Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Äo på onsdag, tog sprutan halv 9 idag. Alltså så mycket tankar wooow.. Hur mår ni ruvare??
Igår tog jag Ovitrelle, idag är det vila från sprutorna och imorgon kl 09 är det ägguttag ???????? supertaggad men samtidigt lite oro! Har inte känt något under denna resan förrän 2 dagar sen då jag kände svullen som en valross o öm i magen.
Igår tog jag Ovitrelle, idag är det vila från sprutorna och imorgon kl 09 är det ägguttag ???????? supertaggad men samtidigt lite oro! Har inte känt något under denna resan förrän 2 dagar sen då jag kände svullen som en valross o öm i magen.
Lycka till. Jag var så svullen efter äl sprutan, kunde knappt gå så ont det gjorde. Hade äp imorse 11 ägg fick de ut, får vi se hur många som blir befruktade, känns jätte ömt i magen nu efter råd, även fast jag blev sövd, tyckte det var halvt hemskt faktist!!
Äntligen är de gjort. Nu e "bara" väntan kvar!
8ägg fick de ut i fredags. Idag fick vi tillbaka ett fint embryo i "toppkvalitet". Låter bra men de verkar va så ofta utifrån va man läst här på fl.
Ett som redan va i frysen o tre som de ville skulle få komma till frysen imorrn. Får veta om några dagar om de fick komma till frysen el inte men åtminstone ett till frysen! Kändes väldigt skönt för då kan vi göra ett till "försök" innan vi behöver börja om processen för ett nytt färskförsök. Oerhört lättad över det!
Så av våra åtta ägg så blev alltså fem befruktade. De kändes bra. Ingen aning om de e bra el inte men de kändes så.
Nu "bara" försöka vänta i 18dgr...
Känner på mig hur de kommer gå att inte testa...
Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?
Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?
Nu var ju inte min medicinering som din, men jag fick besked att jag skulle bara spraya sista gången på morgonen, och inget sen på kvällen då Ovitrellen togs :)
Sen har du en dag "ledigt" innan äp, lycka till på fredag :)
Förmodligen inget imorrn.
Ja tog ägglossningssprutan onsdag kväll o plock på fredagen. Torsdag inga mediciner alls.