• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-24 18:35:57 följande:

Hoppas allt går väl för er! Vi fick först preliminär tid imon men nu är det ändrat till onsdag då så pass många ägg blev befruktade så då blir det ett femdagars. Nu har jag dock väldigt ont i magen så är rädd att jag inte mår bättre till på onsdag så det blir frysning o sätta in embryo senare. Har fått stränga order om att vila och inget jobb imorgon iaf. Lycka till imon!!

Åh lycka till på onsdag. : )

Vi har ingen aning om hur många som blev befruktade.

Bäst och följa va dom sa.. Vila vila vila.
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-24 19:51:13 följande:
    Åh lycka till på onsdag. : )

Vi har ingen aning om hur många som blev befruktade.

Bäst och följa va dom sa.. Vila vila vila.
    Tack! Ja bäst att lyda vad dem säger, men det är inte lätt, ser bara vad som behöver göras hemma. Du får om du vill gärna skriva imon o berätta hur det gått. Jag bad min klinik höra av sig dagen efter äggplock för att få reda på hur många som blivit befruktade.
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-24 22:08:32 följande:

Tack! Ja bäst att lyda vad dem säger, men det är inte lätt, ser bara vad som behöver göras hemma. Du får om du vill gärna skriva imon o berätta hur det gått. Jag bad min klinik höra av sig dagen efter äggplock för att få reda på hur många som blivit befruktade.

Självklart gör ja d :):)

Ska försöka sova nu :)
  • lindavik

Hej! Hoppar in här jag med. Är 32 år, har PCO och gjorde mitt livs första äggplock i fredags (22/5). På onsdag 27/5 är det dags för återförande av blastocyst (5 dagars odling). Jag fick missfall i v. 11 i dec 2014, då hade vi försökt med Letrozole under ett års tid. Är nu supernervös med IVF:en, vill bara att det ska funka!

Någon som känner igen sig?

• Ia84
    lindavik skrev 2015-05-24 23:09:59 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Är 32 år, har PCO och gjorde mitt livs första äggplock i fredags (22/5). På onsdag 27/5 är det dags för återförande av blastocyst (5 dagars odling). Jag fick missfall i v. 11 i dec 2014, då hade vi försökt med Letrozole under ett års tid. Är nu supernervös med IVF:en, vill bara att det ska funka!

Någon som känner igen sig?

Hej! Vad lika det är på oss, 31 år i år o har pco. Äggplock i fredags o insättning på onsdag av en blasto. Är också grymt nervös, vill bara att det ska ta sig. Hur har du mått efter äggplocket? Tyckte inte ingreppet var alls farligt o mådde rätt bra i fredags men igår och idag har jag har riktigt ont. Jag är ordinerad vila nu och får inte gå till jobbet imon. Hoppas det snart blir bättre så de inte skjuter upp insättningen.
  • lindavik
    Ia84 skrev 2015-05-24 23:36:40 följande:
    Hej! Vad lika det är på oss, 31 år i år o har pco. Äggplock i fredags o insättning på onsdag av en blasto. Är också grymt nervös, vill bara att det ska ta sig. Hur har du mått efter äggplocket? Tyckte inte ingreppet var alls farligt o mådde rätt bra i fredags men igår och idag har jag har riktigt ont. Jag är ordinerad vila nu och får inte gå till jobbet imon. Hoppas det snart blir bättre så de inte skjuter upp insättningen.
    Hej,

Vad irriterande, jag skrev nyss till dig genom att citera ditt inlägg men det verkar som att det inte registrerade mitt svar. Suck. Vad spännande i alla fall att du och jag är så pass lika! :) Vart bor du någonstans? Vad anser du om blastocystodling? Jag vacklar från dag till dag, men oftast är jag glad att vi kunde göra det och därmed ta del av det mätinstrument som det ändå är, i alla fall enligt min läkare. Gjorde ni mikroinjektion tro (ICSI)? Det gjorde vi då mannens spermier var för få. Hur många ägg fick du ut som var omogna respektive mogna? Jag fick ut 7 ägg, 5 av dem mogna och alla 5 blev befruktade. Nu får vi vänta och se hur många som klarar blastocystodlingen.... hoppas på minst 2 i alla fall.
  • Niskan15

Hoppar in här igen.

Allt känns så hopplöst just nu.

Ivf 1. 9 ägg 6 befruktade inget till frysen en till mig - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 2. 4 ägg 2 befruktade inget till frysen - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 3. Fick börja med Elonva o Gonal-F, fick se 9-10 äggblåsor på ultran men fick endast ut 4 ägg i förra veckan. 2 befruktade. En till mig o inget till frysen.

Denna gång var vår sista gång via landstinget och allt känns så hopplöst. Behöver lite solskens historier att jag eventuellt kan ha ett guldägg i mig just nu men oddsen säger inte så mycket...

• lindavik

Till oss som kör IVF med blastocystodling: titta vad jag hittade nyss på nätet:

"De embryon som utvecklas till blastocyster ger oftast ökad möjlighet till graviditet." Källa: www.ivfkliniken.se/stockholm/ivf-lab/blastocystodling/ 

Även om många vet om detta vill jag ändå påminna om detta. Efter att jag började med allt det här börjar jag smått tro på positiva energier, därför kommer jag försöka vara positiv så långt det är möjligt och i alla lägen. Även om det inte hjälper till en fysisk graviditet så hjälper det oss att genomgå dessa IVF:er. Stort lycka till alla! <3

• Längta

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

• lindavik
    Längta skrev 2015-05-25 14:10:36 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Åh vilken lycka! Stort lycka till nu! :)
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj