• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • JMD

Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?

• Mysan10
    JMD skrev 2015-06-03 06:17:45 följande:

Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?

Japp det händer mig med. Slemhinnan byggs upp därinne för plutten :)
  • Minime11

[quote=75380343][quote-nick]Gweny skrev 2015-06-02 23:25:25 följande:[/quote-nick]

Minime11>> spännande! Var det stimulerat el ostimulerat? Ska också få 2-dgs tillbaka.

Det är ostimulerat men nu tar jag vaggisar efter återföringen. Vad ska du göra?

• madich
    FruGrävling skrev 2015-06-01 12:30:49 följande:

Nej nu blev det fel igen.

Tänkte bara be om ursäkt till dig madich. Naturligtvis blir jag inte glad över att du börjat blöda. Det suger rejält. Hoppas att det ändå ska gå vägen för dig.

Så fel det blir när man svarar innan man läst hela texten.

Det är ingen fara. Det känns bara skönt att det finn fler i samma situation mn kan hjälpa o få hjlp7stöttning av. Så tänk inte på det.
    Nu håller vi tummarna för dig =)
  • madich
    Nicka skrev 2015-06-01 19:41:45 följande:
    Tycker jag ligger högt med 250 enheter (;
    Så tråkigt ): fortsatt att blöda?
    Ja dom sa att det inte är så vanligt, men om det är det som behövs så känns det ju skönt att det ändå funkar. Nu får jag vänta på o sätta in de små jag har i frysen =)
    Ja jag blöder ordentligt så jag känner i get hopp faktiskt men
    Måste se det positiv även om det suger lite just nu =)
    Hur går det för dig
  • Niskan15

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

• madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

Hej, Jag har fått precis som dig, men började blöda på dag 12. Har inte vågat testa, då jag vet att jag visar sent. Men blöder du fortfarande? Är det rent blod (ursäkta att jag frågar) Är det klumpar? Har du ont?
    Förlåt alla frågor med jag är undrar också om det finns något hopp =)
    Hoppas det går vägen för dig <3
  • En PantherTant

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

• Niskan15
    madich skrev 2015-06-03 08:50:47 följande:
    Hej, Jag har fått precis som dig, men började blöda på dag 12. Har inte vågat testa, då jag vet att jag visar sent. Men blöder du fortfarande? Är det rent blod (ursäkta att jag frågar) Är det klumpar? Har du ont?
    Förlåt alla frågor med jag är undrar också om det finns något hopp =)
    Hoppas det går vägen för dig <3
    Ja, jag blöder fortfarande som "vanlig mens" och färskt blod med lite småklumpar. Ursäkta detaljer. :)
    jag förstår som sagt ingenting just nu. Hoppas det går vägen för oss! <3
  • Niskan15
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Tack för info. Kanske ska hålla hoppet uppe iallafall. Det är så svårt att inte oroa sig. Har också hört att en del kan blöda men tänker mer på att det är ganska mycket mensblödningar. Det borde varit mindre om allt är normalt men som sagt man vet ju aldrig. tack <3
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj