• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • utandig
    Lotten skrev 2016-02-22 11:20:06 följande:

Beräknad mens på torsdag. Kan man redan nu känna symptom på graviditet?

Vi har en paus i ivf:en och kört på själva under tiden.

Hej Lotten, hoppas hoppas det är en liten. ska di vänta på mens eller ska du testa innan? 
  • CJ1

Hej på er,
    Har följt tråden ett tag. Hade aldrig kunnat ana hur mentalt påfrestande detta är. Men har en fråga som jag gärna skulle vilja få åsikter om.

Vi går också på Nordic sedan 1 månad tillbaka. Har gjort 1 färsk försök men det blev minus tyvärr. Har 2 fina blastocyster i frysen så skall göra frys försök nästa gång.

Vi gjorde utredningen på GBG kvinnoklinik och var mycket lättade att provsvaren var bra så vi kunde få köpa paket. Bad att få mina provsvar för någon vecka sedan och där visade det sig att mitt TSH värde var på 2,5. På alla sidor jag har kollat, bloggar, FL samt medicinska så står det att när man planerar graviditet så bör TSH ligga på 1.5 för att vara optimalt. Max 2. Vissa kliniker gör inte IVF innan värdet är under 2. Högre så ökar även risken för missfall. Har jagat dem på Nordic idag för att fråga om detta och varför läkaren sa att nivån var OK när det inte är det. Men har inte fått svar från någon än. Är det någon annan som har kollat detta?
    Jag har annars en mycket positiv känsla från Nordic.

• Pipam

Hoppas Lotten!

Jag har molvärk och tyckte allt luktade starkt idag på jobbet... Säkert bara inbillning. Har BIM på fre, är på ÄL +10 idag.

Gällande TSH så behandlade de mitt värde på 2,6 och jag är nu nere på 0,9. Kolla absolut med dem gällande det! Vilken läkare hade du?

• Lotten
    CJ1 skrev 2016-02-22 16:04:49 följande:

Hej på er,
    Har följt tråden ett tag. Hade aldrig kunnat ana hur mentalt påfrestande detta är. Men har en fråga som jag gärna skulle vilja få åsikter om.

Vi går också på Nordic sedan 1 månad tillbaka. Har gjort 1 färsk försök men det blev minus tyvärr. Har 2 fina blastocyster i frysen så skall göra frys försök nästa gång.

Vi gjorde utredningen på GBG kvinnoklinik och var mycket lättade att provsvaren var bra så vi kunde få köpa paket. Bad att få mina provsvar för någon vecka sedan och där visade det sig att mitt TSH värde var på 2,5. På alla sidor jag har kollat, bloggar, FL samt medicinska så står det att när man planerar graviditet så bör TSH ligga på 1.5 för att vara optimalt. Max 2. Vissa kliniker gör inte IVF innan värdet är under 2. Högre så ökar även risken för missfall. Har jagat dem på Nordic idag för att fråga om detta och varför läkaren sa att nivån var OK när det inte är det. Men har inte fått svar från någon än. Är det någon annan som har kollat detta?
    Jag har annars en mycket positiv känsla från Nordic.

Vad står TSH för? :)
  • Lotten
    Pipam skrev 2016-02-22 17:24:30 följande:

Hoppas Lotten!

Jag har molvärk och tyckte allt luktade starkt idag på jobbet... Säkert bara inbillning. Har BIM på fre, är på ÄL +10 idag.

Gällande TSH så behandlade de mitt värde på 2,6 och jag är nu nere på 0,9. Kolla absolut med dem gällande det! Vilken läkare hade du?

Jag har fått ett plus och det fick jag genom ivf. Vårt först försök :) dock fick jag missfall. Ändå positiv till att vi ändå fick se ett plus. Konstigt nog.

Vi valde att ta en paus för det tog så hårt på oss hela den har behandlingen. Håller tummarna för oss! :)

Jag kände av 1 vecka innan testdatum jättetydlig. Dofter som var så starka. Metalldoft från en krok som jag gick förbi på jobbet tex. En liten liten som luktade så mkt. Helt sjukt. Haha! Kaffe och ballonger luktade så starkt.

Jag känner mig trött, lättirriterad och som sist så var det som att maten satt kvar upp i halsen på mig. Inte jätteillamående men typ som om man är proppmätt.
  • Lotten
    utandig skrev 2016-02-22 15:08:55 följande:
    Hej Lotten, hoppas hoppas det är en liten. ska di vänta på mens eller ska du testa innan? 
    Väntar nog på mens :) om jag inte får några starka symptom vill säga.
  • Pipam

TSH är sköldkörtelvärden.

Har man ett förhöjt värde på det kan det bidra tull att man inte blir gravid samt att missfallsrisken ökar.

Hypotyreos är själva sjukdomsnamnet. Jag medicinerar mot detta sedan snart 2 år. Mår mycket bättre överlag nu också. Piggare, inte så torr hud och hår, fryser inte längre osv. Mig har det hjälpt enormt mycket men mina värde. Har vart uppe på 4,5 någonstans så jag har den sjukdomsbilden i botten. Ibland behandlar de värden från 2,5 och neråt för de har märkt att det kan vara gynnsamt.

• CJ1

Tack för svaret! Hade du 2,6 när du var på Nordic?
    Jag fick ett email från dem igår att Anna-Lena sa att det var ett normalt värde men att jag fick komma in och ta ett nytt prov, vilket jag har gjort idag. Läkarna verkar tycka väldigt olika om detta samt även om referensramarna. Läste en artikel idag av en läkare på Sahlgrenska att man absolut inte skall godta några andra "normala" värden än mellan 0,5 -2 när man försöker bli gravid. Så tycker inte att det känns så bra med ett värde på 2,5 då när man ganska enkelt kan få ner nivån. Risken för missfall är ju förhöjd samt det är svårare för ägget att fästa. Precis som man behöver oroa sig för mer saker!

Lycka till och hoppas på plus till alla Skrattande

• Pipam

13 dagar efter Ovitrelle...

Tog ett igår med och tror det är liiiiite skarpare idag.

• Pipam
    CJ1 skrev 2016-02-23 17:49:19 följande:

Tack för svaret! Hade du 2,6 när du var på Nordic?

Jag fick ett email från dem igår att Anna-Lena sa att det var ett normalt värde men att jag fick komma in och ta ett nytt prov, vilket jag har gjort idag. Läkarna verkar tycka väldigt olika om detta samt även om referensramarna. Läste en artikel idag av en läkare på Sahlgrenska att man absolut inte skall godta några andra "normala" värden än mellan 0,5 -2 när man försöker bli gravid. Så tycker inte att det känns så bra med ett värde på 2,5 då när man ganska enkelt kan få ner nivån. Risken för missfall är ju förhöjd samt det är svårare för ägget att fästa. Precis som man behöver oroa sig för mer saker!

Lycka till och hoppas på plus till alla

Det var Anna som satte mig på levaxin, men minns inte exakt värdet. Mitt värde svängde flera "enheter" mellan gångerna och det var väll det som gjorde att de valde och behandla. Jag sökte för ett par år sedan för trötthet mm och då låg jag på 3,4 på VC minns jag. Men de behandlade inte....
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg