• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Niskan15
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Tack för info. Kanske ska hålla hoppet uppe iallafall. Det är så svårt att inte oroa sig. Har också hört att en del kan blöda men tänker mer på att det är ganska mycket mensblödningar. Det borde varit mindre om allt är normalt men som sagt man vet ju aldrig. tack <3
  • EricaSE83

Nu har jag varit på Vul nr 2 och det ser fortfarande bra ut tycker jag, jämna blåsor så jag fortsätter på 300 ie Menopur till på fredag då jag ska dit igen och då bestämmer vi dag för äggplock som troligen blir måndag eller tisdag. Blåsorna var på ca 13 mm idag så jag hoppas att de får en skjuts så att plocket blir på måndag.

• IVFaren

HJÄLP?!

Det här är mitt första inlägg i familjeliv, så jag ber om ursäkt om det inte hamnat rätt.

Såhär är det i alla fall.

Jag gjorde ostim FET förra måndagen med ett tvådagars embryo, har testdag den 10/6. MEN jag tog ett gravtest idag ändå och det visade ingenting.... Vad är era erfarenheter??

När plussade ni med ostim fet?

• Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-02 08:16:16 följande:

Å hemskt med missfall! Hoppas verkligen det lyckas nu! Med två är det ju större chanser också.

Ja det är vår första ivf så är mest glad att det fanns ägg och spermier och att det blev några fina embryon. Så får det gärna bli en bäbis också :)

Jo vi håller tummarna nu. :)

Åh va härligt. Fick ni många ägg?

Håller tummarna stenhårt för er. :)
  • PD1984
    JMD skrev 2015-06-03 06:17:45 följande:

Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?

Jag hade så igår o va bombsäker på att det va mens som kom, men så va det inte, bara en jäkla massa flytningar
  • maka011
    Gweny skrev 2015-06-02 20:06:39 följande:

Maka011>> uch långa dgr dit, men försök hålla modet uppe! Har ni i frysen annars?

JMD & lindavik>> lycka till nu med era ruvningar!

Nej var bara ett endaste av 18 plockade som klarade sig hela vägen.
  • Blomster84
    IVFaren skrev 2015-06-03 10:03:09 följande:

HJÄLP?!

Det här är mitt första inlägg i familjeliv, så jag ber om ursäkt om det inte hamnat rätt.

Såhär är det i alla fall.

Jag gjorde ostim FET förra måndagen med ett tvådagars embryo, har testdag den 10/6. MEN jag tog ett gravtest idag ändå och det visade ingenting.... Vad är era erfarenheter??

När plussade ni med ostim fet?

Det tar ju ett tag för embryot att fästa samt för kroppen att producera hCG. Om man räknar insättningsdagen -2 dagar så blir det ju som att du hade ägglossning runt den 23. Dvs att du fortfarande har ca 4 dagar till BIM. Gott om tid att hinna plussa! Håller tummarna för er. Hur många ivf har ni gjort?
  • madich
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Va skönt o höra att det faktiskt kan gå vägen.
    Vi får hålla tummarna då =)
  • madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 09:22:05 följande:
    Ja, jag blöder fortfarande som "vanlig mens" och färskt blod med lite småklumpar. Ursäkta detaljer. :)
    jag förstår som sagt ingenting just nu. Hoppas det går vägen för oss! <3
    Ja jag ska testa på måndag och se. Hoppa hoppas hoppas det går vägen för oss, tack för lite stöd =)
  • Gweny
    Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

skrev svar till dig, men verkar inte ha kommit med. behöver inte innebära det värsta. är vanligt med blödningar under graviditeter, kan vara ett blodkärl bara. mycket som händer i kroppen. men bara avvakta och se...hoppas på det bästa.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj