Mattenörd skrev 2015-07-09 10:45:46 följande:
Jag blev också tillbakaflyttad 2 dagar till 11 januari Men storebror var 9 dagar tidig så man vet ju aldrig var det slutar. Just nu tänker jag ju att det vore fint efter årsskiftet men när bebis väl kommer så spelar det nog ingen roll. Är det ditt första barn?
Vad roligt med samma BF :) Jag tänker också att jag helst vill att det blir efter jul och nyår och allt sånt. Men som du säger när bebis väl kommer spelar det säkert ingen roll ändå och oftast bestämmer dom ju själva när dom tycker det är dags.
Det är andra barnet, har en dotter på 3 år. Hon trivdes dock så bra i magen att även fast vattnet gick 8 dagar över BF så blev aldrig värkarna så starka så efter 3 dagar blev vi inlagda med värkstimulerande dropp men efter 2 dygn med det och värkar fick hon ändå plockas ut via snitt då hon inte riktigt ville hjälpa till att komma ut. Men allt gick bra och var aldrig nån fara med henne eller mig :)
Så jag är förberedd på att denna bebis kan gå över tiden också, samtidigt som jag är lite beredd på att den kan komma tidigt.
Är det också andra för dig? Hur gammal är storebror?