• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Filli89

var på ultraljud igår, var 7 blåsor. Nästa ultraljud på lördag.. Spännande !! hur går det för Alla?

• MissX
    Filli89 skrev 2015-05-14 23:35:25 följande:

var på ultraljud igår, var 7 blåsor. Nästa ultraljud på lördag.. Spännande !! hur går det för Alla?

Vad spännande!

Då närmar det sig plock för dig!

Vi hade plock i tisdags och var tillbaka idag för att stoppa tillbaka ett perfekt 8 celligt, om jag inte minns fel, embryo!

5 ägg kom ut vid plock, ett tillbakastoppat, 2 i frysen och ett ska växa på sig lite till innan frysen!

Så glad just nu men så otroligt otålig!
  • Blomster84

Vi har insättning imorgon. Ser verkligen fram emot det! Vi ska få tillbaka en blastis.

Det ska bli kul att se om vi får några till frysen också.

När plussade ni som fick tillbaka en blastis?

• Filli89
    MissX skrev 2015-05-15 11:13:06 följande:
    Vad spännande!

Då närmar det sig plock för dig!

Vi hade plock i tisdags och var tillbaka idag för att stoppa tillbaka ett perfekt 8 celligt, om jag inte minns fel, embryo!

5 ägg kom ut vid plock, ett tillbakastoppat, 2 i frysen och ett ska växa på sig lite till innan frysen!

Så glad just nu men så otroligt otålig!
    Ååh vad kul då är du färdig med allt, får du proggisar nu då? måste kännas nervöst när man är där nästan, är det din första ivf? (Sorry om du talat om tidigare måste missat isf) har tid imorn hoppas jag får tid för äl. Är bara så orolig att det ska vara fel på mina ägg har varit rökare slutade för ett år sedan, går omkring och tänker på om det kunnat påverka negativt hoppas inte, återstår att se!!
  • MissX
    Filli89 skrev 2015-05-15 22:48:40 följande:
    Ååh vad kul då är du färdig med allt, får du proggisar nu då? måste kännas nervöst när man är där nästan, är det din första ivf? (Sorry om du talat om tidigare måste missat isf) har tid imorn hoppas jag får tid för äl. Är bara så orolig att det ska vara fel på mina ägg har varit rökare slutade för ett år sedan, går omkring och tänker på om det kunnat påverka negativt hoppas inte, återstår att se!!
    Ja jag började med lutinus i torsdags och ska fortsätta nu.

Sjukt nervös att vara där nästan, att sätta in det lilla Lilla embryot var väldigt overkligt men fascinerande!

Vår första ivf, har gjort 4 insemineringar utan resultat. Testdag om 18 dagar, kan

Jag hålla mig tills dess?

Spännande att veta hur dina ägg mår, massa lycka till! Meddela hur det går! :)
  • Filli89
    MissX skrev 2015-05-15 23:05:20 följande:
    Ja jag började med lutinus i torsdags och ska fortsätta nu.

Sjukt nervös att vara där nästan, att sätta in det lilla Lilla embryot var väldigt overkligt men fascinerande!

Vår första ivf, har gjort 4 insemineringar utan resultat. Testdag om 18 dagar, kan

Jag hålla mig tills dess?

Spännande att veta hur dina ägg mår, massa lycka till! Meddela hur det går! :)
    Spännande!! Men vf så långt till testdag? Man testar väl 14 dagar efter insättning? Har tagit proggisar förr de är sjukt jobbiga speciellt om man måste ta flera per dag!
  • Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-15 23:25:26 följande:

Spännande!! Men vf så långt till testdag? Man testar väl 14 dagar efter insättning? Har tagit proggisar förr de är sjukt jobbiga speciellt om man måste ta flera per dag!

Jag tar Lutinus 3 ggr/ dag både denna omgången och förra. Har hört mycket negativt om dem men tycker faktiskt inte dem är jobbiga alls. Nog för att det krävs en del för att komma ihåg att ta dem men har satt påminnelse på mobilen :) har dock förstått att de kan skapa problem för vissa så som överkänslighet osv
  • Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-15 23:45:17 följande:
    Jag tar Lutinus 3 ggr/ dag både denna omgången och förra. Har hört mycket negativt om dem men tycker faktiskt inte dem är jobbiga alls. Nog för att det krävs en del för att komma ihåg att ta dem men har satt påminnelse på mobilen :) har dock förstått att de kan skapa problem för vissa så som överkänslighet osv
    Ja jah fick irritationer i underlivet av de faktist och jag tog ändå de en gång per dag. Men det finns i sprutor så jag föredrar det om ja ska behöva ta mer än en gång, hoppas du klarar av att ta d utan problem!!
  • MissX

Har också förstått att många har problem

Med lutinus men har tagit tre ggr/dag sedan torsdag och än så länge går det bra för mig.

Testdag verkar vara olika för olika ställen men 18 dagar?! 17 idag!

Ska försöka hålla mig!

• Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-16 01:20:53 följande:

Ja jah fick irritationer i underlivet av de faktist och jag tog ändå de en gång per dag. Men det finns i sprutor så jag föredrar det om ja ska behöva ta mer än en gång, hoppas du klarar av att ta d utan problem!!

Sprutor usch! Är livrädd för sprutor så hela ivf grejen är påfrestande med 1-2 sprutor per dag. Är glad över mina vaggisar så jag slipper sprutorna ett tag. Tänk vad olika vi alla är. :)
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj