• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Gina43

Åh, så du sitter utan svar och utan att veta om han kunde ha räddats? Vad jobbigt det måste vara för er. Förstår att det är många känslor på en och samma gång - så glad för lillebror men sorg över storebror. Jag tänker på er! Kram

Ja, mitt första barn var en liten parvel när han föddes. Min moderkaka visade sig vara väldigt liten den graviditeten så han blev tillväxthämmad. Beskedet och förlossningen kom oväntat. Vi var länge på neo med honom. Idag mår han utmärkt och är inte mindre än andra barn som föddes fullgångna och friska.

Syskonet som jag nyligen fick är född fullgången. Han ligger här på mig nu och sover efter stort missnöje och många skrikprotester under förmiddagen (tror inte att min man går med på att försöka få ett tredje barn efter detta, heh).

• Lotten

Några som ska göra nya försök nu i aug?
    Vi skulle gjort ett frysåterförande men denna cykel har varit väldigt konstig. Blödde i 12 dagar och äL var beräknad till nästa vecka, då skulle vi klara det precis så att vi kunde sätta in ett embryo. Men besökte gynn i torsdags för att kolla så allt såg bra ut pga blödningen så många dagar. Visade sig att äl sker typ nu. Så blir inget i aug och vårt avtal med kliniken går ut 11/9!

• stiiina

Hej allihopa.

Är lite ny på det här med ivf och denna karusellen , hoppas att det är ok att jag hoppar in i eran tråd ????

Själv väntar jag på mensen och att få börja med sprutorna (slipper näs sprayen ) så korta protokollet har jag lärt mig via Google hahah.

Någon som vill dela med sig av sin äggplock upplevelse? ????????

Kram på er.

• Lotten
    stiiina skrev 2016-08-08 15:18:27 följande:

Hej allihopa.

Är lite ny på det här med ivf och denna karusellen , hoppas att det är ok att jag hoppar in i eran tråd ????

Själv väntar jag på mensen och att få börja med sprutorna (slipper näs sprayen ) så korta protokollet har jag lärt mig via Google hahah.

Kram på er.

Hej!
    Har gjort korta två gånger.
    Det är ju så olika med äggplocket. Jag har tyckt att det gjort väldigt ont. Första gången var det inte alls kul. Andra gången bestämde vi tillsammans att höja dosen morfin. Det var bättre men fortfarande väldigt ont.

Lycka till!
  • Så vit
    stiiina skrev 2016-08-08 15:18:27 följande:
    Hej allihopa.
    Kram på er.
    Mina tre äggplock har varit helt hanterbara. Klart att det har gjort lite ont, men helt klart uthärdligt. Till och med då de var tvungna att luta upp mig och personalen fick hänga på magen för att ena äggstocken skulle ramla ner så att de kom åt den. Man får bara fokusera och man vet att det är slut alldeles inom kort. Två gånger hade jag lugnande och en gång utan lugnande. Kan rekommendera att man tar det. Det tar väl inte bort någon smärta men man blir mer avslappnad på något sätt. Om de inte säger något om det så fråga efter det när du ska göra äggplocket.

I det stora hela är de fysiska ingreppen en piece of cake jämfört med den psykiska biten som är otroligt tärande. Jag gör hellre äggplock 100 gånger om man bara skulle få veta hur allt kommer att gå och slapp all oro, ångest och förtvivlan.

Lycka till! Äggplocket kommer att gå bra och du behöver inte oroa dig för den biten! :)
  • Lotten

Fick idag veta att vi kan göra våra försök från landstinget innan den siste dec i år.

Vi ska göra återförande av fryst embryo i början av sep. Första gången för oss. Någon som ska eller har gjort? :)

• FruGrävling
    Lotten skrev 2016-08-15 20:58:55 följande:

Fick idag veta att vi kan göra våra försök från landstinget innan den siste dec i år.

Vi ska göra återförande av fryst embryo i början av sep. Första gången för oss. Någon som ska eller har gjort? :)

Vi gjorde FET i november förra året. Är nu i v 41+0. Blir det stimulerat el naturlig cykel? Jag har PCOS och väldigt oregelbunden cykel så jag fick ta Femanest 3-4 ggr per dag. Det blev totalt tre besök för mig innan de bokade in återföringen, detta pga att det visade sig vid första slemhinnekontrollen att jag hade en cysta. Fick komma tillbaka för punktion men cystan gjorde att slemhinnan växte långsamt så det blev en tredje kontroll. Efter tredje kontrollen tillägg av Lutinus och på femte dagen gjordes sen återföringen.

Jag antar att du väl gjort återföring tidigare så hur det går till vet du väl. Snabbt, smärtfritt o smidigt var det i alla fall. Nu sitter jag här o bara väntar på att den lille ska behaga komma ut.
  • FruGrävling

Kan tillägga att cystan och den försening som det innebar hör väl inte till det vanliga och är väl inget man ska oroa sig för. Men den var kanske inte helt oväntad för mig egentligen. Jag fick nämligen en cysta vid såväl första IVF-försöket (som fick avbrytas) som vid andra försöket (den gången lät de cystan vara och punkterade den i samband med äggplocket. Dock kan den ev ha bidragit till att jag inte svarade så bra till en början och fick höja dosen vilket sedan ledde till hög risk för överstimulering och totalfrys). Anna-Lena tyckte att jag nog var ovanligt cystig av mig.

• Lotten
    FruGrävling skrev 2016-08-16 11:03:27 följande:
    Vi gjorde FET i november förra året. Är nu i v 41+0. Blir det stimulerat el naturlig cykel? Jag har PCOS och väldigt oregelbunden cykel så jag fick ta Femanest 3-4 ggr per dag. Det blev totalt tre besök för mig innan de bokade in återföringen, detta pga att det visade sig vid första slemhinnekontrollen att jag hade en cysta. Fick komma tillbaka för punktion men cystan gjorde att slemhinnan växte långsamt så det blev en tredje kontroll. Efter tredje kontrollen tillägg av Lutinus och på femte dagen gjordes sen återföringen.

Jag antar att du väl gjort återföring tidigare så hur det går till vet du väl. Snabbt, smärtfritt o smidigt var det i alla fall. Nu sitter jag här o bara väntar på att den lille ska behaga komma ut.
    Åh! Grattis! :)
    Det blir naturlig cykel. Så är supernervös över det här med testandet inför ÄL.

Har hört om flera som provat akupunktur inför återförande, vet inte om jag ska prova detta eller ej! Svårt!
  • FruGrävling
    Lotten skrev 2016-08-16 12:47:00 följande:

Åh! Grattis! :)

Det blir naturlig cykel. Så är supernervös över det här med testandet inför ÄL.

Har hört om flera som provat akupunktur inför återförande, vet inte om jag ska prova detta eller ej! Svårt!

Jag gick på akupunktur både innan IVF 2 och återförandet. Det gick ju bra men det är ju omöjligt att säga om det spelade nån roll. Jag tyckte i alla fall att det var väldigt skönt och avslappnande. Gick på I rörelse vid Wavrinskys plats, kostade 80kr per gång och påskytet hade jag frikort.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg