• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Pyssling11

Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.

• Blomster84
    Pyssling11 skrev 2015-05-21 21:40:31 följande:

Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.

Grattis! Låter som ni har riktigt bra chanser till fina embryon :) lycka till och passa på att vila magen kram
  • Ia84
    Pyssling11 skrev 2015-05-21 21:40:31 följande:

Åh vad kul, grattis! Imon är det min tur!
  • Längta

14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)

• Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 13:56:18 följande:

14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)

Vi fick ut 7 ägg, ev insättning på måndag. Hur tyckte du plocket var annars då?
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-22 14:25:20 följande:

Vi fick ut 7 ägg, ev insättning på måndag. Hur tyckte du plocket var annars då?

Härligt. Lycka till :)

Om man kan säga så så var de de bästa plocket av alla. Inte mått så bra under och efter på ngn av de andra. Dudå?
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 15:56:46 följande:
    Härligt. Lycka till :)

Om man kan säga så så var de de bästa plocket av alla. Inte mått så bra under och efter på ngn av de andra. Dudå?
    Tack!! Lycka till till dig med! Detta var mitt första plock. Jag tyckte inte alls det var så farligt som jag hade trott, helt underbar personal som var så trygga o lugna hela tiden. Har väldigt ont nu dock så äter panodil o bara vilar.
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-22 16:08:01 följande:

Tack!! Lycka till till dig med! Detta var mitt första plock. Jag tyckte inte alls det var så farligt som jag hade trott, helt underbar personal som var så trygga o lugna hela tiden. Har väldigt ont nu dock så äter panodil o bara vilar.

Ärligt att allt gått bra och du mår bra.

Hade också helt underbar personal. :)

Vårat 4de försök nu.

Har mått rätt bra så gått en promenad och vandrat på stan med sambon.

Ont men mår bättre an alla de andra ggrna så känner för att hålla igång lite.

Men nu ligger vi på hotellet. :)

Bara hoppas man slipper samtal nu oxh att helgen går fort så de blir måndag snart. :)
  • minna456

Rd 9 idag och Bim. Har molvärk i tjejmagen, det vandrar runt. Inte alls som mensvärk. Brösten ömmar, de känns nästan ivägen ibland. Igår fick jag ont i vänster äggstock, är öm när jag trycker på den. Kände inget ös efter äggplock trots att de hittade 19 ägg och de flesta i vänster. Har läst någonstans att om man blir gravid och kroppen producerar egna hormoner kan äggstockarna svullna upp... Hoppas det är ett positivt tecken!!

• Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 16:33:12 följande:
    Ärligt att allt gått bra och du mår bra.

Hade också helt underbar personal. :)

Vårat 4de försök nu.

Har mått rätt bra så gått en promenad och vandrat på stan med sambon.

Ont men mår bättre an alla de andra ggrna så känner för att hålla igång lite.

Men nu ligger vi på hotellet. :)

Bara hoppas man slipper samtal nu oxh att helgen går fort så de blir måndag snart. :)
    Jag bad att dem skulle ringa o meddela imorgon hur det gått o hur många som blivit befruktade. Så spännande!
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj