FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Har varit på första vulet idag efter att ha sprutat i fem dagar. Hon såg fem blåsor på ca 10 mm och sen ytterligare några på strax under 10. Så dosen höjdes från 225 till 300 ie Menopur och nytt vul planerat till onsdag. Hon gissade på ägguttag måndag om en vecka.
Känns spontant bättre denna gång, framförallt för att blåsorna är mer jämna i storlek så att vi kan öka i dos. Förra omgången med Gonal F 150 så hade jag 2 ganska stora blåsor på första vulet och sen ett par kring 10 och sen ett gäng mycket mindre. Då kunde vi inte höja dosen för att få fler blåsor eftersom de största blåsorna då hade stuckit iväg för mkt så jag hoppas på att det här jämnare resultatet bådar gott och att höjd dos peppar igång flera av de lite mindre.
Men är glad om bara ett enda ägg blir befruktat och återfört såklart, till skillnad från första gången.
Lycka till alla ni som ruvar!!! Har man kommit så långt så känns det i min värld som att det förr eller senare BORDE funka, förhoppningsvis förr :)
Har varit på första vulet idag efter att ha sprutat i fem dagar. Hon såg fem blåsor på ca 10 mm och sen ytterligare några på strax under 10. Så dosen höjdes från 225 till 300 ie Menopur och nytt vul planerat till onsdag. Hon gissade på ägguttag måndag om en vecka.
Känns spontant bättre denna gång, framförallt för att blåsorna är mer jämna i storlek så att vi kan öka i dos. Förra omgången med Gonal F 150 så hade jag 2 ganska stora blåsor på första vulet och sen ett par kring 10 och sen ett gäng mycket mindre. Då kunde vi inte höja dosen för att få fler blåsor eftersom de största blåsorna då hade stuckit iväg för mkt så jag hoppas på att det här jämnare resultatet bådar gott och att höjd dos peppar igång flera av de lite mindre.
Men är glad om bara ett enda ägg blir befruktat och återfört såklart, till skillnad från första gången.
Lycka till alla ni som ruvar!!! Har man kommit så långt så känns det i min värld som att det förr eller senare BORDE funka, förhoppningsvis förr :)
Va skönt för dig=)
Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med 300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.
Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.
shit! borde läst hela texten innan jag svarade. Naturligtvis blir jag inte glad av att läsa att du börjat blöda :(
Åh vad glad jag blir när jag läser detta. (Din övre del) Då finns det ändå hopp för oss.
Fick avbryta vårt första försök i fredags. Låter som liknande scenario som för er. Hade en äggblåsa på ca 20 mm och övriga var små 10 mm eller mindre. Hade tagit en låg dos Gonal (112.5 enheter). Kanske blir det mycket bättre nästa gång med en högra dos.
Nej nu blev det fel igen.
Tänkte bara be om ursäkt till dig madich. Naturligtvis blir jag inte glad över att du börjat blöda. Det suger rejält. Hoppas att det ändå ska gå vägen för dig.
Så fel det blir när man svarar innan man läst hela texten.
Ni som gjort ostimulerat FET, vilka ägglossningsstickor använde ni?
Ruvardag 10 och rosa flytningar.. Mensen är nog igång idag imorgon .. 3e ivfen och det känns så tungt!!!! Vart ska man ta vägen nu, usch!!!!!!!!
så skönt, håller såklart tummarna för dig. Härligt med några till frysen med. Blir det nervös vänta nu då.