lite erfarenhet? Vad kan man tänka extra på denna gång?

• Längta

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

• Ia84
    Längta skrev 2015-05-25 14:09:32 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Åh vad roligt! Hur var själva insättningen? Varför två ägg? Lycka till!!
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-25 15:00:34 följande:

Åh vad roligt! Hur var själva insättningen? Varför två ägg? Lycka till!!

De känns inte alls mkt.

Vi har 3 ivf försök bakom oss. Oxh inte ngn gång har ngn klarat sig till frys. Därför ville läkaren sätta tillbaka 2 för att öka chanserna
  • En PantherTant
    Längta skrev 2015-05-25 15:09:32 följande:

Kul med två ägg, lycka till! Som tvillingmamma håller jag lite extra tummarna för att båda två stannar kvar
  • En PantherTant

Ruvardag 6, och 5 dagar till BIM (och ännu en vecka till testdag) och världens mensvärk.. Månne det är bra eller dåligt..?

• mom2012

Samma här..... ruvar dag 5 med blastosyst. Testdag om mer än en vecka 4 juni.

Svårt att tänka på Ngt annat

• Ia84
    Längta skrev 2015-05-25 15:42:52 följande:
    De känns inte alls mkt.

Vi har 3 ivf försök bakom oss. Oxh inte ngn gång har ngn klarat sig till frys. Därför ville läkaren sätta tillbaka 2 för att öka chanserna
    Då håller vi tummarna nu!!
  • sanla

Hej, vi ska antagligen göra FET i juni med en blastocyst och det klaffar och inte blir helg (går på Huddinge)

Har inte gjort FET förut. Ni som har vad måste man obligatoriskt göra innan?Blodprov, undersökning?

Vi ska nämligen på semester veckan innan eventuell FET...

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj