• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Otti
    Symetrical skrev 2015-04-24 10:46:58 följande:
    Är i exakt samma sits som du! Utdragen äl och känningar i varierad grad redan sedan igår, men nästan helt blankt äl-test. Senaste månaderna har jag haft rejält ont, flytningar och lite smått illamående i över en vecka innan äl, så skulle tippa på att den inte kommer förrän tidigast mitten på nästa vecka. Suck!

Har också funderat på att köra cb istället, men samtidigt ändrar ju inte det den faktorn att äl-känningarna håller i sig löjligt länge!
    Dessa kroppar...

Har sååå ont ikväll och kan knappt inte nudda magen. Tog ett äl test på em (sticka) och det var negativt.

Köpte cb idag så imorn bitti ska jag kolla både med den och en sticka.
  • Kixpix

Jag hoppar in här. Jag har BIM i mitten på maj, ca 10-11/5. Första försöket för oss så får se om det blir något. Har just nu ÄL. :)

• Hanzi
    Kixpix skrev 2015-04-24 22:44:39 följande:

Jag hoppar in här. Jag har BIM i mitten på maj, ca 10-11/5. Första försöket för oss så får se om det blir något. Har just nu ÄL. :)

Har också beräknad BIM 11/5. Första försöket!

Väntar på positivt ÄL-test, men blir starkare för var dag! Längtar sååå!! Men vi kör på varje dag nu fram till iallafall den 28 om inte ÄL-testet visat +!

Håller tummarna för oss båda runt den 11e:)
  • Kixpix
    Hanzi skrev 2015-04-24 22:57:25 följande:
    Har också beräknad BIM 11/5. Första försöket!

Väntar på positivt ÄL-test, men blir starkare för var dag! Längtar sååå!! Men vi kör på varje dag nu fram till iallafall den 28 om inte ÄL-testet visat +!

Håller tummarna för oss båda runt den 11e:)
    Vad roligt! Jag har inte gjort något test på ÄL, vi kör så det ryker istället ;) men jag vet ju på ett ungefär när jag har ÄL & det är nu :)

Då får vi se runt den 11-12/5 kanske, när man vågar sig på att ta ett test ;)

Jag kommer inte testa mig förrän BIM + några dagar till.
  • Syllin
    Donner82 skrev 2015-04-24 20:49:18 följande:

Hej! Enligt de flesta ägglossningskalendrar så ska jag ha ägglossning runt den 6/5. Har 31 dagars cykel och min mens började i måndags och slutade idag. 

Nu till min fråga - är det inte lite konstigt att jag redan nu har två streck när jag kollade med ÄL sticka idag? Det är absolut inte lika starkt som kontrollstrecket - men ändå - det är ju bara dag 5 i min cykel. 

Fler som testat precis efter mens och fått liknande streck? Har er ÄL kommit tidigt i så fall? 

Känns ju jätteskumt att jag skulle ha en lutealfas på si sådär 20+ dagar eller?

Jag får ta foto i morgon och lägga upp...

Tack på förhand för hjälp!

Är strecken inte lika starka är det alltid negativt just för att många får svaga streck alla dagar i månaden, därför kan man bara gå på just när strecket är lika starkt eller starkare än krontrollstrecket. Lycka till!
  • Kixpix

Alltså, vilken förbannad otur. Har i skrivande stund ÄL (hoppas jag då jag inte kör med test). Bebisverkstaden är i full gång. Skulle köra till jobbet nu på morgonen. Men tror ni inte jag drar på mig en UVI from hell!

Jag har i och för sig alltid haft väldiga problem med UVI, men inte haft det på flera år. Är det inte typiskt att man ska få det när man självklart har ÄL? :( första försöket här dock.. Men ändå!

• Otti

Fulla utslag på älstickan och cb nu imorse!

Frågan är ju om ägget verkligen släpper nu. Förra månaden hade jag ju 4st fulla utslag under en vecka..

Så när ska man då börja smörja med progeateronkrämen? Tempar också för första gången så får väl se om tempen höjs om ett par dagar.

Det konstiga är att jag inte ens fick en blonkande gubbe på cb igår..

• Hanzi
    Kixpix skrev 2015-04-24 23:39:31 följande:

Vad roligt! Jag har inte gjort något test på ÄL, vi kör så det ryker istället ;) men jag vet ju på ett ungefär när jag har ÄL & det är nu :)

Då får vi se runt den 11-12/5 kanske, när man vågar sig på att ta ett test ;)

Jag kommer inte testa mig förrän BIM + några dagar till.

Nä jag har haft preventivmedel sen min jag va 13 så har ingen aning om min normala ÄL. Så tänkte kolla den första cykeln om det nu inte tar sig på första.

Jag testar inte heller förrens några dagar efter BIM. Känns dumt att slösa på dyra test innan det kan ge säkra resultat :)
  • Mlan

Har också haft de problemet! Negativt i flera dagar, sen kommer de ingen blinkade gubbe utan direkt bara en gubbe. Vilket kändes helknäppt. Precis som att jag missa en det av min fertila tid denna månaden :(

Otti skrev 2015-04-25 08:23:23 följande:

Fulla utslag på älstickan och cb nu imorse!

Frågan är ju om ägget verkligen släpper nu. Förra månaden hade jag ju 4st fulla utslag under en vecka..

Så när ska man då börja smörja med progeateronkrämen? Tempar också för första gången så får väl se om tempen höjs om ett par dagar.

Det konstiga är att jag inte ens fick en blonkande gubbe på cb igår..

• Erica1985

Hoppar in här. Har bim 9/5 och äl ni i dagarna. Kör inte med några öl test och känner inte av äl nå ångor alls så jobbigt att veta exakt, men enligt mina appar är äl 25-27 april då vi kör på innan dessa dagar och efter med Och hoppas på det bästa!

Svar på tråden BIM maj 2015