• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Längta
    Gweny skrev 2015-06-03 15:57:21 följande:

Jag fick höra av mig och fråga att det verkligen hade frysts ner och det hade dem gjort, men kändes lite dåligt att dem inte bekräfta det.

Fick 14 ägg befruktade och 5 st frystes ner och 1 fick vi tillbaka vid första ET.

Nu väntar vårat första FET.

De e så konstigt för de sista han sa till oss var att de kommer hem med posten om de blev till frys eller inte och så har de även gjorde de adra ggrna men då har de kommit typ 3 dagar efter.
  • Semlan1988

Hej alla! Gör just min första ivf. Har sprayat suprecur 1X3 sedan 17/5 och ikväll tog jag första sprutan gonal F 150 enheter. Jag blev ordinerad att endast puffa en gång med suprecur ikväll och fortsätta spraya 1x3 fram till det är dags för äggplock. Saken är den att jag var så stressad över sprutan att jag råkade puffa suprecur 2ggr iaf :( undrar om det förstört på något sätt nu? Ångest här nu :( klumpiga jag...

Tacksam för svar!

• maka011

Var med om en lite creapy sak här. Jag läste att katter kan känna av en graviditet tidigare än man kan plussa. Katter har stora förmågor, men tog det med en näve salt. En enorm sådan. Gick och la mig och läste. Då hoppar min ena katt upp, som verkligen aldrig ligger tätt intill eller i knät, och lägger sig intill mig och lägger upp tassarna på min mage och börjar spinna. Idag, på ruvardag 8, syns ett svagt plus på stickan. :)

• Jennie
    maka011 skrev 2015-06-04 07:55:33 följande:

Var med om en lite creapy sak här. Jag läste att katter kan känna av en graviditet tidigare än man kan plussa. Katter har stora förmågor, men tog det med en näve salt. En enorm sådan. Gick och la mig och läste. Då hoppar min ena katt upp, som verkligen aldrig ligger tätt intill eller i knät, och lägger sig intill mig och lägger upp tassarna på min mage och börjar spinna. Idag, på ruvardag 8, syns ett svagt plus på stickan. :)

Åh, så mysigt! Jag har också läst att katter brukar komma och lägga sig på magen. Jag ska hem till mina föräldrar i helgen, som har två katter. Jag undrar om de kommer att märka något. Ska bli spännande att se!
  • Blåblomman

Häftigt. Här har en katt varit inblandad med. Båda gångerna jag blivit gravid har vi varit kattvakt.
  • Cajan

Hej!

Jag är ny här och har noll koll på familjeliv, dock söker jag lite svar/hjälp och tänkte att detta är rätt ställe.

Vi gör vår första IVF på rmc i Malmö, jag tar Menopur och Orgalutran och är uppe i 15e dagen med sprutor, kan tillägga att jag har PCO. Varit på ultraljud 5 ggr sedan sprutstart och igår var den största äggblåsan 12 mm, dock hade jag ca 15 st runt 10- 12 mm. Nytt ultraljud imorgon fredag.

Är det någon som varit med om ngt liknande?

Hur gick det sedan? Blev ni överstimulerade?

/ Cajsa

• Minime11

Häftigt, grattis!!
  • Mysan10
    Semlan1988 skrev 2015-06-03 23:52:17 följande:

Hej alla! Gör just min första ivf. Har sprayat suprecur 1X3 sedan 17/5 och ikväll tog jag första sprutan gonal F 150 enheter. Jag blev ordinerad att endast puffa en gång med suprecur ikväll och fortsätta spraya 1x3 fram till det är dags för äggplock. Saken är den att jag var så stressad över sprutan att jag råkade puffa suprecur 2ggr iaf :( undrar om det förstört på något sätt nu? Ångest här nu :( klumpiga jag...

Tacksam för svar!

Jag läste det att bara 1-3% av den aktiva substansen i nässprayet tas upp av kroppen så om man råkar ta för mycket 1 gång har nog ingen betydelse. Och det var ju dessutom på första sprutdagen. Men du kan ju nämna det för din klinik när du pratar med dom.
  • maka011
    Jennie skrev 2015-06-04 08:18:53 följande:
    Åh, så mysigt! Jag har också läst att katter brukar komma och lägga sig på magen. Jag ska hem till mina föräldrar i helgen, som har två katter. Jag undrar om de kommer att märka något. Ska bli spännande att se!
    Ja det var det verkligen. :) Håller tummarna för dig!
    Minime11 skrev 2015-06-04 11:02:57 följande:
    Häftigt, grattis!!
    Tack! Vågar knappt tro på det. Är det fortfarande plus på tisdag så kanske det sjunker in lite mer. =)
    Blåblomman skrev 2015-06-04 10:23:22 följande:
    Häftigt. Här har en katt varit inblandad med. Båda gångerna jag blivit gravid har vi varit kattvakt.
    Kul att höra att fler har varit med om detta. Att jag inte bara inbillar mig. =)

• Semlan1988
    maka011 skrev 2015-06-04 23:12:11 följande:

Ja det var det verkligen. :) Håller tummarna för dig!Tack! Vågar knappt tro på det. Är det fortfarande plus på tisdag så kanske det sjunker in lite mer. =)Kul att höra att fler har varit med om detta. Att jag inte bara inbillar mig. =)

Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/

Tack för svar!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj