• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Lotten
    Pipam skrev 2016-03-27 09:59:34 följande:

Håller alla tummar jag har Lotten!

Ja, Gina, vi var där i måndags och fick se en liten böna med pickande hjärta! Så mysigt! Är i vecka 9 nu.

Tack! :)

Jag ska ta ett test imorgon. Bim på söndag.
  • Lotten
    Gina43 skrev 2016-03-27 01:03:03 följande:

Lotten: Hoppas att det blir er tur denna gång! Grattis till viktnedgång - snyggt jobbat!! Vad skönt att du håller andan uppe! Det är ljusare och soligare nu, kanske lite lättare att tänka på annat så långt det går nu inför nästa försök. Är det FET eller full IVF?

Pipam: Grattis till plusset! Nu har ni säkert haft VUL vid det här laget? Hur gick det?

Full ivf för oss fick endast ut 3 ägg sist och 1 som sattes. Blev plus men fick missfall.

Ska göra ett test imorgon. Bim söndag.
  • Lotten

Neg. Test nu imorse. Inväntar mensen så vi kan köra igång.

Vad gör vi för fel? Om se inte hittar något "fel" på oss varför kan vi då inte lyckas få ett plus på egen hand?! Blir galen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som jag är på vägen in i en fet betongvägg snart!! Har någon här gått i samtal? Givande?

• Maraki73
    Lotten skrev 2016-04-01 06:38:18 följande:

Neg. Test nu imorse. Inväntar mensen så vi kan köra igång.

Vad gör vi för fel? Om se inte hittar något "fel" på oss varför kan vi då inte lyckas få ett plus på egen hand?! Blir galen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som jag är på vägen in i en fet betongvägg snart!! Har någon här gått i samtal? Givande?

Hej Lotten så tråkigt att ni inte lyckas. Det som ibland kan spöka är immunförsvaret du har möjligtvis inte nån autoimmun sjukdom?

Vissa människor har ett agressivt immunförsvar vilket gör att immunförsvaret tar död på embryot innan det fäster eller attackerar det när det fäst. Finns en tråd härinne som heter vi som snart är gravida efter utredning i Aten, tjejerna där inne är väldigt kunniga.

Jag har gjort utredning och ska nu få mediciner mot mitt överaktiva immunförsvar inför FET nästa månad. Ingen idé att ta upp det med klinikerna här de tror inte på detta, den enda kliniken är ivf falun som insett sambandet mellan fertilitet och immunförsvar.

Lycka till
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-04-01 09:24:16 följande:
    Hej Lotten så tråkigt att ni inte lyckas. Det som ibland kan spöka är immunförsvaret du har möjligtvis inte nån autoimmun sjukdom?

Vissa människor har ett agressivt immunförsvar vilket gör att immunförsvaret tar död på embryot innan det fäster eller attackerar det när det fäst. Finns en tråd härinne som heter vi som snart är gravida efter utredning i Aten, tjejerna där inne är väldigt kunniga.

Jag har gjort utredning och ska nu få mediciner mot mitt överaktiva immunförsvar inför FET nästa månad. Ingen idé att ta upp det med klinikerna här de tror inte på detta, den enda kliniken är ivf falun som insett sambandet mellan fertilitet och immunförsvar.

Lycka till
    Inte vad jag vet nej.
    Det har jag läst om någon gång innan ja.

Okej, konstigt att det bara är Falun som tror på det.

Lycka till för er :) hoppas det går vägen. Fler barn?
  • Maraki73
    Lotten skrev 2016-04-01 19:05:17 följande:

Inte vad jag vet nej.

Det har jag läst om någon gång innan ja.

Okej, konstigt att det bara är Falun som tror på det.

Lycka till för er :) hoppas det går vägen. Fler barn?

Tack hoppas ni lyckas också.

Vi har en dotter via ivf. Mitt immunförsvar var då ganska lågt när vi lyckades. Gick även på akupunktur.

Går du på akupunktur?
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-04-01 21:24:50 följande:
    Tack hoppas ni lyckas också.

Vi har en dotter via ivf. Mitt immunförsvar var då ganska lågt när vi lyckades. Gick även på akupunktur.

Går du på akupunktur?
    Okej :)

Har aldrig provat akupunktur. Men kanske borde göra det.
  • Lotten

En fråga.
    Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

• Så vit
    Lotten skrev 2016-04-05 19:10:16 följande:
    En fråga. Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder? Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.
    Man ska starta på första riktiga blödardagen. Så om man har lite spottings eller någon typ av "förblödning" så räknas det inte som första dagen, utan det är när blödningen har kommit igång på riktigt som man räknar.
  • Lotten
    Så vit skrev 2016-04-05 22:19:41 följande:
    Man ska starta på första riktiga blödardagen. Så om man har lite spottings eller någon typ av "förblödning" så räknas det inte som första dagen, utan det är när blödningen har kommit igång på riktigt som man räknar.
    Okej. Då kmr jag med andra ord inte kunna köra för mensen har inte kommit igång ordentligt. Den är ju i princip borta. Skulle kört igång igår isf när det var lite mer.

Varför vänta till torsdag när den startade i måndags och blöder 3-4 dagar. Besviken!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg