• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • maka011
    Mysan10 skrev 2015-06-02 08:23:02 följande:

Det behöver inte vara dåligt! Till mig sa dom att det kan komma lite blod runt tiden för när man annars skulle få mens även om man är gravid. Och en del får ju liten blödning när embroyt fastnar.

Försöker att hoppas på att det beror på att ägget har fäst. Men försöker även förbereda mig på att det trots allt kanske inte var vår tur. :(
  • Gweny
    maka011 skrev 2015-06-02 00:07:19 följande:

RD 5 och rosa fläckar på trosskyddet. Skriker inombords. Snälla älskade rara stanna kvar där inne! :, (

Håller tummarna! Behöver ju inte antyda på det värsta.
  • maka011
    Gweny skrev 2015-06-02 12:52:52 följande:

Håller tummarna! Behöver ju inte antyda på det värsta.

Liknar mer menshintar nu. :( Testdag om en vecka. En evighet dit.
  • JMD

Idag har jag fått tillbaka ett 3-dagars fryst, nu är det bara den långa väntan till testdagen. Känns helt overkligt.

Kram kram

• lindavik

Hej på er! Jag fick en blastocyst återförd den 27 maj, jag är alltså på ruvardag 6 idag. Jag är såååå sugen på att testa snart, men har bestämt mig för att avvakta så länge jag kan. Har fått testdag 18 dagar efter äggplocket vilket är 9 juni, men kommer definitivt testa innan. :)

Någon här som nyligen fått en blaso återförd och vilka symtom har ni i så fall? Jag vet inte om jag inbillar mig (första gången ivf för mig) men tycker att jag är mer hungrig än vanligt, blir hungrig oftare, är törstig vilket jag sällan är så jag dricker mer vatten nu, har huvudvärk,  dragningar/ilningar i livmodern samt lite lätt molande mensvärk. Vad tror ni? Gravid i ett väldigt tidigt stadium?

Jag lyckades bli gravid i höstas men fick tyvärr missfall i vecka 10, men har ett minne av att jag kände liknande då som nu i ett tidigt skede. Åh, jag verkligen hoppas att vi lyckas nu!

Lycka till tjejer! <3

• Gweny

Maka011>> uch långa dgr dit, men försök hålla modet uppe! Har ni i frysen annars?

JMD & lindavik>> lycka till nu med era ruvningar!

• Minime11

Hej på er! Jag är också ruvare sen igår med ett 2dagars 4celligt embryo från frysen. Nu är det "bara" att vänta... Lycka till alla!

• En PantherTant

Lycka till alla ni som ruvar!

Gjorde ju igår också ett gravtest via blodprov, hcg var 346, mycket högre än min förra, lyckade graviditet, det bådar ju gott Idag fick jag bokat 7veckors ultraljud till mitt lokala sjukhus, ska bli så skönt att förhoppningsvis då se ett tickande hjärta. Då först vågar man tro det nog blir en bebis. Men så lycklig och tacksam över att denna FET lyckades, att det inte behövdes så många försök och att man genast hittat de läkemedelsdoser som fungerar för min kropp.

• Gweny

Minime11>> spännande! Var det stimulerat el ostimulerat? Ska också få 2-dgs tillbaka.

En panther tant>> förstår du längtar till vul! Hinner ni få göra det i sommar? Tänkte just med stängningstider.

• En PantherTant

Fick tid 18.6, tror vår gynekologiska poliklinik stänger endera direkt efter midsommar eller från 1juli, så hade lite turen på min sida, med några dagar senare insättning så hade jag nog fått gå privat för att få något ultraljud, eller till något större sjukhus med förlossning och bb öppet hela sommaren.

[quote=75380343][quote-nick]Gweny skrev

En panther tant>> förstår du längtar till vul! Hinner ni få göra det i sommar? Tänkte just med stängningstider.[/quote]

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj