Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Pyssling 11: Håller tummarna!! :)
Jag ska ta första sprutan ikväll, vår första IVF. Jag fattar nog inte riktigt att vi kommit såhär långt nu. Försöker njuta i stunden även om det är mycket nervositet också.
Lycka till alla ni andra också förstås! Läste bara senaste inlägget :)
Hej,
en snabb fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Jag ska börja spruta bemfola ikväll. Är det viktigt att man sprutar exakt samma tid varje kväll. Jag ska bort på tisdag, tänkte om jag måste ta med mig sprutan eller om det är okej att ta den 2-3 h senare än man tagit de tidigare sprutorna?
Vi har gjort IVF och jag är samtidigt lite av en testoman så ja har ju gjort ett antal tester redan. Enligt beräkningar borde ja va i vecka 5 nu (4+2) och i måndags gjorde jag ett test ifrån graviditetskollen en stav och fick ett helblankt resultat. Testdag eg om 7dagar nu så de va ju inte så konstigt i måndags alls!
Bim typ igår el nåt sånt.
I onsdags gjorde ja ett test med graviditetskollens tester en sticka och fick ett svagt extra streck. I torsdags samma sak men då tog ja även ett digitalt test clearblue på kvällen som visade "gravid 1-2" så ja andades ut en aning.
Igår (lördag) tog ja ett clear blue vanligt utan digital o de blev nästan genast ett starkt plus. Andades ut igen o hoppas på att ja kan lita på detta.
Nu ikväll tog ja ett nytt test igen, med en stav ifrån graviditetskollen. Blankt! Tog därför en sticka samtidigt oxå den av graviditetskollens tester o ja kan ana ett svaaaaaagt extra streck men inte lika "starkt" som de första svaga som syntes.
Vad ska ja tro!?
Som sagt båda clear blue´s tester har gett tydliga svar, så vad beror de på att de blir såhär?
Nån med erfarenheter kring dessa tester?
Vi ska också göra icsi pga dåliga simmare. Imorgon gör jag första UL. Hoppas det finns något där inne. Har inga biverkningar överhuvudtaget så skönt ändå! Hur går det med ruvningen? Vilken dag är du på nu?
Haha ja tog ett tag för mig att få hjälp av sjuksköterskan oxå, och ännu värre när maken skulle göra teater i några minuter sen fick man ta sig samman och komma ihåg varför man gör detta. ja detta är första försöket vi gjorde ICSI på grund av dåliga simmare, fick två tillbaka och fyra två dagars i frysen, får se hur detta går.
Har du börjat med sprutorna?:)
Jag börjar med sprutor i slutet på veckan, väntar bara på mensen :) detta är tredje IVF försöket vi gör, går på carlanderska i Göteborg på distans, åker dit och gör plock och återförande.
nickasworld.blogg.se
Har du börjat med sprutorna?:)
Vi ska också göra icsi pga dåliga simmare. Imorgon gör jag första UL. Hoppas det finns något där inne. Har inga biverkningar överhuvudtaget så skönt ändå! Hur går det med ruvningen? Vilken dag är du på nu?
Är det sant,känns skönt att man inte är ensam! Tar du hormonsprutorna? jag har bim nationaldagen, hoppas någon av de vill stanna, kom på att jag fick tillbaka blastocyster, hade äp en tisdag och insättning en lördag måste ju vara 5 dagars! Insåg det här om dagen när jag räknade, känner ingenting hittils. Men vi får se 6 dagar kan allt hända, detta är utöver min makt! hoppas på det bästa för oss båda !
Hehe svarade på ellenirondellens inlägg, ser ut som om ja pratar med mig sj!!
Hur kommer det sig att ni fick två tillbaka? Trodde dom bara satte in ett i taget. Jag har precis tagit sprutorna för dag 6. Imorgon ska jag på första UL. Håll tummarna för att allt ser bra ut! Hoppas du får behålla guldkornet/kornen nu!:)
Är det sant,känns skönt att man inte är ensam! Tar du hormonsprutorna? jag har bim nationaldagen, hoppas någon av de vill stanna, kom på att jag fick tillbaka blastocyster, hade äp en tisdag och insättning en lördag måste ju vara 5 dagars! Insåg det här om dagen när jag räknade, känner ingenting hittils. Men vi får se 6 dagar kan allt hända, detta är utöver min makt! hoppas på det bästa för oss båda !