bf den 5 Januari! Denna vecka är vi i 10+1. Jag är 20 och min sambo är 23. Så alltså blir jag mamma i tidig ålder. Men ser inget negativt i det. Fast många andra göra det
"Varför kan ni inte vänta, ni är så unga, man skaffar inte barn förren senare när man är 30 ca., man ska ha varit tillsammans ett bra tag osv." Men liksom...Båda har boende och fast jobb, vi har varit ihop ett tag, det enda jag kan få lite smått panik är hur det är att ha barn... Många säger att ALLT förändras när man får barn...relationen, vänner, sömn, jobb, osv osv... Jag är ju medveten om att det är tufft att få barn.. Men det är inget man inte skulle klara av.. Och är det de här som känns rätt så.
Men somsagt, framtiden är på riktigt nu och man vet inte vad man har att förvänta sig eller hur det ska bli.. Hur är det? Hur har ni andra de som har barn eller hur känner ni som väntar erat första? Inga konstigheter att ha lite små panik, men ah, endå, vill gärna höra era tankar, åsikter och hur ni har det till vardags.
illamående och huvudvärk börjar släppa Nu sakta men säkert men hungern är värre än någonsin men äter lite men ofta men tycker man blir mätt direkt efter andra tuggan av maten. Men inget cravings efter något så. Det enda som håller i sig är tröttheten men det är bara att försöka ta allt i sin egen takt och efter jobbet ta en liten powernap om det behövs för att varva ner. Nästa vecka så ska jag sätta igång och börja träna för att få lite extra energi, Med blandande känslor eftersom jag aldrig gjort det förut så är det väl en ypperlig chans att börja nu. Någon annan här som tränar också och hur tycker du/ni att det funkar?
Händer och fötter är extra varma just nu, speciellt på natten, då känns det som att fötterna speciellt ska brinna upp. Hjärtat rusar ibland lite snabbare än vanligt och jag blir lätt anfådd, men då är det bara att varva ner lite. Så så ligger vi till än så länge.
Ha det bra alla blivande mammor och lycka till!!!