• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • pumpkinspice
    J1987 skrev 2016-01-23 09:46:33 följande:

Hej, har aldrig skrivit i något forum förut men känner att jag behöver råd då jag och min sambo snart ska börja vår första IVF-behandling... Vad är det som avgör om man gör det korta eller långa protokollet? Vi har infertilitet pga manlig faktor, alla mina prover och undersökningar såg bra ut. Vi ska på vårt första besök på Nordic IVF I Gbg 1 feb. Nu är det så att min mens är beräknad till dagen före det, om det är så att vi gör det korta protokollet, tror ni att man kan få starta med sprutor samma dag då? Tack på förhand! /J

Man kan få börja direkt men det kan vara så att apoteket inte har medicinerna hemma så man måste vänta tills de beställt hem dem.
    Vi har bra erfarenhet från Nordic, sjuksköterskorna och barnmorskorna har varit fantastiska och läkarna har också varit bra, vi gillade särskilt Anna-Lena, men det kan ju vara för att vi träffade henne flest gånger :)
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-01-25 08:56:17 följande:

Vet någon om nordic gör återföring på söndagar ?

Väntar på att få utslag på ÄL stickan är på cd 13 idag och ännu inget utslag. Ska göra frysåterföring.

Jag hoppas att jag får ÄL denna månad.

Tror de endast gör på vardagarna.
  • Pipam

Hämtat ut alla mediciner idag. Sprutstart borde bli 4-5-6 februari någon gång där. Tog första tabletten provera igår.

Vet du när ni gör nästa försök Lotten?

• Så vit
    Maraki73 skrev 2016-01-25 08:56:17 följande:
    Vet någon om nordic gör återföring på söndagar ?
    Väntar på att få utslag på ÄL stickan är på cd 13 idag och ännu inget utslag. Ska göra frysåterföring.
    Jag hoppas att jag får ÄL denna månad.
    Jag har gjort insättning en gång på en söndag, men jag tror inte att det hör till normalfallet. Jag fick gå in med en kod och det var enbart läkaren och embryologen där. Det var iofs ett färskförsök så de kanske ville att embryot skulle utvecklas exakt antal dagar medans ett frysförsök kan ju styras, jag vet inte? Jag har annars hört att söndagar är det stängt.
  • FruGrävling

Jag har också varit där under helgen vid två tillfällen, inte för återföring dock utan för ultraljud. Färska återföringar görs väl under helgen (de måste ju liksom ske en speciell dag).

FET i medicinerad cykel görs inte under helgen, jag blev instruerad att börja med Lutinus ett par dagar senare just för att återföringen inte skulle ske på helgen. Men jag vet inte om de gör återföring i naturlig cykel då. Som jag förstått det här verkar ju de flesta sjukhus inte göra det.

Jag har funderat lite på om det är så att upptiningen tar för mycket av embryologens tid i anspråk så att det inte hinns med på helgen?? För som jag förstår är det ju bara en embryolog som jobbar på helgen (för att kontrollera befruktning/sköta om embryon/inför färsk återföring). Kanske hinner embryologen helt enjelt inte med upptining också. För annars tar ju inte en återföring någon tid och om de kan göra det i färsk cykel borde det ju gå vid frysförsök också.

• Maraki73

De gör endast färskåterföring på helger. Nu hade jag tur att jag fick omslag idag och att jag har en 5 dagars i frysen så återföring på måndag 1 februari. Hoppas den överlever upptiningen.

• Pipam

Jag fick mens idag!!

ska ringa imorgon igen och meddela att den kommit igång "på riktigt" så vi vet när första dag blir. Vilken tur jag löste ut medicinerna igår :)

• Isaake

Hej alla ivfare

Den 13:e började jag med sprutorna och i tisdags så plockade det ut 7 blåsor som innehöll 7 ägg. 1 bar omoget och 6 befruktades, dagen efter såg man att 3 hade lyckats. Dag 2 hade 2 gått vidare och igår fredag den 28 sattes ett embryo in av toppkvalite!

Så nu ruvar jag och hoppas på ett plus, testdag 15/2

• Pipam
    Isaake skrev 2016-01-29 13:16:35 följande:

Hej alla ivfare

Den 13:e började jag med sprutorna och i tisdags så plockade det ut 7 blåsor som innehöll 7 ägg. 1 bar omoget och 6 befruktades, dagen efter såg man att 3 hade lyckats. Dag 2 hade 2 gått vidare och igår fredag den 28 sattes ett embryo in av toppkvalite!

Så nu ruvar jag och hoppas på ett plus, testdag 15/2

Spännande!!

Jag börjar med sprutorna idag :)
  • Sanw

Hej

Vi har precis gjort våran 3:e ivf.

IVF 1 (gonal) fick vi ut 4 ägg 2 blev befruktat- 1 återinfördes-negativt

IVF 2 (elonva och menopur) fick ut 6 ägg 1 blev begruktat-negativt

IVF 3 (synerela och menopur samt icsi) fick ut 6 ägg 1 blev befruktat-ruvar

Någon som varit med om detta? Få befruktade ägg? Vi har en gemensam son som är 3 1/2 och två missfall innan det som kom naturligt. Behöver lite råd och förslag på vad som kan hjälpa. Någon annan som varit i liknande situation?

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg