• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Syllin

Märker att många fixar och trixar med bilder på gravtest och lyser med lampor bakom osv.

När ett gravtest är positivt så vet du det, du kommer inte vara osäker.

Syns det TYDLIGT plus så är det negativt, då är du antingen inte gravid eller testat förtidigt!

• Syllin

Oj skrev lite fel i farten, menas naturligtvis "syns det INTE tydligt plus, så är de negativt"

• Ang82

Hej! Hoppar in här =) Ska ha äl imorgon/fredag och bim blir runt 7/5. Det tråkiga är att mensen jävlas denna månaden, blir tokig. Brukar ha rejäl blödning de första 2-3 dagarna sen lite mer normalt sen slut på dag 6-8. Denna omgång så var det måttligt eller hur man ska säga de första, på 4 dagen slutade det, 5 på kvällen kom det tillbaka så 2 dagar med lite blödning. Dag 7-10 lite men endå så att skydd behövs å idag dag 11 mer flytningar med lite stänk av rosa i, jag fattar inget har aldrig haft något liknande. Någon som känner igen det? Lite mycket info men svårt att förklara.

Inte speciellt på humör att få till det när jag inte känner mig säker på att det är helt slut =( Imorgon går jag på jobbet å då blir det inget mysande förren söndag så denna månad känns lite som att det är minimal chans. Får hoppas på imorgon bitti =)

• mkes
    isali skrev 2015-04-22 20:20:34 följande:

Ledsen att göra dig och Symetrical besvikna. Men tog ett digitalt idag och det stod "Inte Gravid". Så nu blir det att inte test knarka! Att inte fokusera och bara ta det lugnt :)

Öppnade av ren nyfikenhet (har dock ingen aning hur det ska se ut i de digitala). Såhär såg dock mitt ut!

Hur ska ett negativt vs positivt se ut på sinsidan?

Konstigt att vi båda fått svaga streck på gravtest och starka streck på ältest. Obestämd
  • isali
    mkes skrev 2015-04-22 22:20:16 följande:
    Konstigt att vi båda fått svaga streck på gravtest och starka streck på ältest. Obestämd

Verkligen! Hade kunnat tro att jag hade ÄL OM jag hade fått några ordentliga ÄL flytningar, men alltså. Jag har ingen aning vart jag står i hela jäkla menscykeln. Ska ringa BM imorgon och se om hon kan kolla upp mig eller något, haha.

Nu har dock mina ÄL-test börjat avta i färg. Hur ser de ut för dig? Still going strong? Obestämd

• Donner82
    isali skrev 2015-04-22 20:20:34 följande:

Ledsen att göra dig och Symetrical besvikna. Men tog ett digitalt idag och det stod "Inte Gravid". Så nu blir det att inte test knarka! Att inte fokusera och bara ta det lugnt :)

Öppnade av ren nyfikenhet (har dock ingen aning hur det ska se ut i de digitala). Såhär såg dock mitt ut!

Hur ska ett negativt vs positivt se ut på sinsidan?

Hm... vet inte hur de ska se ut när man öppnar ett test. Jag kör med testlagrets.
    Tyckte ditt förra test var ganska tydligt - konstigt att det inte blev starkare. Denna väntan... 

När har du BIM?

Jag går bara och längtar efter ÄL...

• isali
    Donner82 skrev 2015-04-22 22:28:04 följande:

Hm... vet inte hur de ska se ut när man öppnar ett test. Jag kör med testlagrets.
    Tyckte ditt förra test var ganska tydligt - konstigt att det inte blev starkare. Denna väntan... 

När har du BIM?

Jag går bara och längtar efter ÄL...

Alltså, jag kunde svära på att det var ett svagare plus, men alltså. Ja! Nu har jag ock fått förklaringarna till morgon ilningarna och illamåendet i magen. Har börjat äta träningsrelaterade tabletter. Och på hemsidan läste jag idag att om man är ovan och ny med dom, så kan man ha ont i magen och illamående. 

Bra att jag inte tänkte på det liksom! Ahh, seriöst så drygt.

Ja, jag gissar på den 4/5. Men jag vet faktiskt inte. Hade ingen mens förra månaden, den skulle ha dykt upp den 5/5. Jag är alltså på BIM+17. Så ärligt talat, ingen koll alls!

• lanylena
    daoan skrev 2015-04-22 15:29:03 följande:
    Jag!

ÄL 22/4

Bim 6/5

Då ligger vi väldigt lika. Jag hade ÄL den 21/4 under e.m/kvällen tror jag.

BIM ca 6/5. Spännande att följas åt! Ändrar i listan.

• lanylena
    ÄL-lista

14/4 Mlan
    19/4 Aniroma, crystalised
    20/4 Syllin
    21/4 lanylena, Brinkly

21-25/4  Symetrical
    22/4 malink80, daoan
    26/4 Ljh87

27/4 Hanzi
    28/4 halo83, Angdev, Fronten
    29/4 Otti, E90A
    30/4 Kolan91

1/5 Jullan1989
    1-2/5 cleo

2/5 debbie85
    3/5 Spring16
    6/5 Donner82

BIM-lista

27/4 Miniimy
    2/5 Fiijah89, Carolaj83, cocospaj, crystalised, Mlan
    3/5 Aniroma
    4/5 isali

5/5 lott77
    6/5 lanylena, malink80, Syllin, Brinkly, daoan
    7/5 Ang82
    8/5 Tett90
    9-10/5 eg90

10/5 Ljh87

11/5 sowe81, Hanzi
    12/5 halo83, Angdev, Fronten
    14/5 E90A
    14-15/5 cleo
    15/5 Kolan91

16/5 debbie85, Fian88, NellieMeja
    17/5 Spring16, EliWe
    18/5 Jullan1989 
    20/5 MartinaLarsen, Donner82
    21/5 mkes

25/5 Moannaa
  • lanylena
    Syllin skrev 2015-04-22 17:07:45 följande:
    Ägglossning sker inom 24-48 timmar efter positivt ÄL-test. Alltså har du ägglossning EFTER att det visar positivt. Så jag skulle nästa gissa på att du hade ÄL den 22(idag).

Jag fick första positiva testet på morgonen den 20/4, men kan ha fått starkt någon gång 19/4 kl 20:00 - 20/4 kl 05:00. Jag testade ju inte på natten. (Testet 19/4 kl 20:00 var nästintill positivt, det var inte mycket kvar till positivt utslag.)

ÄL kan ha skett på kvällen den 21/4 eller på morgonen 22/4. Svårt att säga exakt. Och vad gör några timmar hit eller dit. :-P

Svar på tråden BIM maj 2015