• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • Smultronsblomma

Hej allihopa,

Jag hoppar in här :) bf 4 januari 2016, på min mors födelsedag. Är i v 14 nu (13 + 2).

24 år med sambo på 25 år. Flyttar till nybyggt hus 15 juli, ska bli så skönt!

Bostadsrätt nu på 63 kvm så känns lite trångt bland flyttkartongerna nu.

Tidigare har jag haft två missfall på raken, ett 2013 och ett 2014. Båda tog rätt hårt och därav lång tid emellan. Första gången fick jag mf en dag innan v 14, dvs 12+7 men fostret var dött sedan v 8 så gick 6 veckor utan att kroppen märkte. Andra gången var i v 12 men även den hade dött 6 veckor tidigare, dvs v 6. Ingen av dessa gångerna har jag mått illa eller så men det har jag gjort nu.

Dock så har jag fortfarande svårt att glädjas åt detta eftersom jag är rädd att kroppen inte reagerat även denna gång men som sagt så känner jag mer symptom denna gång. Dock så har illamåendet avtagit nu för det mesta.

Jag har valt att inte göra nått extra ul då jag känner att det ger lite falska förhoppningar :(

Men jag hoppas verkligen att det är ett knytte som lever därinne nu :)

Är det bara jag eller är det fler som är beräknade i början av januari som är oroliga att få för tidigt så det blir i december? Jag vill ju inte att mitt barn ska bli fött i slutet av året, har haft en del kompisar under uppväxten som är födda i december och dom var sist med allt och kände sig alltid utanför :/

Ha det fint och lycka till alla härliga mammor!

• Bfmalla

Vi gjorde ett Ultraljud för 2 veckor sedan, skulle varit mitt Kub test men då var jag endast i v10. De hade räknat fel på hur långt jag hade kommit pga att jag själv inte visste för min mens hade inte hunnit bli regelbunden ännu efter jag slutat med P-pillren. Då såg vi ett litet hjärta som slog, så det kändes skönt. 

Jag var otroligt nervös innan kändes så overkligt att någonting skulle finnas inom mig och tänkte att det kanske är jag som inbillat mig och tror jag är gravid, man får ju så många konstiga tankar. Det är första barnet för mig. 

Vad roligt med fler som är beräknade samma dag, jag är också beräknad till 6/1, får väl se om de ändrar det något på Kub på fredag. 

• elinville

Jag har varit sjuuukt trött och varit illamående vilket jag inte varit med mina två andra. Nu har tröttheten gett med sig något, men kan också bero på att jag har semester och möjlighet till vila på ett helt annat vis. Illamående har också lagt sig, men jag är väldigt äckelmagad och börjar klökas för minsta lilla. Imorse kräktes jag för första gången, det har jag lyckats undvika annars.

Är i v 11+2 och på måndag är det KUB....både nervös och orolig och förväntansfull

Är beräknad till 18/1, men gick över 7 respektive 14 dagar med mina två andra så min bm tyckte jag kunde räkna med att gå över även denna gång... Räkna därför med slutet av januari ist

• flipback

Hej på er allihop, här har man varit på kubultra nu och allt gick så bra, är så himla glad och bebis var jättelivlig. Blev tillbaka flyttad 2 dagar så har BF 11 januari. Var så underbart att få se det lilla livet och att kunna slappna av nu och bara njuta fastän illamående håller i sig. Men det känns ändå outhärdligt nu när man fått se detsom orsakar allting :) hoppas det går lika bra för alla ni andra som också ska eller har varit på ultra! :)

• Eleonor01

Imorgon går jag in i v 12. Jäklar vad tiden har gått fort hitintills. Inte länge sedan jag tittade på ett positivt test. Den 13 juli är mitt kub. Oj va jag är nervös för att allt ska vara bra trots mina medicin intag. Jag har i princip inga symtom alls. Endast mega törstig hela tiden. Med min pojke hade Jag endast fett hår. Lustig kroppen kan vara. Fantastiskt skönt att inte vara höggravid i denna värmen å ännu skönare att inte ha em nyfödd i denna värmen. Vilken bra bf månad vi har :)

• flipback

Får jag fråga alla ni som gjort kub/nupp och fick veta resultat, sa barnmorskan att det var låg risk, eller lägsta risk eller hur sa dom? Vi fick inte veta några siffror utan bara att det var låg risk, samma med dottern. Så undrar nu om det bara finns antingen låg eller hög, eller om det finns lägsta risk, låg, hög samt högsta eller liknade?

• elinville

Jag har inte varit på mitt än men om jag fattat rätt så får man ett sannolikhetstal och utifrån det avgöra det om det är hög eller låg risk. Har man hög risk blir man erbjuden fostervattensprov.

Jag var på inskrivning för nån vecka sen förresten och tog då prover, och då bland annat ett blodprov som min bm lite skämtsamt kallade "sciensefiction-provet". Det kollar av bebisen blodgrupp redan nu så att om jag är Rh neg och bebisen Rh pos så får man den där sprutan redan innan. Förr fick man ju den direkt efter förlossningen. Någon mer som tagit det provet?? Enligt min så planerar man sluta med KUB-test till hösten här (Lund) och bara använda sig av detta blodprov eftersom man även kan kolla kromosomavvikelser, genetiska sjukdomar etc. Fräckt!!

• Eleonor01
    elinville skrev 2015-07-04 01:03:59 följande:

Jag har inte varit på mitt än men om jag fattat rätt så får man ett sannolikhetstal och utifrån det avgöra det om det är hög eller låg risk. Har man hög risk blir man erbjuden fostervattensprov.

Jag var på inskrivning för nån vecka sen förresten och tog då prover, och då bland annat ett blodprov som min bm lite skämtsamt kallade "sciensefiction-provet". Det kollar av bebisen blodgrupp redan nu så att om jag är Rh neg och bebisen Rh pos så får man den där sprutan redan innan. Förr fick man ju den direkt efter förlossningen. Någon mer som tagit det provet?? Enligt min så planerar man sluta med KUB-test till hösten här (Lund) och bara använda sig av detta blodprov eftersom man även kan kolla kromosomavvikelser, genetiska sjukdomar etc. Fräckt!!

Jag hat också tagit det blodprovet. Super häftigt vilken utveckling! Det fanns inte vid min förra graviditet. Inget är som väntans tider :) jag VET att Jah ska ha en flicka. Namn har varit klart ända sedan vi fick vår pojke. Ibland bara vet man. Någon annan som pckså "vet"? Samma m min pojke. Visste att det var en pojke trots att vi inte Kunde se på rul. Vi ska givetvis försöka ta reda på det denna gången också. Hur tänket ni andra???
  • Bfmalla
    flipback skrev 2015-07-03 23:23:38 följande:

Får jag fråga alla ni som gjort kub/nupp och fick veta resultat, sa barnmorskan att det var låg risk, eller lägsta risk eller hur sa dom? Vi fick inte veta några siffror utan bara att det var låg risk, samma med dottern. Så undrar nu om det bara finns antingen låg eller hög, eller om det finns lägsta risk, låg, hög samt högsta eller liknade?

Jag var på mitt Kub igår. Och jag fick en siffra som var 1:15000 någonting, kommer inte riktigt ihåg. Men hon sa också att det var väldigt lågt. 
Svar på tråden BF januari 2016