• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • melissans

Hej hallå!

Hoppar in här, är i vecka 12+4 och väntar mitt första barn ca 13 januari

Har tidigare drabbats av druvbörd så är väldigt orolig men såg den lilla för några dagar sedan på gynakuten. Har haft massa blödningar hit och dit men allting ser bra ut trots detta

Kub om två dagar, väldigt nervöös !

Bor med min sambo och våra hundar i åkersberga.

Har era magar börjat växa än? Jag känner mej som en heffaklump haha

• Eleonor01
    melissans skrev 2015-07-05 20:59:03 följande:

Hej hallå!

Hoppar in här, är i vecka 12+4 och väntar mitt första barn ca 13 januari smile1.gif

Har tidigare drabbats av druvbörd så är väldigt orolig men såg den lilla för några dagar sedan på gynakuten. Har haft massa blödningar hit och dit men allting ser bra ut trots detta smile1.gif

Kub om två dagar, väldigt nervöös !

Bor med min sambo och våra hundar i åkersberga.

Har era magar börjat växa än? Jag känner mej som en heffaklump haha smile1.gif

Inget har växt ännu. Graviditeten ligger ju ännu i mitt bäcken då Jah är i v12. Bara uppblåst som en klump däremot... Mitt kub e den trettonde.... Vi verkar vara en del som är över kub gränsen. Kul m blivande mammor i min egna ålder :)
  • melissans

Jag känner livmodern som en hård kula ganska långt ner, tycker det är så häftigt och det känns som det växer varje dag. men jag har 0 muskler som håller tillbaka så det är nog väldigt olika vad man känner :D

Kub imorgon och är väldigt nervös och förväntansfull nu, tänker på vad man gör om man får dåligt resultat... är dock 22 år så chansen kanske inte är så stor att det är något fel

• melissans

Jag känner livmodern som en hård kula ganska långt ner, tycker det är så häftigt och det känns som det växer varje dag. men jag har 0 muskler som håller tillbaka så det är nog väldigt olika vad man känner :D

Kub imorgon och är väldigt nervös och förväntansfull nu, tänker på vad man gör om man får dåligt resultat... är dock 22 år så chansen kanske inte är så stor att det är något fel

• melissans

• elinville

KUB gjort idag, allt var bra! Blev så glad när jag såg att det faktiskt var ngt där... Var så nervös för att där inte skulle vara ngt
    Jag kunde räkna bort down syndrom, så låg risk var det.

• melissans
    elinville skrev 2015-07-06 17:53:39 följande:

KUB gjort idag, allt var bra! Blev så glad när jag såg att det faktiskt var ngt där... Var så nervös för att där inte skulle vara ngt

Jag kunde räkna bort down syndrom, så låg risk var det.

Åh vad skönt!! Vad fick du göra på kub? Kollar dom längden å så på bebben?
  • elinville
    melissans skrev 2015-07-06 18:38:16 följande:
    Åh vad skönt!! Vad fick du göra på kub? Kollar dom längden å så på bebben? smile1.gif
    Ja dom mätte o kollade så den var i rätt strl i jämförelse med SM. Enligt detta UL så är jag två dagar längre gången men bebisen är så liten fortfarande så de ändrade inget BF denna gången. Sen kollade hon snabbt antalet foster (ett, som tur är ), att hjärta var där och slog, att där fanns matsäck och urinblåsa. Och så kollade hon att fostervatten fanns i tillräcklig mängd, och vart moderkakan hamnar (bakvägg). Och sen kollar hon ju nackspalten, det är ju den hela KUB går ut på och sen räknas det ut ett sannolikhetstal baserat på kvinnans ålder, nackspalten och de blodprover man tagit.
  • melissans
    elinville skrev 2015-07-08 13:02:29 följande:

Ja dom mätte o kollade så den var i rätt strl i jämförelse med SM. Enligt detta UL så är jag två dagar längre gången men bebisen är så liten fortfarande så de ändrade inget BF denna gången. Sen kollade hon snabbt antalet foster (ett, som tur är ), att hjärta var där och slog, att där fanns matsäck och urinblåsa. Och så kollade hon att fostervatten fanns i tillräcklig mängd, och vart moderkakan hamnar (bakvägg). Och sen kollar hon ju nackspalten, det är ju den hela KUB går ut på och sen räknas det ut ett sannolikhetstal baserat på kvinnans ålder, nackspalten och de blodprover man tagit.

Var där igår och gjorde kub jag med och de gjorde precis som du sa visade urinblåsan, tarmar, hjärna och allt :D fy vilken häftig upplevelse, min lilla studsade och studsade som en tok där inne! Tycker det är helt otroligt att man inte känner det ännu :O

Cirka 7 cm fick hon det till och 12+4 så blev bakåtflyttaf två dagar och fick 1:20 000 så det var det bästa resultatet man kunde få sa hon
  • mjj84

Bara en fråga. Varför gör alla här KUB testet? Vad skulle ni göra vid negativa resultat?

Svar på tråden BF januari 2016