Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Åh vilken lycka! Stort lycka till nu! :)
Nu som ruvar, känner ni av mensvärk, längst ner i ryggen, har suttit i hela dagen?
Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.
Tjoho! Hoppar in här. Börjar med sprutor ikväll. Första behandlingen för mig. Är det någon som ligger hyfsat lika? Håller tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!
Tjoho! Hoppar in här. Börjar med sprutor ikväll. Första behandlingen för mig. Är det någon som ligger hyfsat lika? Håller tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!
Hej! Precis tagit första sprutan. Skrek av panik innan men sen bestämde jag mig bara och då var det ju inte så farligt. Haha. Tror som sagt man vänjer sig om några dagar. Härligt med ruvning. Håller tummarna för att det ska gå vägen! Är det första försöket för dig? Kram
Välkommen!! vilken positiv energi du verkar ha hehe. ja din resa börjar nu, sprutorna är lite läskiga i början men man vänjer sig , det jobbigaste biten för mig var dagen innan äp, var svullen och hade ont, så tills det att du tar äl sprutan brukar d flesta må okej, lite huvudvärk här o där, lite trött eller tvärtom typ. ruvar nu dag 4 så ligger lite före, men alltid kul att ha någon att bolla tankar med, fråga på om du undrar något som jag lr någon annan här kan svara på, hoppas allt går smidigt. Kram
Hej! Precis tagit första sprutan. Skrek av panik innan men sen bestämde jag mig bara och då var det ju inte så farligt. Haha. Tror som sagt man vänjer sig om några dagar. Härligt med ruvning. Håller tummarna för att det ska gå vägen! Är det första försöket för dig? Kram
I tisdags satte dom "äntligen" in ett perfekt ägg =) Det man har väntat på så länge.
Att få se den här lilla pricken på tv-skärmen var så känslosamt.. Man fick så mkt hopp och kärlek i kroppen när man fick se den lilla pricken som KANSKE kan bli en liten bebis. Helt otroligt hur allt funkar!!
Fick verkligen bita mig hårt i läppen för att inte bryta ihop för mkt, känslosam som man är haha. I bilen hem gick det däremot inte att hålla tillbaks längre...tårarna slutade aldrig komma. Sån lättnad att ändå ha kommit så här pass långt - om man får säga så, även fast inget är 100 ännu. Så fick man ändå en riktig energiboost!
Att vi ändå matchade varann känns så bra- då det är det som vi har varit lite rädda för..
Fick ett mail att dom kunde frysa in 5 st embryon. Känns oxå bra!
Nu är det bara att vääääänta som gäller. Nationaldagen är det gravtest som gäller för mig.