Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.
Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.
14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)
14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)
Vi fick ut 7 ägg, ev insättning på måndag. Hur tyckte du plocket var annars då?
Tack!! Lycka till till dig med! Detta var mitt första plock. Jag tyckte inte alls det var så farligt som jag hade trott, helt underbar personal som var så trygga o lugna hela tiden. Har väldigt ont nu dock så äter panodil o bara vilar.
Rd 9 idag och Bim. Har molvärk i tjejmagen, det vandrar runt. Inte alls som mensvärk. Brösten ömmar, de känns nästan ivägen ibland. Igår fick jag ont i vänster äggstock, är öm när jag trycker på den. Kände inget ös efter äggplock trots att de hittade 19 ägg och de flesta i vänster. Har läst någonstans att om man blir gravid och kroppen producerar egna hormoner kan äggstockarna svullna upp... Hoppas det är ett positivt tecken!!