• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • MammasWilda
    Så vit skrev 2015-04-26 09:13:57 följande:

Det stämmer att jag satte in ett FET den 15 i ostimulerad cykel, en 5-dagars blastocyst. Senaste mensen var 27 mars och ägglossningsstickan gav utslag den 9 april (ägglossning troligtvis den 11 april). När jag räknar på det bör jag vara i v 4 + 2 med BF 31 december. Men jag skulle bli glad om jag var längre fram än vad jag trodde, hehe! Drömmer

O jag är beräknad 21/12 ????
  • Så vit
    MammasWilda skrev 2015-04-26 12:34:51 följande:
    O jag är beräknad 21/12 ????
    Men du, om du satte in ett 6-dagarsembryo den 11 april, så måste man väl räkna att befruktningen skedde 6 dagar tidigare? Då blir ju BF 26-27 december. Glad
  • MammasWilda
    Så vit skrev 2015-04-26 15:18:28 följande:
    Men du, om du satte in ett 6-dagarsembryo den 11 april, så måste man väl räkna att befruktningen skedde 6 dagar tidigare? Då blir ju BF 26-27 december. Glad
    Självklart. Du måste räkna från "ägglossningen" :)
  • MammasWilda
    MammasWilda skrev 2015-04-26 15:46:55 följande:
    Självklart. Du måste räkna från "ägglossningen" :)
    Fast eftersom du gjorde fet i ostimulerat ska du räkna från din senaste mens som jag ????
  • Gina43

Hur går det för er i tråden? Det var väl ett par som hade sprutstart planerat?

Jag är igång. Känns helt okej, men är liiite orolig för att mina äggstockar inte är riktigt lika pigga som förra gången. Nojjar över dos och utfall..men kan ju inte påverka något själv, utan det blir ju som det blir.

• Communitygrodan

Hej,

Jag ska på äggplock imorgon... Känns jätte jobbigt tyvärr. Tog Menopur 375 ie i fem dagar och org.sprutan 1 dag. Åkte till gyn här för att göra första UL på dag 6. Visade sig att jag hade två blåsor som var 20 resp 15 mm. Alltså fick jag tid för att ta dem.. Min läkare sa att "det var ett besviket dåligt resultat". Känns konstigt att åka på äggplock redan dag 8 efter 5 dagar stimulering.. Jag har ställt in mig på att det inte kommer bli något ägg.. Ringde kliniken idag och grät fram all oro. Fick ett väldigt bra bemötande från dem på tel iaf

• Gina43
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 20:58:16 följande:

Hej,

Jag ska på äggplock imorgon... Känns jätte jobbigt tyvärr. Tog Menopur 375 ie i fem dagar och org.sprutan 1 dag. Åkte till gyn här för att göra första UL på dag 6. Visade sig att jag hade två blåsor som var 20 resp 15 mm. Alltså fick jag tid för att ta dem.. Min läkare sa att "det var ett besviket dåligt resultat". Känns konstigt att åka på äggplock redan dag 8 efter 5 dagar stimulering.. Jag har ställt in mig på att det inte kommer bli något ägg.. Ringde kliniken idag och grät fram all oro. Fick ett väldigt bra bemötande från dem på tel iaf

Oj, det var ett tidigt äggplock! Men det kan väl bli ägg ändå? Jag känner en som fick ut ett ägg och fick en dotter på det! Lycka till!

På mitt dag 6 VUL hade inte mycket hänt, därav min oro över att mina äggstockar inte är så pigga denna gång. Vi får se vad nästa VUL visar. Nervöst!
  • Communitygrodan

Nej det gick inte alls bra tyvärr. Fick ut två ägg som inte blev befruktade. Fick samtalet imorse.. Men de var duktiga, trevliga och gjorde ett super bra jobb. Jag kommer def göra nästa försök där också. Men känns riktigt tungt idag.

Måste prata med min läkare på hemma plan på måndag. Hoppas vi hinner göra ett försök till innan sommaren. Men känns som jag borde stå på lägre dos då två ägg var färdiga redan på dag 8. Känns inte som det kan bli bra kvalitet så tidigt. Hur går det för er?

• Gina43
    Communitygrodan skrev 2015-05-01 21:44:49 följande:

Nej det gick inte alls bra tyvärr. Fick ut två ägg som inte blev befruktade. Fick samtalet imorse.. Men de var duktiga, trevliga och gjorde ett super bra jobb. Jag kommer def göra nästa försök där också. Men känns riktigt tungt idag.

Måste prata med min läkare på hemma plan på måndag. Hoppas vi hinner göra ett försök till innan sommaren. Men känns som jag borde stå på lägre dos då två ägg var färdiga redan på dag 8. Känns inte som det kan bli bra kvalitet så tidigt. Hur går det för er?

Oh, vad synd att det blev så!! Jag känner med dig och skickar några styrkekramar! Man måste ha utgått ifrån att du skulle vara mer svårstimulerad än vad du visade dig vara. Ibland blir det så. Men - om det är någon tröst - så innebär det att du svarar på behandling och att dina äggstockar är pigga. Det är ju hoppfullt i sig. Har du fått något AMH värde?

Jag har inga nyheter ännu. Känner av äggstocjarna nu. Får slå ner på takten i helgen och ta det lugnt.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg