• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Sara75

Började med sprutorna igår kväll. Var livrädd för sprutorna men det gick :)

• Ellenirondellen

Härligt! Vad tar du för sprutor? Korta protokollet? Jag tog första för en stund sedan. Skrek av panik innan men var ju inte så farligt :) man har ju tid att vänja sig som sagt :)

Sara75 skrev 2015-05-26 21:11:37 följande:

Började med sprutorna igår kväll. Var livrädd för sprutorna men det gick :)

• Ellenirondellen

Härligt! Då kan vi peppa varandra:) vad tar du för sprutor? Korta protokollet eller långa?

synthetical skrev 2015-05-26 20:28:22 följande:

Hej.

Hoppas det är okej att jag hakar på här.

Jag går också på nordic. Har gjort en misslyckad ivf och har nu gjort låg hormonstimulering. Den 15e tog jag ovitrelle och sen några dagar tillbaka känner jag lite stickningar i brösten och i magen. Jag har typ noll hormoner i vanliga fall och aldrig ont i brösten annars. Kan detta vara tidiga gravtecken? Vad tror ni?

Jag har inte läst allt i tråden ännu. Hur går det för er och vad gör ni för behandlingar? Bor ni i Gbg?

• Sara75
    Ellenirondellen skrev 2015-05-26 21:40:19 följande:

Härligt! Vad tar du för sprutor? Korta protokollet? Jag tog första för en stund sedan. Skrek av panik innan men var ju inte så farligt :) man har ju tid att vänja sig som sagt :)

Korta. Började med Puregon igår, Orgalutran på fredag. Är paniskt rädd för sprutor så min sambo skulle ge mig dem men min mens började tre dagar för tidigt så han är bortrest. Fick moraliskt stöd via telefonistället :) Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde!

• Ellenirondellen

Första UL idag gick bra. tydligen så bra att jag inte behövde göra ett andra ultraljud på onsdag. blev inbokad på äggplock på fredag. Shit vad fort allt gick helt plötsligt! :)

• Lilla_lou

Hej,

Jag står på ruta 1, efter ca 18 månader av försök känner jag att det är dags att genomföra en fertilitetsutredning och ev. IVF. Det jag undrar är, vad har Nordic IVF i Göteborg för maxgräns gällande BMI? 35? Jag har nämligen ett BMI på ca 31 och kämpar aktivt för att gå ner mer i vikt.

Lycka till allihopa,

Tack på förhand.

• MammasWilda
    Lilla_lou skrev 2015-07-22 12:50:37 följande:

Hej,

Jag står på ruta 1, efter ca 18 månader av försök känner jag att det är dags att genomföra en fertilitetsutredning och ev. IVF. Det jag undrar är, vad har Nordic IVF i Göteborg för maxgräns gällande BMI? 35? Jag har nämligen ett BMI på ca 31 och kämpar aktivt för att gå ner mer i vikt.

Lycka till allihopa,

Tack på förhand.

Hej. Jag hade bmi på över 35 hos dom. Dom tyckte det va viktigare att man försökte gå ner än att inte göra nått. Med ett bmi på 31 så är det lugna puckar för dig :)
  • Lizasofia

Hej! Vi har efter 6 försök lyckats bli gravida med hjälp av Nordic IVF Center! Har bra erfarenhet av personalen och nog träffat alla om någon undrar något? ????

• MammasWilda
    Lizasofia skrev 2015-08-02 17:00:00 följande:

Hej! Vi har efter 6 försök lyckats bli gravida med hjälp av Nordic IVF Center! Har bra erfarenhet av personalen och nog träffat alla om någon undrar något? ????

Grattis. 4 försök med oss. Väntar enäggs tvillingar nu.
  • Linny83

Äntligen har vi fått en kallelse efter många månaders väntan. (Använde vårdgarantin till slut och valde Nordic). Någon mer som har första besök i oktober?

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg