Ellenirondellen skrev 2015-04-17 11:28:50 följande:
Hej!
Åh vad spännande. Skönt att vara igång. Vet du varför du fick köra korta protokollet? Vi har gjort vår utredning i skövde så vi får väl se hur lång tid vårt besök tar. Är livrädd för sprutorna!! Mår illa så fort jag ser en spruta så det ska bli intressant. Haha. Får ta hjälp av sambon:) vad är er orsak till ivf?
Lycka till nu!
Jag har PCOS och ingen eller väldigt sällan ägglossning. Har provat Pergotime i 6 mån med blandat resultat - ibland ägglossning ibland inte. I övrigt ska vi enl utredningen vara ok både jag och min man.
Vet inte riktigt varför det blev korta protokollet. Tror att de sa nåt om att de mer o mer väljer att göra det eftersom det är snabbare o lättare - ingen lång nedreglering med besvärliga biverkningar o så. Ev kanske den också passade bättre vid PCOS? Vet inte riktigt varför men både läkaren som utredde mig (Ulf Zackrisson) och Anna-Lena sa direkt att vi skulle blrja med korta protokollet.
Jag har högt AMH och massvis med folliklar så jag vet att de väljer att starta mig på en lägre dos för att inte överstimulera.