• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • grodan26
    Pipam skrev 2015-12-30 15:55:42 följande:

Har mailat kliniken nu. Jag får ju aldrig spontan mens (i princip) utan på sin höjd när jag tagit pergotime eller när jag sätter igång den med letrozole.

Jag hoppade över att köra en trippelkur pergotime igen nu i väntan på nästa cykel för jag kände att kropp och knopp behövde vila.. Men sen har jag börjat oroa mig över att jag inte får mens på flera månader och att vi måste vänta tills dess...

Frågade om jag kan sätta igång mensen med provera i slutet på denna cykel för att vara säker på att få den.

Fick även reda på att min chef kommer vara ledig 3 veckor i februari och fick lite panik. Hur ska jag få till ledighet med den som är tf chef när hon är borta... Vill inte att han ska veta. Om jag sätter igång med provera kan jag ju veta på ett ungefär och be chefen informera honom redan innan att jag kommer vara ledig en dag i februari... Typ...

Jaja! Hoppas jag får svar på måndag :)

Hej!
    Fick du något svar på om du kunde ta provera inför IVF? Jag undrar samma sak nämligen. 
  • FruGrävling
    grodan26 skrev 2016-01-21 21:23:31 följande:

Hej!

Fick du något svar på om du kunde ta provera inför IVF? Jag undrar samma sak nämligen. 

Inte Pipam men svarar ändå. Jag har PCOS och väldigt oregelbunden mens. Har tagit Provera inför båda mina IVF-cykler samt inför FET. Utskrivet av Anna-Lena. Kan inte se varför du (och Pipam) inte skulle kunna göra det ni också om det behövs.
  • Pipam
    FruGrävling skrev 2016-01-21 21:57:33 följande:

Inte Pipam men svarar ändå. Jag har PCOS och väldigt oregelbunden mens. Har tagit Provera inför båda mina IVF-cykler samt inför FET. Utskrivet av Anna-Lena. Kan inte se varför du (och Pipam) inte skulle kunna göra det ni också om det behövs.

Hej tråden!

När jag gjorde mitt VUL och frågade om provera så såg han ett fint 15 mm äggblåsa. Detta är 16 dagar sedan. Så min kropp fick en sista chans att lösa en grav själv. Har inte testat ännu. Jag fick välja själv om jag ville sätta igång med provera men jag tänkte att det skiljer på typ 3 veckor så jag gjorde inte det.

Har inte jag fått mens på torsdag och jag inte är gravid tar jag provera och sätter igång!

Så ja, inget konstigt med provera.

:)
  • J1987

Hej, har aldrig skrivit i något forum förut men känner att jag behöver råd då jag och min sambo snart ska börja vår första IVF-behandling... Vad är det som avgör om man gör det korta eller långa protokollet? Vi har infertilitet pga manlig faktor, alla mina prover och undersökningar såg bra ut. Vi ska på vårt första besök på Nordic IVF I Gbg 1 feb. Nu är det så att min mens är beräknad till dagen före det, om det är så att vi gör det korta protokollet, tror ni att man kan få starta med sprutor samma dag då? Tack på förhand! /J

• FruGrävling
    J1987 skrev 2016-01-23 09:46:33 följande:

Hej, har aldrig skrivit i något forum förut men känner att jag behöver råd då jag och min sambo snart ska börja vår första IVF-behandling... Vad är det som avgör om man gör det korta eller långa protokollet? Vi har infertilitet pga manlig faktor, alla mina prover och undersökningar såg bra ut. Vi ska på vårt första besök på Nordic IVF I Gbg 1 feb. Nu är det så att min mens är beräknad till dagen före det, om det är så att vi gör det korta protokollet, tror ni att man kan få starta med sprutor samma dag då? Tack på förhand! /J

Som jag uppfattade det vid samtal med två olika läkare så brukar de på Nordic vanligen börja med korta protokollet (om det nu inte finns någon särskild anledning att välja långa protokollet som ex endometrios där man kanske väljer att göra en nedreglering under en längre tid).
  • J1987
    FruGrävling skrev 2016-01-23 11:00:55 följande:
    Som jag uppfattade det vid samtal med två olika läkare så brukar de på Nordic vanligen börja med korta protokollet (om det nu inte finns någon särskild anledning att välja långa protokollet som ex endometrios där man kanske väljer att göra en nedreglering under en längre tid).
    Tack för ditt svar! Jag håller tummarna att vi kan börja direkt men vi får se helt enkelt :) Har du bra erfarenhet från de på Nordic?
  • FruGrävling
    J1987 skrev 2016-01-23 20:08:57 följande:

Tack för ditt svar! Jag håller tummarna att vi kan börja direkt men vi får se helt enkelt :) Har du bra erfarenhet från de på Nordic?

Jag är jättenöjd. Vi har gjort två IVF (första fick avbrytas efter redan fem dagar då dosen var för låg och äggblåsorna inte reagerat samt att jag hade en cysta, andra försöket gick bättre men blev totalfrys) samt ett FET. Jag hade Anna-Lena som min läkare under båda IVF och träffade sedan Eva i samband med FET och jag tycker att de är jättebra båda två. Sköterskorna är toppen. Nu är jag gravid i vecka 12.
  • J1987
    FruGrävling skrev 2016-01-23 21:07:09 följande:
    Jag är jättenöjd. Vi har gjort två IVF (första fick avbrytas efter redan fem dagar då dosen var för låg och äggblåsorna inte reagerat samt att jag hade en cysta, andra försöket gick bättre men blev totalfrys) samt ett FET. Jag hade Anna-Lena som min läkare under båda IVF och träffade sedan Eva i samband med FET och jag tycker att de är jättebra båda två. Sköterskorna är toppen. Nu är jag gravid i vecka 12.
    Vad roligt, grattis till graviditeten! :) Vi ska ha Eva!
  • Pipam

Idag borde det vara ÄL + ca 14 dagar. Negativt test.

Så jag tänker att jag kör igång med Provera idag.

Det borde då bli sprutstart runt 3-4-5 februari.

Inom vilket tidspann kan äggplock ske då tror ni? Det är ju individuellt och varierar ju, men mellan vilka datum borde jag kunna räkna?

Jag är supernöjd med Nordic.

• Maraki73

Vet någon om nordic gör återföring på söndagar ?

Väntar på att få utslag på ÄL stickan är på cd 13 idag och ännu inget utslag. Ska göra frysåterföring.

Jag hoppas att jag får ÄL denna månad.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg