Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Precis innan jag plussade så hade jag lite små blödningar... Kliniken trodde att det kunde bero på lutinus tabletterna , att det kunde bli lite irriterat av den staven som man förr upp tabletten med . Men nu dom sista 3 dagarna så blöder jag ganska så mkt , har behövt använda tampong ! Då var jag nästan aäker på att det hade blivit missfall... Men enligt gravtesterna så är det fortfarande plus. Är det missfall på G som gör att jag fortfarande blöder?! För lutinus tog jag sista pillret i lördags kväll.. Den 29e ska vi ner till kliniken för att göra UL. Man blir galen av den här väntan..vill veta helst NU på en gång om detta kommer att gå vägen eller inte.
Nu har jag med plussat :) äp 8/6 et 10/6 plussade med första testet 21/6 ruvardag 11 med en 2 dagars :) har nog tagit 7 tester de senaste dagarna haha :p
Nu har jag med plussat :) äp 8/6 et 10/6 plussade med första testet 21/6 ruvardag 11 med en 2 dagars :) har nog tagit 7 tester de senaste dagarna haha :p
Grattis Johansson 79! :) Vad tidigt du plussade , jag är på rd 12 idag, men vågar inte testa förens på testdag ;) 6 långa dagar kvar... Åå vad jag hoppas nu alltså, inga blödningar alls.. Inga symptom att tala om , ibland hugger det till i magen, eller snarare spänner till kanske.. Men jag tänker att det kan vara vad som helst.. Man slängs hela tiden mellan hopp och förtvivlan .
Plussade som sagt 6/6, men hade blödningar redan innan och som fortsatte i drygt 2 v.. sen började krampattackerna i magen komma. Fick gå hem från jobbet för jag kunde knappt gå, ringde kliniken o dom ville gör vul för att dubbelkolla så att det inte var utomkveds. Men inget ovanligt visades, dock som väntat ingen växande graviditet.. Men dom kunde ej heller utesluta utomkveds, hann ta ett blodprov för att kolla av hormon värdet som kunde visa om det var utomkveds eller inte. På vägen hem kom nästa krampattak, denna gången mkt värre och jag trodde verkligen att jag skulle tuppa av . Sån smärta i livmodern o vänster äggledare att jag kunde knappt stå/gå/sitta, yrsel som aldrig förr, illamående och svettades massa. Vi åkte hem för att åka till akuten men då hadesmärtan gått ner men dom tog ändå ett vul och hittade inte denna gången heller något onormalt.
Kvällen efter kommer 3e attacken.... smärtan hade verkligen segrat till max. Nu kom jag knappt ur bilen på akuten och bara skrek som att jag hade blivit knivhuggen . Jag grät verkligen som ett barn där inne i salen o när jag grät så gjorde det så j×vla ont. Så fort dom rörde vid magen skrek jag högt! Med ett vul kunde dom nu konstatera att äggledaren hade brustit och vätska hade kommit in i magen. Det blev operation på stört! Dom tog bort den vänstra äggledaren och nu försöker man komma tillbaka efter operationen.
Kunde aldrig tro att en själv skulle drabbas av utomkveds - det är den värsta smärtan jag varit med om! Önskar verkligen att ni alla andra slipper gå igenom något sådant. Hela den här resan börjades alldeles för perfekt, det sa jag redan till min sambo efter alla hormoner, man bara väntade på något hinder...
Nu vill jag bara tillfriskna fort och att min mens blir regelbunden igen så vi kan göra ett nytt ivf i höst sen ????
Hej tjejer, hur går det för alla? Själv plussade jah tre dagar innan testdag men började blöda på själva testdagen, mkt tufft. Kändes som en hemsk prank. Men nya tider nya tag. Började med mina hormoner idag för ett stimulerat FET denna gång, hoppas det blir en graviditet som ja får behålla denna gång, är helt slut av detta.
Vad tyst det blivit här inne, hur går det för alla? Ruvar på andra dagen med FET denna gång, den långa väntan hehe
Vad tyst det blivit här inne, hur går det för alla? Ruvar på andra dagen med FET denna gång, den långa väntan hehe
Vad kul att vara ruvare igen!
Jag går och väntar på att min klinik ska öppna igen den 17, de har ju stängt i två månader, en evighet känns det som!!
Så tack och lov att jag jobbar hela sommaren och har fullt upp och slipper tänka så mycket på nästa omgång. Blir ju att börja om på försök 2, fick ju inget till frysen tyvärr, men jag är hoppfull, nästa omgång ska graviditeten gå hela vägen, och jag ska få till frysen, det har jag bestämt! =) Och jag hoppas att vi hinner göra nästa försök innan jag fyller 25, vore en fin present att få!
När har du TD? Det är lite kortare väntan efter FET va?
Vad kul att vara ruvare igen!
Jag går och väntar på att min klinik ska öppna igen den 17, de har ju stängt i två månader, en evighet känns det som!!
Så tack och lov att jag jobbar hela sommaren och har fullt upp och slipper tänka så mycket på nästa omgång. Blir ju att börja om på försök 2, fick ju inget till frysen tyvärr, men jag är hoppfull, nästa omgång ska graviditeten gå hela vägen, och jag ska få till frysen, det har jag bestämt! =) Och jag hoppas att vi hinner göra nästa försök innan jag fyller 25, vore en fin present att få!
När har du TD? Det är lite kortare väntan efter FET va?
Ja, och det är så jag tror att det blir för mig också, att man känner sig lite mer varm i kläderna, och då automatiskt känner sig mer lugn över det hela.
Ja, tycker jag läser flera som haft td runt 10 dagar efter återföring, jag hade ju 16 dagar vid min ET!
Jag hade liknande, började blöda 4 dagar innan td, men missfallet skedde nog inte förrän drygt 1.5 vecka efteråt, för mitt beta-hCg steg (var och tog fler blodprover) och hade hellre önskat att det hade visat negativt, för då hade det inte känts lika frustrerande som det gör nu, men jag får vara glad över att jag åtminstone kan få positivt på test, har aldrig haft det innan så.
Ja, och det är så jag tror att det blir för mig också, att man känner sig lite mer varm i kläderna, och då automatiskt känner sig mer lugn över det hela.
Ja, tycker jag läser flera som haft td runt 10 dagar efter återföring, jag hade ju 16 dagar vid min ET!
Jag hade liknande, började blöda 4 dagar innan td, men missfallet skedde nog inte förrän drygt 1.5 vecka efteråt, för mitt beta-hCg steg (var och tog fler blodprover) och hade hellre önskat att det hade visat negativt, för då hade det inte känts lika frustrerande som det gör nu, men jag får vara glad över att jag åtminstone kan få positivt på test, har aldrig haft det innan så.
Oj, ja då fick du plus tidigt!
Ja eller hur, delade känslor kring vad som hade känts bäst.
Ja, jag hoppas på att det lyckas för oss nu!!
Tyvärr så blir det inte "bara" fet, måste göra en hel behandling på nytt, då inget klarade sig till frysen, 19 ägg fick vi ut, 15 som var mogna, men bara 2 som blev befruktade, så en sattes in och den andra odlades vidare, men klarade sig inte.
De pratade på något med antikroppar på spermierna (att det var något på huvudet/svansen på dem), så tror att det var det som påverkade och gav det dåliga resultatet, så funderar på att ringa urolog om de kan gör någon undersökning eller så, och se om det är något man kan göra något åt. Men min klinik öppnar 17/8, så klockan 8 den dagen så ska jag ringa dem och boka tid för nästa start!
Men vet inte om vi ska göra långa prot. igen eller prova korta, sprayade ju i 40 dagar sist, nedregleringen gick lite trögt för mig, men det var helt okej, hade inga problem eller så tack och lov =)