• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Aniroma
    KarnaB skrev 2015-06-02 09:27:18 följande:

Detta var nog det bästa berättandet jag hört  kul att han blev så glad! 

BIM idag, tog ett nytt clearblue vilket var klart positivt! (dock ganska svagt fortfarande, men hoppas att det blir starkare om ett par dagar!) tror dock fortfarande inte riktigt på att jag faktiskt är gravid, tror att jag måste vänta och känna att mensen faktiskt inte kommer  fastän jag har fyra positiva test bakom mig, haha...

men det känns verkligen helt overkligt, vet inte hur jag ska börja känna att detta är på riktigt nu?

Jag har också fyra positiva men svaga test nu. Gjorde tre igår och ett nu på morgonen. Fattar fortfarande inte. Är det verkligen sant???
  • halo83
    Fian88 skrev 2015-06-02 08:06:16 följande:

Samma här! Neg idag på bim-2! Funderar på att söka mig till Svårt att få barn delen på forumet, blir såklart glad för de som plussar men det börjar tära på mig att behöva hoppa till ny bim-tråd varje månad. Och även att läsa om dom som tycker allt är så jobbigt när de är på typ försök 2-3. Besvikelsen är ju jobbig oavsett hur länge man försökt men ändå inte på samma sätt som när man försökt länge. Hoppas verkligen jag inte trampar någon på tårna nu med det jag skriver men tror alla förstår vad jag menar. Börjar på riktigt oroa mig över att något är fel  

Jag kommer nog oxå söka mig till en svårt att få barn grupp och skippa dessa bim trådar.. Skitkul med alla plus men som du ger,det tär på en att läsa att det går så fort för alla andra å att de visar plus typ 6-7 dagar före bim.. Så sitter man här å bara kämpar å kämpar å får inte ens spökstreck ..
  • KarnaB

Det där med svaga test  - man läser lite här och var att svagt positiva test ska vara någon slags varningssignal för missfall. testade imorse (på BIM, eller eventuellt BIM-1) och var positiv på clearblue "testa tidigt", men plusset är rätt svagt alltså. Visserligen starkare än det clearblue jag tog i söndags, men ändå inte starkt. 

Dock plussade jag starkare med LLoyds på eftermiddagen i söndags, samma dag som cb var riktigt svagt på morgonen, så kanske bara är en sån där som har starkare hormonnivåer på eftermiddagarna? Men är ju inte samma test, så kan kanske inte jämföra....

Eller är det för tidigt att förvänta sig ett starkt plus/streck på BIM-dagen? 

Behöver man oroa sig?

erfarenheter?

• carolinewendel

Hej på er!

Ville bara säga; ge inte upp hoppet!

Jag hade BIM 1/5, fick negativa graviditetstest men ingen mens, tog mitt senaste negativa test den 8/5.

Fick sen för mig att testa den 20/5 för att mensen fortfarande inte kommit och fick då starkt plus!

Tog idag ett CB digital och fick "Gravid 3+", så jag har ju minst i v.5! Ska på inskrivning hos BM nu på fredag 5/6 :)

Kram på er alla!

• halo83

Tack det ger en lite hopp .. Vet att man i te ska ha att det inte blev nåt förrens mensen kommit..men de e sjukt svårt å vara positiv just nu..känns som alla andra månader å då har det ju inte blivit nåt. Det enda somr skillnad denna gång är att jag mer får som hugg i magen än mensvärk..lite lite molvärk men som sen hugger till...

carolinewendel skrev 2015-06-02 16:07:23 följande:

Hej på er!

Ville bara säga; ge inte upp hoppet!

Jag hade BIM 1/5, fick negativa graviditetstest men ingen mens, tog mitt senaste negativa test den 8/5.

Fick sen för mig att testa den 20/5 för att mensen fortfarande inte kommit och fick då starkt plus!

Tog idag ett CB digital och fick "Gravid 3+", så jag har ju minst i v.5! Ska på inskrivning hos BM nu på fredag 5/6 :)

Kram på er alla!

• mikamon
    halo83 skrev 2015-06-02 13:56:52 följande:

Jag kommer nog oxå söka mig till en svårt att få barn grupp och skippa dessa bim trådar.. Skitkul med alla plus men som du ger,det tär på en att läsa att det går så fort för alla andra å att de visar plus typ 6-7 dagar före bim.. Så sitter man här å bara kämpar å kämpar å får inte ens spökstreck ..

Eller när man inte ens får ett fjuttigt ägglossning. Inne på cd34 utan ÄL nu :/ Tänkte skrota alla ältester nu för jag blir bara stressad. Känns som kroppen är i viloläge eller nåt.

Himla glad för er alla som plussat dock! <3
  • MotherA

KarnaB, jag fick ganska svaga plus på mina cb med. Och dom minskade och blev bara ett tunt tunt streck efter torktiden. Det är när man haft starka plus/streck och dessa blir svagare som man kan misstänka missfall. Så hoppas att ni (och vi, och alla) får behålla sina små hjärtan!

• halo83

Jag får tydligen inte heller äl ... Kört med äl test men får inte nå positivt utslag..

mikamon skrev 2015-06-02 17:38:13 följande:

Eller när man inte ens får ett fjuttigt ägglossning. Inne på cd34 utan ÄL nu :/ Tänkte skrota alla ältester nu för jag blir bara stressad. Känns som kroppen är i viloläge eller nåt.

Himla glad för er alla som plussat dock! <3

• Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-02 19:04:15 följande:
    Jag får tydligen inte heller äl ... Kört med äl test men får inte nå positivt utslag..

Har du cykler under 35 dagar har du säkert äl.
  • vår sommar

Alltså hjälp vilka flytningar jag har. Är annars torr som bara den men nu känns det typ dom att mensen kommer det liksom rinner till. Vad tror ni? Bim på söndag. Ska jag våga testa imorrn? Eller är det bara ett tecken på att mensen kommer? Va tror ni?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni