stiiina skrev 2016-08-08 15:18:27 följande:
Hej allihopa.
Är lite ny på det här med ivf och denna karusellen , hoppas att det är ok att jag hoppar in i eran tråd ????
Själv väntar jag på mensen och att få börja med sprutorna (slipper näs sprayen ) så korta protokollet har jag lärt mig via Google hahah.
Någon som vill dela med sig av sin äggplock upplevelse? ????????
Kram på er.
Mina tre äggplock har varit helt hanterbara. Klart att det har gjort lite ont, men helt klart uthärdligt. Till och med då de var tvungna att luta upp mig och personalen fick hänga på magen för att ena äggstocken skulle ramla ner så att de kom åt den. Man får bara fokusera och man vet att det är slut alldeles inom kort. Två gånger hade jag lugnande och en gång utan lugnande. Kan rekommendera att man tar det. Det tar väl inte bort någon smärta men man blir mer avslappnad på något sätt. Om de inte säger något om det så fråga efter det när du ska göra äggplocket.
I det stora hela är de fysiska ingreppen en piece of cake jämfört med den psykiska biten som är otroligt tärande. Jag gör hellre äggplock 100 gånger om man bara skulle få veta hur allt kommer att gå och slapp all oro, ångest och förtvivlan.
Lycka till! Äggplocket kommer att gå bra och du behöver inte oroa dig för den biten! :)