Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Ja den där svackan kommer med jämna mellanrum :)
Okej! Är dom bra i Umeå?
Orkade inte läsa igenom alla kommentarer så frågar istället, vilket av alla moment håller du på med i behandlingen? :)
Imorgon kl 8 är det äggplock för oss!
Jag tycker dom e jätte bra där. Har en superbra läkare. :)
Jag håller på och sprayar och tar menopursprutor.
Var och tog blodprov idag och ska iväg på första ultraljudet på onsdag. Sen hoppas ja de går undan. För börja känna att de börjar fyllas på med äggblåsor.
Var ngnstans e du i behandlingen då? Svårtnoxh hålla koll nör man e på fler sidor :)
Kontroll imorse.
Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.
På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!
Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?
Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.
Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!
Hur går det för er? Kram
Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!
Hur går det för er? Kram
Hur går det för er? Kram
Hej, jag hoppar in här.
Jag är helt ny på det här, har endast haft ett telefonsamtal med ivf-kliniken.
Jag känner att jag griper efter halmstrån här, men det är väl vad man gör för att lugna sig själv :)
Vi har fått en tid för första mötet, 28 maj. Jag ska ha mens omkring 26-27 maj. Vet inte om vi kommer att få köra långa eller korta protokollet, men jag tänker (utefter vad jag har läst) att det borde gå att börja direkt efter mötet om det skulle bli det korta protokollet... ? Tänker jag logiskt och vad jag tror så känns det inte särskilt troligt att det skulle gå, men jag tänkt kolla med er iaf.
Jag tänkte ringa och prata med klinken bara för att få höra och slippa gå och hoppas på att vi skulle kunna sätta igång. Blir det inte nu direkt så blir det efter sommaren, det känns så surt eftersom vi egentligen skulle varit längre fram i hela ivf-grejset om inte några av mina prover hade "slarvats bort". Tappade en månad där. Ingen idé att gräma sig över det och i det stora hela spelar inte några månader någon roll, men just nu känns det så:P