• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Längta
    iaeh skrev 2015-05-11 13:19:29 följande:

Ja den där svackan kommer med jämna mellanrum :)

Okej! Är dom bra i Umeå?

Orkade inte läsa igenom alla kommentarer så frågar istället, vilket av alla moment håller du på med i behandlingen? :)

Jag tycker dom e jätte bra där. Har en superbra läkare. :)

Jag håller på och sprayar och tar menopursprutor.

Var och tog blodprov idag och ska iväg på första ultraljudet på onsdag. Sen hoppas ja de går undan. För börja känna att de börjar fyllas på med äggblåsor.

Var ngnstans e du i behandlingen då? Svårtnoxh hålla koll nör man e på fler sidor :)
  • Mytime
    Filli89 skrev 2015-05-11 19:14:43 följande:
    Sprutorna är oxå progesteron, skillnaderna är sättet du tar de på i stort sett, vissa visar sig få en allergisk reaktion mot vaggisarna,
    Okej så de e samma sak alltså.

Då hoppas ja vagiatorerna funkar för sprutor är inte min grej.
  • Filli89
    Mytime skrev 2015-05-11 20:12:56 följande:
    Okej så de e samma sak alltså.

Då hoppas ja vagiatorerna funkar för sprutor är inte min grej.
    näe läskigt med sprutor, jag tar två sprutor per dag just nu så i know;) Har testat vaggisarna förr enda jobbiga är all kladd, mer eller mindre hur många gånger per dag du ska ta de!
  • iaeh
    Längta skrev 2015-05-11 19:30:37 följande:

Jag tycker dom e jätte bra där. Har en superbra läkare. :)

Jag håller på och sprayar och tar menopursprutor.

Var och tog blodprov idag och ska iväg på första ultraljudet på onsdag. Sen hoppas ja de går undan. För börja känna att de börjar fyllas på med äggblåsor.

Var ngnstans e du i behandlingen då? Svårtnoxh hålla koll nör man e på fler sidor :)

Hoppas det går bra på ultraljudet och att du har många fina äggblåsor så det blir utplock snart :)

Jag ska få tillbaka mitt blasto imorgon, ser verkligen fram emot det. Frågan är bara hur mycket man vågar hoppas!
  • Nicka
    Mytime skrev 2015-05-11 15:37:23 följande:

Kontroll imorse.

Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.

På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!

Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?

Så de finns sprutor oxå?! De visste jag inte, är ju sånt kladd med vaginaltabletter ;)
  • Blomster84

Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.

Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!

Hur går det för er? Kram

• MissX
    Blomster84 skrev 2015-05-11 23:23:23 följande:

Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!

Hur går det för er? Kram

Här går det bra, precis plockat ut 5 ägg så hoppas det blir något av dem.

Återföring på fredag! Man vill ju såklart att några klarar sig till frysen med :)

Spännande!

Håller tummarna att den vill stanna kvar denna gång!
  • Nicka
    Blomster84 skrev 2015-05-11 23:23:23 följande:

Hur går det för er? Kram

Bra skörd (: Lycka till på lördag!

• jojan

Hej, jag hoppar in här.

Jag är helt ny på det här, har endast haft ett telefonsamtal med ivf-kliniken.

Jag känner att jag griper efter halmstrån här, men det är väl vad man gör för att lugna sig själv :)

Vi har fått en tid för första mötet, 28 maj. Jag ska ha mens omkring 26-27 maj. Vet inte om vi kommer att få köra långa eller korta protokollet, men jag tänker (utefter vad jag har läst) att det borde gå att börja direkt efter mötet om det skulle bli det korta protokollet... ? Tänker jag logiskt och vad jag tror så känns det inte särskilt troligt att det skulle gå, men jag tänkt kolla med er iaf.

Jag tänkte ringa och prata med klinken bara för att få höra och slippa gå och hoppas på att vi skulle kunna sätta igång. Blir det inte nu direkt så blir det efter sommaren, det känns så surt eftersom vi egentligen skulle varit längre fram i hela ivf-grejset om inte några av mina prover hade "slarvats bort". Tappade en månad där. Ingen idé att gräma sig över det och i det stora hela spelar inte några månader någon roll, men just nu känns det så:P

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj