• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Mysan10
    Längta skrev 2015-06-01 10:29:47 följande:

Samma testdag som mig men ja gjorde återföring den 25e. Så har en evighetsruvning som de känns.

Ja det var lång väntan! Men en vecka är gjord för dig nu i alla fall :) Kul att vi har samma testdag! Är det er första ivf?
  • Mysan10
    Niskan15 skrev 2015-06-01 17:20:38 följande:

Ruvardag 10 och rosa flytningar.. Mensen är nog igång idag imorgon .. 3e ivfen och det känns så tungt!!!! Vart ska man ta vägen nu, usch!!!!!!!!

Det finns fortfarande en chans! Fortsätt med progesteronet ändå tills du vet hur det utvecklar sig. Hoppas det slutar blöda!
  • Gweny
    Mysan10 skrev 2015-06-01 17:36:15 följande:

Tack! Ja det börjar redan kännas jobbigt, och två veckor kvar tills testdagen :) Hoppas det går bra för dig så du får göra FET snart!

Tack! Ja sist jag ruvare så gick dagarna såå sakta.
  • madich
    FruGrävling skrev 2015-06-01 12:26:31 följande:
    Åh vad glad jag blir när jag läser detta. Då finns det ändå hopp för oss.

Fick avbryta vårt första försök i fredags. Låter som liknande scenario som för er. Hade en äggblåsa på ca 20 mm och övriga var små 10 mm eller mindre. Hade tagit en låg dos Gonal (112.5 enheter). Kanske blir det mycket bättre nästa gång med en högra dos.
    Ja jag hade precis så, 1 stor på 22mm o resten små. Men den slutade inte växa på mig utan blev 5,5 cm till slut. Så jag fick åka in o ut på gyn akuten =/
    Men den gick ner så fort jag började pruta med synerela som tur va. Så det kommer nog gå bra för dig. Vi får hålla tummarna =)
  • Nicka
    madich skrev 2015-06-01 12:06:58 följande:
    Va skönt för dig=)
    Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med  300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.
    Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.
    Tycker jag ligger högt med 250 enheter (;
    Så tråkigt ): fortsatt att blöda?
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-01 17:03:58 följande:
    Hoppas det går vägen nu för er. Vi ska på VUL på torsdag o sen räknar dom med ägglossning i början på nästa vecka. Efter det blir det FET för oss med en blastocyst :)
    Tack <3

Vad spännande att få sätta tillbaka en blastocyst!

Innan vi börjat med första ivfen så sa vår läkare att man med vår ålder och förutsättningar har 70 % chans om man återför en femdagars. Det borde ju gälla för dig också eftersom vi är ganska jämngamla. Så håller mina tummar hårt för att det ska vara eran tur nu!
  • Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-01 17:39:01 följande:

Ja det var lång väntan! Men en vecka är gjord för dig nu i alla fall :) Kul att vi har samma testdag! Är det er första ivf?

Fruktansvärt låmg väntan..

Nä de e vårat 4de försök.

Första ivfen blev vi gravid men med missfall. Andra inget återfört och 3de tog de sig inte.

Så nu hoppas vi de går vägen. Fick 2 tillbaka denna gång.

För er då? 1a?
  • maka011

RD 5 och rosa fläckar på trosskyddet. Skriker inombords. Snälla älskade rara stanna kvar där inne! :, (

• Mysan10
    Längta skrev 2015-06-01 23:28:11 följande:

Fruktansvärt låmg väntan..

Nä de e vårat 4de försök.

Första ivfen blev vi gravid men med missfall. Andra inget återfört och 3de tog de sig inte.

Så nu hoppas vi de går vägen. Fick 2 tillbaka denna gång.

För er då? 1a?

Å hemskt med missfall! Hoppas verkligen det lyckas nu! Med två är det ju större chanser också.

Ja det är vår första ivf så är mest glad att det fanns ägg och spermier och att det blev några fina embryon. Så får det gärna bli en bäbis också :)
  • Mysan10
    maka011 skrev 2015-06-02 00:07:19 följande:

RD 5 och rosa fläckar på trosskyddet. Skriker inombords. Snälla älskade rara stanna kvar där inne! :, (

Det behöver inte vara dåligt! Till mig sa dom att det kan komma lite blod runt tiden för när man annars skulle få mens även om man är gravid. Och en del får ju liten blödning när embroyt fastnar.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj